کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعضای بدنش جان ۷ نفر را در آمریکا نجات داد

جزئیاتی از زندگی و مرگ دختر ایرانی در آمريكا

13 دی 1392 ساعت 8:47

گروه جامعه: رسانه‌هاي آمریکایی، جزئیات بیشتری از زندگی و نحوه مرگ ساناز نظامی، دختر ایرانی که در اثر ضرب و شتم همسرش دچار مرگ مغزی شده است، منتشر کرده‌اند.


بنا بر این گزارش‌ها، ساناز نظامی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مترجمی زبان فرانسه بود و مي‌خواست در رشته دکترای مهندسی محیط زیست ادامه تحصیل بدهد. او برای ادامه تحصیل در رشته مد نظر خود برای ثبت نام در دانشگاه صنعتی میشیگان هوتون که حدود ۵۵۰ مایلی شمال غربی دیترویت واقع است اقدام کرده بود. او اما تنها چند هفته بعد از ارائه این درخواست در یک منطقه دور افتاده آمریکا، در پی ضرب و شتم همسرش دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش شبکه ''CBC NEWS'' خانواده ساناز توانستند به کمک کارکنان بیمارستان عمومی میشیگان آخرین لحظات زندگی دختر خود را از اینترنت تماشا کنند. یک پرستار در بیمارستان میشیگان پیشانی ساناز را در آخرین لحظه زندگی اش در حالی بوسید که خانواده او در فاصله ای دورتر از ۹۷۰۰ کیلومتری این لحظات را از طریق لپ تاپ تماشا مي‌کردند و مي‌گریستند. ساناز نظامی زن پرجنب و جوش ۲۷ ساله ای بود که مي‌توانست به سه زبان فارسی ، انگلیسی و فرانسه صحبت کند. وی در ماه اوت سال گذشته از طریق اینترنت با یک ایرانی به نام نیما نصیری ساکن کالیفرنیا آشنا شده و پس از ازدواج در ترکیه به آمریکا مي‌آید.

همسر ساناز متولد و ساکن کالیفرنیای آمریکا بود، به همین دلیل آنها به صورت موقت چند ماهی را در کالیفرنیا گذراندند. این زوج جوان بعد از چند ماه زندگی در کالیفرنیا، در ماه نوامبر در شهر کوچک ''دالر بی'' نزدیک دانشگاه خانه ای اجاره و به آن محل مهاجرت کردند. ساناز از طریق ایمیل، پیام‌هاي متنی و گفت و گوی تلفنی و تصویری با خانواده اش در ارتباط بوده است، اما خواهرش مي‌گوید زمانی که روز هفت دسامبر از او خواست یکی از متن‌هاي ترجمه شده اش را خوانده و ویراش کند، متوجه اشتباهاتی در متن شده که به دلیل دقت فوق العاده او عجیب به نظر رسیده است اما در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی پیش آمده، جواب منفی مي‌دهد.

این دختر ایرانی روز هشتم دسامبر به دلیل شدت ضربات وارده به سرش به بیمارستان عمومی ''مارکیت'' منتقل مي‌شود. پلیس مي‌گوید: او توسط همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفته و همسرش به قتل غیرعمد متهم است. گیل برندلی، سرپرستار بیمارستان هم مي‌گوید: ناحیه سر بیمار به شدت کبود و متورم شده بود و زمانی که وی به بیمارستان رسیده است خون ریزی نداشته است اما مساله اینجا بود که کسی این دختر را نمي‌شناخت بنابراین برندلی با جست و جود در اینترنت توانست از سوابق او مطلع شود. و به این ترتیب کارکنان بیمارستان توانستند بعد از۲۴ ساعت با خانواده وی در ایران تماس بگیرند.

از آنجائی که خانواده ساناز نظامی، امکان تهیه ویزا و مسافرت به آمریکا را نداشتند با همکاری کارکنان بیمارستان از طریق ارتباط اینترنتی با وی وداع کردند و به صورت آنلاین شاهد مرگ دخترشان بودند. آنان رضایت دادند که اعضای بدن وی برای نجات جان بیماران دیگر اهدا شود. بدین سان اعضای حیاتی بدن ساناز ( قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها، کبد، پانکراس و روده کوچک) جان ۷ نفر را در آمریکا نجات داده است. پیکر ساناز نظامی ۱۸ دسامبر با حضور کارکنان و پرستاران بیمارستان، به خاک سپرده شد. نیما نصیری همسر ساناز نظامی به اتهام قتل غیرعمد هم اکنون در بازداشت به سر مي‌برد.


کد مطلب: 26745

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/26745/جزئیاتی-زندگی-مرگ-دختر-ایرانی-آمريكا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir