کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کواکبیان: دولت براي رفع حصر كاري نكرده است

در این 100روز چیزی جهت توسعه‌سیاسی ندیدیم

2 آذر 1392 ساعت 9:43

گروه سياسي: دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: هرچند ما ارزیابی مثبتی از عملکرد دیپلماتیک و سیاست خارجی دولت یازدهم داریم اما در عملکرد اقتصادی و تحول اداری و توسعه سیاسی اقدام خاصی ندیده‌ایم.


به گزارش فارس، پنجاه و یکمین همایش فصلی حزب مردم‌سالاری با هدف بررسی مسایل جاری کشور و تعیین راهبرد حزب برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان، امروز جمعه اول آذرماه در دفتر مرکزی حزب مردم‌سالاری برگزار شد. در این همایش فصلی که با حضور دبیر کل حزب، اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی و دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب برگزار شد، میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، طی سخنانی به تشریح اهمیت فعالیت‌های حزبی در شرایط کنونی کشور پرداخت.

همچنین در ادامه جلسه مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری طی سخنانی، به بررسی شرایط فعلی کشور پرداخت و با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی گفت‌: ما منتظر ارائه گزارش صد روزه دولت توسط حجت‌الاسلام روحانی به مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه منتظر انتشار گزارش عملکرد 100 روزه دولت روحانی هستیم، گفت: متاسفانه در صد روزه اول هیچ اقدام خاصی جهت توسعه سیاسی نداشتیم کما اینکه هنوز اقدام ویژه‌ای برای حل مشکل جدی اقتصاد همراه با رکود تورمی صورت گرفته نشده است. به عبارت دیگر هرچند ما ارزیابی مثبتی از عملکرد دیپلماتیک و سیاست خارجی دولت یازدهم داریم اما از عملکرد اقتصادی و تحول اداری و توسعه سیاسی اقدام خاصی ندیده‌ایم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، راهبرد این حزب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را تشریح کرد و گفت‌: اگر مجلس شورای اسلامی، هماهنگی و تعامل خوبی با دولت ندارد، حاصل عدم جدیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم است.

وی با اشاره به اینکه حزب مردم‌سالاری تنها حزب اصلاح‌طلبی بود که در آن انتخابات، لیست ارائه داد گفت: البته این کار با مشکلات فراوانی همراه بود چرا که بسیاری از اصلاح‌طلبان تمایلی به شرکت در انتخابات نداشتند و حتی به ما اتهاماتی وارد می‌کردند که چرا قصد حضور در انتخابات مجلس را داریم و به همین دلیل شاهد حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم و از دست دادن کرسی‌های موجود بودیم. در حالی که به مرور زمان، حقانیت نظر حزب مردم‌سالاری اثبات شد.

کواکبیان، هدف حزب مردم‌سالاری را در انتخابات مجلس با عنایت به «جایگاه رفیع خانه ملت» و «در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی»، حضوری فعال در انتخابات مجلس دهم و راهیابی کاندیداهای حزب به مجلس اعلام کرد و گفت‌: ما در صدد تشکیل مجلسی اصلاح‌طلب و معتدل هستیم و راهبرد خود را برای تحقق این هدف طبق یک برنامه مدون زمان‌بندی شده پیگیری خواهیم کرد تا طبق هماهنگی با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سراسر کشور شاهد راهیابی کاندیداهای اصلاح طلب سراسر کشور به مجلس دهم باشیم.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری، در ادامه، جدول زمان بندی جهت ارائه لیست انتخاباتی را به اعضا ارائه داد و معیارهای معرفی نامزدهای انتخاباتی مجلس توسط حزب مردم‌سالاری را تشریح کرد. وی در پاسخ به پرسش‌های متعدد درباره علت تداوم حصر آقایان کروبی و میرحسین موسوی گفت: چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی در زمان آقای احمدی‌نژاد برای حصر همچنان وجود دارد صرفا باید با مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی که ریاست آن با آقای رئیس‌جمهور جدید است و مصوبات آن باید به تایید مقام معظم رهبری برسد موضوع حل و فصل شود که تاکنون ظاهرا شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه جدیدی نداشته است. کواکبیان همچنین به ایراد برخی اعضا در مورد عزل و نصب مدیران در دولت روحانی پاسخ داد که دولت روحانی خودش هم خود را اصلاح‌طلب نمی‌داند.


کد مطلب: 22367

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/22367/این-100روز-چیزی-جهت-توسعه-سیاسی-ندیدیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir