کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ممنوعیت زنان ايراني از مسابقه‌اتومبیل‌رانی

19 آبان 1392 ساعت 16:38

گروه ورزشي: در حالی مقامات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از ایران خواسته‌اند که امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال را فراهم کردند، خبر ممنوعیت حضور زنان تماشاگر در پیست اتومبیل‌رانی آزادی منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران -ایرنا- از حضور زنان در پیست اتومبیل‌رانی آزادی جلوگیری شده و حراست مجموعه ورزشی آزادی از حضور معدود تماشاگران زن در جریان دور نخست مسابقه‌های سرعت جلوگیری کرده است. این ممنوعیت تنها شامل تماشاگران نشده است. مسئولان اجرایی و روابط عمومی فدارسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی، عکاسان و خبرنگاران زن نیز از ورود به این پیست منع شده‌اند!

این تصمیم موجب شد که دونفر از زنان مسئول برگزاری که وظیفه زمان‌گیری از مسابقه را برعهده داشته‌اند با میانجیگری مسئولان فدارسیون و با تاخیر در سرکار خود حاضر شوند. فریبا جوانمری، نایب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران نیز به سختی توانسته است در محل مسابقه سرعت حاضر شود!  حمیدرضا مهرعلی، سرپرست این فدراسیون به ایرنا گفت که حراست مجموعه ورزشی آزادی یک روز پیش از برگزاری مسابقه سرعت اطلاع داد که زنان اجازه‌ی ورود به پیست آزادی را نخواهند داشت. وی افزود که در حال رایزنی هستیم تا این مشکل رفع شود. وی اشاره نکرد که این رایزنی‌ها با چه کسانی و یا نهادهایی در حال انجام است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ایران خواستار میزبانی یک مرحله از رالی خاورمیانه در تابستان سال آینده است! اتومبیل‌رانی از جمله ورزش‌هایی است که زنان ایرانی در آن با محدودیت‌های کمتری فعالیت داشتند. به نظر می‌رسد با وجود امیدواری‌های موجود برای بهبود شرایط حضور زنان در ورزش ایران، افراطيون در پی ایجاد محدودیت‌های بیشتر در این زمینه هستند. قبلا ورود تماشاگران زن به ورزشگاههاي فوتبال، واليبال، بسكتبال و ...ممنوع شده است.


کد مطلب: 20787

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20787/ممنوعیت-زنان-ايراني-مسابقه-اتومبیل-رانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir