کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنجال افراطیون‌ درباره‌ کی اول زنگ زد؟!

روزنو , 7 مهر 1392 ساعت 10:41

گروه سیاسی: برخی رسانه‌های تندرو داخلی اقدام به جوسازی و سیاه نمایی درباره اقدام ارزشمند دکتر روحانی در گفتگو با اوباما کردند.


در حالی که قبل از سفر دکتر روحانی به نیویورک مقامات امریکایی با پیام‌های متعددی خواستار ملاقات اوباما و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بودند و حتی پس از ورود دکتر روحانی به نیویورک هم درخواست رسمی برای ملاقات 2 رییس جمهور را به هیات ایرانی ارائه کردند، اما اکنون برخی رسانه‌های تندرو داخلی با همراهی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که سوزان رایس گفته است که هیات ایرانی درخواست گفت‌وگوی تلفنی بین اوباما و حسن روحانی را مطرح کرده است! این در حالی است که سوزان رایس نیز در گفتگو با سی. ان. ان می‌گوید که ما در اوایل هفته تمایل خود را به دیدار مختصر غیررسمی در زمان حضور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نیویورک نشان دادیم. اما ایرانی‌ها این مسئله را پیچیده خواندند پس چنین دیداری صورت نگرفت ولی جمعه ما توانستیم با رییس جمهور ایران تماس بگیریم و در این تماس “گفتگویی سازنده” انجام شد.

در عین حال محمدرضا صادق، مشاور ارشد رییس جمهور هم با تایید گفته‌های رایس تاکید کرد که تماس طرف آمریکایی با هیات ایرانی از طریق تلفن کاخ سفید روی موبایل سفیر ایران انجام شد که طی آن آقای روحانی با آقای اوباما صحبت کردند. مشاور ارشد رییس جمهور همچنین با بیان این‌که آقای جان‌کری نیز در حاشیه ملاقات خود با آقای ظریف به نوعی دیدار اوباما و آقای روحانی را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: روز جمعه که در حال ترک هتل به سمت فرودگاه بودیم، تماس‌هایی از کاخ سفید با ما برقرار شد و آخرین این تماس‌ها روی موبایل سفیر ما بود که آقای اوباما طی این تماس این امکان را پیدا کرد که با آقای روحانی تلفنی صحبت کند. در همین حال دکتر روحانی نیز پس از ورود به ایران در مورد گفت‌وگوی تلفنی خود با باراک اوباما، در روز جمعه گفت که درست در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم به من اطلاع دادند که کاخ سفید با نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک تماس گرفته و اعلام کرده که آقای اوباما مایل است که چند دقیقه‌ گفت‌وگویی با ما داشته باشد. رئیس جمهور ادامه داد: ما نیز این کار را انجام دادیم و موافقت شد و آنها با سفیر ما تماس گرفتند و این مکالمه انجام شد. وی در مورد مباحث مطرح شده در این مذاکره تلفنی گفت: از جمله مباحث مطرح شده در این زمینه مساله‌ی هسته‌یی بود.

اکنون که دکتر روحانی در نخستین سفر خود به نیویورک دستاوردهای بسیاری را برای منافع ملی کشور فراهم کرد، برخی از افراطیون داخلی و خارجی با همراهی یکدیگر سعی در تخریب دستاوردهای سفر دکتر روحانی به نیویورک و گفتگوی تاریخی او با رییس جمهور امریکا دارند و ظاهرا هم بدلیل اینکه نتوانستند از هیچ اقدام این سفر بهانه‌ای بدست آورند تا دولت را تخریب کنند، تنها به این موضوع که در گفتگوی اوباما روحانی چه کسی اول زنگ زد؟ بسنده کرده‌اند که این قائله نیز با مدیریت و هوشمندی تیم رسانه‌ای رییس جمهور خنثی شد.


کد مطلب: 17126

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17126/جنجال-افراطیون-درباره-کی-اول-زنگ-زد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir