کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکلات‌با یک‌یا‌چند‌ملاقات‌حل نمي‌شوند

1 مهر 1392 ساعت 14:46

گروه سياسي: وزیر امور خارجه در آستانه دیدارهای امروزش با مقامات سایر کشورها و همچنین کاترین اشتون ، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک تاکید کرد: نمی توان توقع داشت که مشکلات انباشته شده با یک یا چند ملاقات حل و فصل شوند.


محمد جواد ظریف در صفحه فیسبوکش نوشت: از اینکه در کامنت‌ها و پیام های خصوصی تان اظهار محبت می کنید و اسباب شرمندگی بنده را فراهم می فرمایید از تک تک شما سپاسگزارم. از همه مهمتر، از اینکه برای ریاست محترم جمهور، حقیر فدوی و دیگر خدمتگزارانتان دعا می کنید از شما ممنونم. اما در اظهار نظرهای شما و برخی مطالب رسانه ای یک محور مشترک دیدم که شاید لازم باشد نکته ای را صمیمانه به محضر همه شما تقدیم کنم. دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است و بنده بسیار خرسندم که مردم به تدبیر این دولت بسیار امیدوارند. اما سیاست خارجی ذاتاً حوزه متانت، صبر، درایت و اقدامات سنجیده، حساب شده و هدفمند است. نمی توان توقع داشت که مشکلات انباشته شده با یک یا چند ملاقات حل و فصل شوند.

برای رسیدن به راه حل های موفق و پایدار هر دو طرف باید آماده تعامل سازنده بر مبنای موضع برابر، احترام متقابل و منافع مشترک باشند. البته من یقین دارم که با یاری خداوند قادر متعال و عنایات و توجهات اولیایش و به دلیل برخورداری خدمتگزاران شما از پشتیبانی خردمندانه مقام معظم رهبری و حمایت حماسی شما مردم بزرگوار، کنشگران بین المللی ناگزیر از برخورد مناسب با نمایندگان شما خواهند بود. ولی باید با دقت و جدیت و با صبر و دوراندیشی و آینده نگری تأمین حقوق، توسعه، پیشرفت و رفاه شما مردم شریف را تضمین کرد. برنامه های متعدد و متنوع و ملاقات های ریاست محترم جمهوری و بنده در این سفر، شروع این مسیر پرفراز و نشیب است. البته اطمینان دارم که این راه دشوار و زمانبر با دعا، صبر و پشتیبانی شما با موفقیت طی خواهد شد.


کد مطلب: 16761

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/16761/مشکلات-با-یک-یا-چند-ملاقات-حل-نمي-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir