کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بسيج شهرداري تهران به وعده‌اش‌ عمل كرد

«شمر زمانه‌ را بشناس» جایگزین«صداقت آمریکایی» شد

19 آبان 1392 ساعت 3:00

گروه سياسي: پوسترهای جدید «شمر زمانه‌ات را بشناس»، در خیابان‌های مختلف تهران و برخي ديگر از شهرهاي كشور منجمله كرمان جایگزین طرح‌های مشهور «صداقت آمریکایی» شدند!



«شمر زمانه‌ات را بشناس» تابلویی است برگرفته از تصاویر پرده‌های نقالی حادثه‌ عاشورا که در یک طرف آن نماد حضرت سیدالشهداء و طرف دیگر باراک اوباما٬ بنیامین نتانیاهو و آریل شارون قرار دارند.

به نوشته فارس، خانه طراحان گرافیک انقلاب اسلامی که طراحی این کار را به عهده داشته، قبل از این کارهای متنوعی در تبلیغات محیطی و فضای مجازی با موضوع‌های مختلف اجرا کرده است.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج که پیش از این نامش با تابلوهای معروف «صداقت آمریکایی» در رسانه‌ها مطرح شد، حمایت از طراحی و نصب تابلوهای جدید «شمر زمانه‌ات را بشناس» را به عهده داشته است. در یک ماه گذشته با آغاز مذاکرات محدود ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای٬ تندروهاي داخلي بیلبورد‌های «ضد آمریکایی» با عنوان «صداقت آمریکایی» در تهران و برخی شهر‌های ایران نصب كرده بودند كه در پي واكنش‌هاي منفي رسانه هاي و افكار عمومي ناچار به جمع‌اوري آنها در تهران شدند. به گزارش بهارنيوز، اما چند روز پيش مسئول بسيج شهرداري تهران وعده داده بود به زودي بيلبوردهاي جديد ضد آمريكايي را به معرض ديد مردم خواهيم گذاشت؛ كه ظاهرا بنرهاي شمر را بشناس، همان سررسيد وعده مذكور بوده است!

در اين زمينه سايت آينده نوشت: بعد از آن که با انتقادات انجام شده، بیلبوردهای غیرقانونی موسوم به صداقت آمریکایی از سطح شهر تهران جمع آوری شد، مجموعه ای که ظاهرا در اختیار "بسیج شهرداری" است و گویا تعدادی از بیلبوردهای شهر را راسا در اختیار دارد، اقدام به نصب بنرهای جدید کرده که اوباما را شمر زمان معرفی می کند. فارغ از این که اوباما شمر زمان است یا نیست، مشخص نیست چرا در شرایطی که تیم دیپلماسی کشورمان در حال سخت ترین نبرد دیپلماتیک است و به طرز بی سابقه ای صدای نتانیاهو هم درآمده و تمام تلاشش را برای شکست مذاکرات به کار بسته، عده‌ای در داخل این گونه عمل می‌کنند؟

به ویژه که اگر اوباما شمر باشد، حتما جان کری نیز یا خولی است یا حرمله و با این حساب آقای ظریف هم به جای این که روبروی آنها بنشیند و با آنها درباره کاهش تحریم های ظالمانه علیه کشورمان حرف بزند، قاعدتا اگر شمشیر یا کلت به دست نیاورد، دست کم باید لیوان آب را روی سر جان کری بشکند و او را زخمی کند!

طبیعی است وقتی ظریف و همراهانش به ویژه در محرم، به جای این کار، لبخند می زنند و سعی می کنند روی پیشنهادهای مطرح بین دو طرف دقت و مذاکره کنند، قطعا در سپاه امام حسین (ع) نیستند و چه بسا در سپاه شمر و یزید باشند و حداقل این است که سازشکارند! این همان چیزی است که رهبر انقلاب هفته گذشته در سخنرانی خود با صراحت رد کردند و با فرزند انقلاب خواندن مذاکره کنندگان تاکید کردند که هیچ کس نباید آنها را سازشکار بداند. اگر بسیج شهرداری تهران که مسوولیت بیلبوردهای قبلی را پذیرفت، این اندازه خودسر و قدرتمند است که نه تنها بالای حرف جناب شهردار، که بالای حرف رهبری هم عمل می کند، پدیده جالبی است که قابل بررسی است.


کد مطلب: 20707

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20707/شمر-زمانه-بشناس-جایگزین-صداقت-آمریکایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir