کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حزب‌الله لبنان: توافق ژنو، پیروزی درخشان ایران بود سایت‌های جريان انحرافي: قرارداد «ترکمنچای» است!

5 آذر 1392 ساعت 4:29

گروه سياسي: در حاليكه گروه حزب الله لبنان توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ را "دستاورد بزرگ" و "برگ زرینی در پرونده پیروزی‌های درخشان ایران" توصیف کرده و از "دیپلماسی فعال" این کشور تقدیر کرده است، سايت‌هاي جريان انحرافي داخل كشور، از اين توافق نامه با الفاظ بد و موهن ياد كرده‌اند!


حزب الله روز دوشنبه با صدور بیانیه ای توافق ژنو را به رهبري، رئیس جمهور، دولت و مردم ایران تبریک گفته و آن را پیروزی دیگری براي ايران توصیف کرده است. در بخشی از بیانیه حزب الله لبنان آمده که ایران ثابت کرده "با تاکید بر مواضع ثابت و حفظ وحدت بین دولت و ملت، می‌تواند تمام چالش‌ها و موانع را پشت سر بگذارد". اين بیانیه می‌افزاید: "امضای توافقنامه اخیر، حاصل دیپلماسی فعال ایران و مواضع تغییرناپذیر آن در قبال برنامه مسالمت‌آمیز اتمی است و سایر کشورها و دولت‌ها و نیز ملت‌های جهان باید آن را الگوی عزت و استقلال قرار دهند، زیرا این توافق، بدون تسلیم در برابر دیکته‌های بیگانگان و یا به زانو در آمدن در برابر تهدیدها و تشویق‌های آنان تحقق یافت."

حمله سايت‌هاي جريان انحرافي به توافقنامه ژنو!

اين در حاليست كه با وجود اينكه رهبر انقلاب نيز از امضای این تفاهم‌نامه استقبال کرده و آن را «فضل الهی» معرفی کرده‌اند، سایت‌های حامی جريان انحرافي (كه خود را حاميان احمدی‌نژاد مي‌دانند) با تشبیه تفاهم‌نامه ژنو به قرارداد «ترکمنچای» نوشته‌اند که جمهوری اسلامی در این قرارداد تن به ذلت داده و يكي از اين سايت‌ها، این تفاهم‌نامه را «آب‌ نبات تلخ» دانسته، ادعای مقام‌های دولتی در اعلام «پیروزی» را زیر سئوال برده و حتي به تمسخر گرفته است! سايت ديگري از اين حلقه، نیز متن کامل قرارداد «ترکمنچای» و تقاهم‌نامه ژنو را منتشر کرده و با كنايه از تيم مذاكره‌كننده ايران با عنوان «فرزندان انقلاب» (تعبيري كه رهبر معظم انقلاب از هيات مذاكره كننده ايراني داشته‌اند) ياد كرده اما بلافاصله نوشته است كه مردم تشخیص خواهند داد که تفاهم‌نامه ژنو «ترکمنچای سوم» است یا «قرارداد بزرگ قرن»!

يك سایت ديگر اين جريان، هم اقدام به انتشار متن کامل قرارداد «ترکمنچای» کرده و به نقل از یک نماینده مجلس نوشته «آیندگان در خصوص توافق هسته‌ای ژنو برداشت مثبتی نخواهند داشت.» اين سايت‌‌ها طي دو روز گذشته، اقدام به انتشار تصاویر متعددی از سعید جلیلی٬ محمود احمدی‌نژاد و بازخواني اظهارات آنها و حتي اسفنديار رحيم مشايي کرده و نوشته‌اند که جای آن‌ها خالی است! براي مثال يكي از سايت‌هاي اين مجموعه، با انتشار يك متن طولاني از اظهارات مشايي در سال 89، به نقل از او نوشته است كه گويا «آقاي احمدي‌نژاد قصد داشته با ليزر به بمب اتمي دست‌ يابد و اين موضوع را در يك سخنراني علني هم مطرح كرد، اما او (احمدي‌نژاد) فقط مي‌خواست غربي‌ها را تست كند! غربي‌ها هم هيچ واكنشي از خود نشان ندادند زيرا براي آنها، دستيابي ايران به بمب اتم، اهميتي نداشت، براي آنها پايين كشيدن ايران از بحث مديريت جهاني، (بخوانيد نوع و شيوه مديريت احمدي‌نژادي)  مهم و سرنوشت‌ساز بوده و هست!!» (نقل به مضمون- با اين توضيح كه متن اين سخنان در حال حاضر در اينترنت قابل دسترسي است)


کد مطلب: 22647

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/22647/حزب-الله-لبنان-توافق-ژنو-پیروزی-درخشان-ایران-سایت-های-جريان-انحرافي-قرارداد-ترکمنچای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir