کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات رييس‌جمهور پس از ورود به تهران

طنين شعار «روحاني مچكريم» در فرودگاه مهرآباد

6 مهر 1392 ساعت 13:14

گروه سياسي: جمعی از دانشجویان و جوانان تهراني با نمادهایی به رنگ بنفش - رنگ ستاد تبلیغاتی رییس‌جمهور در دوران انتخابات - با حضور در فرودگاه مهرآباد تهران، از رييس‌جمهور كشورمان و هيات همراه استقبال کردند.


به گزارش ایسنا، جوانان و دانشجویان حاضر در فرودگاه مهرآباد، با شعار «روحاني مچكريم» در حمایت از حجت‌الاسلام روحانی و مواضع و دستاوردهای سفر وی به نیویورک، که برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده بود، سر دادند. رييس جمهور براي دقايقي به ابراز احساسات مردم و با در دست داشتن پلاکاردهايي که در آنها از مواضع رييس جمهور و حضور هيات ايراني در سازمان ملل تقدير شده بود، پاسخ گفت.

در محوطه بیرونی پاویون ریاست جمهوری جمعی از جوانان برای ورود روحاني حلقه انسانی تشکیل دادند و گوسفند قربانی کردند. رئیس جمهور در پاسخ به ابراز احساسات و شعار های حامیان خود با تکان دادن دست و از پنجره باز خودرو از آنان تشکر کرد که هوادارن به شعار روحانی روحانی تشکر تشکر و صل علی محمد بوی بهشتی آمد از اوحمایت کردند.

در همین حال چند نفر كه خود را از اعضاي بسيج دانشجويي معرفي مي‌كردند در مخالفت با گفت و گوی روحانی با اوباما با حضور در مهرآباد نسبت به این اقدام روحانی اعتراض کردند. خبرگزاري مهر، در گزارش جهت دار خود نوشت: مخالفان مذاکره با آمریکا در هنگام خروج روحانی از فرودگاه جلوی خودرو وی را گرفتند و با شعار مرگ بر آمریکا مانع از حرکت آن شدند، در این برخورد اعتراضی یکی از مخالفان کفش خود را به سمت خودروی رئیس جمهور پرتاب کرد.

دکتر حسن روحانی پس از ورود به تهران درپی سفر 6 روزه به نیویورک در جمع خبرنگاران درباره گفتگوی تلفنی خود با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «دیروز در لحظه ای که در حال حرکت به فرودگاه بودیم آمریکایی ها تماس گرفتند که چند دقیقه ای را به صورت تلفنی با آقای اوباما گفتگو داشته باشم که این مکالمه انجام گرفت.»

وی ادامه داد: «بحثی که با آقای اوباما داشتیم عمدتا درباره موضوع هسته ای بود که بنده گفتم این موضوع حق ملت ایران است.» وی در ادامه توضیح مکالمه تلفنی خود با اوباما گفت: «ما در این گفت و گوی تلفنی به مذاکرات ایران با 1+5 اشاره کردیم و این که دریچه‌ای در این زمینه گشوده شده و باید از این فرصت استفاده کرد؛ چرا که فرصت زیادی نیست و باید در این امر تسریع شود.» روحانی گفت: «ایشان نیز گفتند که ما در این ایده مشترک هستیم و به وزیر خارجه خود دستور می‌دهیم که در این زمینه تسریع کند تا کار سرعت بیشتری پیدا کند.»

دكتر روحانی تاکید کرد: «سیاست خارجی دولت یازدهم مبتنی بر منافع ملی ، مصالح ملی و در چارچوب عزت و مصلحت ایران و سیاست‌های کلی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند.» رئیس جمهور با اشاره به خواست آمریکایی ها برای ملاقات روسای جمهور اسلامی ایران و آمریکا گفت: «همان وقتی که عازم به آمریکا بودم مقامات آمریکایی ابراز تمایل کردند که دیداری با رئیس جمهور این کشور داشته باشم و مسئله بعد از ورود به آمریکا با جدیت بیشتری دنبال شد اما ما زمان کافی برای این ملاقات را نداشتیم.»


کد مطلب: 17066

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17066/طنين-شعار-روحاني-مچكريم-فرودگاه-مهرآباد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir