کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمايت تمام‌قد «خانه‌مداحان» از همكارشان

هزينه كردن بي‌رحمانه از «مقدسات» براي افراد

21 دی 1392 ساعت 14:54

معلوم نيست چرا اين خانه در اطلاعيه خود سعي وافر دارد با بازي با كلمات و احساسات پاك مذهبي مردم از يك عضو تشكيلات خود «به هر شكل ممكن» دفاع كند! دو‌سوم اين اطلاعيه مملو از هزينه كردن از قران كريم، عاشور، محرم، صفر، امام امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) است، واقعا به چه دليل؟!


گروه جامعه: خانه مداحان در واکنش به ماجرای تيراندازي یکی از مداحان در بیانه‌ای اعلام کرد: آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد نشانه گرفتن هیئتهای عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزشهایی که سالهاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می‌شود.

در بخشي از اين اطلاعيه، آمده است: آن چه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد، نشانه گرفتن هیئت های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزش هایی که سال هاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود.
رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است.
در این که اگر خطایی رخ داده موضوع باید در مراجع رسمی قضایی رسیدگی شود هیچ شکی نیست اما تردیدها جایی رخ می نماید که بدون تشکیل دادگاه، بررسی کافی و روشن شدن حقایق، این ماجرا را بهانه هجمه به ارزش های عاشورایی و دستگاه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌کنند. آیا به بهانه ماجرایی که هنوز جزئیات و علتش در مراجع قضایی بررسی و اعلام نشده، باید بساط ذکر و ذاکر و مصیبت بر اهل بیت (ع) را برچید؟ مگر نه این است که آموزه‌های دینی بزرگان ما فاصله حق و باطل را به اندازه 4 انگشت میان گوش و چشم دانسته اند و آبروی مومن را برتر از کعبه شمرده‌اند؟ پر واضح است که آتش افروزان این فرصت را غنیمت شمرده‌اند که به بهانه آن، پایه های محکم عشق و شور حسینی(ع) را در دل مردم بلرزانند و چه خام خیال اند آنان که این رویا را در سر می‌پرورانند. ...

******************
اما سخني با نويسندگان اين بيانيه؛
قبل از هر چيز بايد بگوييم، ما هم مثل شما البته از زاويه ديگر مي‌پنداريم موضوع «شخص» نيست. نگارنده، براي آقاي محمود كريمي به عنوان يك فرزند و برادر شهيد، احترام قائلم و حتي به لحن و صوتش‌ نيز بسيار علاقه‌مند و او را تحسين مي‌كنم. اما مشكل، «رفتارها و نگرش‌هاي اجتماعي» است كه متاسفانه در حال نهادينه شدن در جامعه بوده و اين امر به آقاي كريمي يا چند نفر ديگر، مختص نيست و روز به روز در حال توسعه است و پرداختن به آن نيز در حوصله اين نوشته نيست و صرفا در زير به نگاه ابزاري به دين و مقدسات، مي‌پردازيم كه يكي از آن «رفتارهاي در حال توسعه» در ايران است.

به عنوان يك دوست و حتي علاقمند به آقاي كريمي، حق ندارم از بيانيه نويسان بپرسم: چرا اين خانه در اطلاعيه خود سعي وافر دارد با بازي با كلمات و احساسات پاك مذهبي مردم از يك عضو تشكيلات خود «به هر شكل ممكن» دفاع كند؟ چرا بايد؛ دو‌ سوم جملات اين اطلاعيه، مملو از هزينه كردن از قران كريم، عاشورا، محرم، صفر، امام امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) است، واقعا به چه دليل؟!
مگر قرار است خطاي احتمالي يا جرم هر فردي را به پاي مقدسات نوشت كه شما اينگونه بي‌رحمانه، مقدسات را هزينه افراد مي‌كنيد؟! شما تاكنون در اين سال‌ها چرا از آن همه خطاهاي همكارانتان كه حتي توسط دادگاه‌هاي ذيصلاح كشور منجر به صدور احكام قضايي شده اطلاعيه نداديد؟! چرا هنگامي كه از شنيع‌ترين الفاظ در جهت اهداف و مقاصد سياسي عليه برخي مقامات، در مراسم مداحي توسط دوستانتان استفاده شد، سكوت كرديد و حالا كه كار به تيراندازي در خيابان‌ها رسيده به صرافت افتاده‌ايد بيانيه بدهيد تا شايد بتوانيد اينگونه صورت مساله را پاك كنيد؟!

چرا نمي‌پنداريد كه اگر در اين همه سال، چند بار به برخي دوستان خطاكار خود، هشدار مي‌داديد، مثل هر تشكيلات ديگر آنان را از خود مي‌رانديد و از اعمال و گفتار و كردارشان، برائت مي‌جستيد، نه اينكه به هر شكل ممكن، سعي در «قديس‌نمايي» آنان مي‌كرديد، بسياري از مشكلات امروز  شما وجود نمي‌داشت و از آن مهمتر نگاه و نگرش تضعيف‌شده افكار عمومي، نسبت به خودتان، مثل امروز نمي‌بود؟

از «آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می‌گذرد» خبر داده‌ايد. آقايان، نكند به تازگي به علم غيب هم مفتخر شده‌ايد كه مي‌خواهيد يك ماجراي اجتماعي را با همه چيز و همه عالم و سياست و ... ربط دهيد تا اصل ماجرا را فراموش كنيم؟ واقعا شما قرار است چه زمان و در صورت كدام اتفاق، از همكاران خود اينگونه چشم بسته، بي‌محابا و تمام قد دفاع جانانانه نكنيد؟ قبول نداريد در اين سال‌ها گروهي از شاخص ترين افراد خانه‌ شما، كارهايي كردند، (كه حتي فيلم‌ها و تصاويرش نيز همه جا پخش شد)، سخنان موهن و مجرمانه‌اي بر زبان جاري نمودند و ... اما به جاي ابراز انزجار و برائت، يا سكوت كرديد و يا به مقام دفاع برخواستيد... نتيجه‌اش هم شد وضعيت امروزتان!

در ابتداي اين بيانيه از اين آيه شريف «وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولائِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند. (سوره مبارکه اسراء آیه ۳۶)» و در جاي ديگي از بيانيه «فاصله 4 انگشتي بين حق و باطل» سخن گفته‌ايد؟!
راستي دوستان، حالا اين «آموزه ديني» يادتان افتاده؟! چرا اين آيه شريفه و اين «آموزه» را به برخي مداحاني كه در اين ساليان بي‌محابا منتقدان و مخالفان فكري و سياسي خود را «كافر، منافق، فتنه‌گر، زنازاده، حرام‌زاده و...» آن هم در تريبون‌هاي علني و رسمي و مداحي‌هاي امام حسين و ائمه (عليهم‌السلام) به كار برديد و مردم و خصوصا قشر جوان را به اين مراسم بدبين كرديد، سفارش نمي‌كرديد؟! نكند از دهها آيه شريفه و روايات معصومين در اين باره بي‌خبر بوديد؟!

باور كنيد، همين ديروز كه شهادت امام حسن‌عسگري(ع) بود، اگر اين روايت ايشان را آويزه گوش قرار مي‌داديد كه: «در مقام ادب براى تو همين بس كه آنچه براى ديگران نمي‌پسندى، خود، از آن دورى كنى»، اين اطلاعيه، را صادر نمي‌‌كرديد كه براي يك اقدام خطاي همكارانتان كه افكار عمومي جامعه (حتي قشر مذهبي) را به شدت جريحه‌دار نمود، با هزينه كردن دين و قران و امام حسين و ائمه (ع) و كلا همه مقدسات، او را تبرئه كنيد؟ واقعا به چه قيمتي، آقايان؟


کد مطلب: 27745

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/27745/هزينه-كردن-بي-رحمانه-مقدسات-براي-افراد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir