کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوسازي رسانه‌هاي حامي احمدي‌نژاد و افراطيون؛

خبرهاي دروغ «سکته‌اي» عليه «سبد کالا»!

مثلث , 14 بهمن 1392 ساعت 13:04

گروه جامعه: طي چند روز اخير سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي تندرو اصولگرا (عمدتا حاميان احمدي‌نژاد و جليلي) به شدت در حال خبرسازي عليه طرح سبد كالاي دولت هستند، و در حاليكه دولت محبوب اين رسانه‌ها به رفتارهاي پوپوليستي شهره عام و خاص شده بود، دولت روحاني را به خاطر توزيع كالاي رايگان به طبقه‌هاي آسيب پذير به زير سئوال برده‌ و در اين راه به شگردها و خبرسازي‌ةاي ناجوانمردانه هم متوسل شده‌اند!


در همين راستا پخش و انتشار گسترده اخبار دروغ و جعلي كه هدفي جز تخريب اقدامات دولت ندارد، يكي از اين روش‌هاي نخ‌نما شده است. در اين پروژه، و طي چند ساعت چند خبر  همراه با ارسال گسترده پيامك‌!، با اين مضمون كه فلان شهروند به خاطر عدم دريافت سبد كالا! سكته و جان سپرده است منتشر شده كه اولين آن توسط يك خبرگزاري خاص اصولگرا بوده است.

اين اقدام زشت و عقده‌گشايي رسانه‌اي در حالي صورت مي‌گيرد كه فرمانده انتظامی کرمانشاه صراحتا گفته است: مرگ مرد 60 ساله در اين شهر هيچ ارتباطي با محل توزیع سبدکالای یارانه ای و يا  ازدحام جمعیت نداشته و به دلیل یک عارضه قلبی بوده است.

سردار كشوري افزود: به هیچ عنوان اتفاقی که برای مرد 60 ساله در مقابل فروشگاه زنجیره ای محل توزیع سبد کالا به وجود آمده ارتباطی به ازدحام جمعیت یا چیزی شبیه به این نداشته است. این مرد در فاصله معنا داری نسبت به صف توزیع کالا قرار داشته و بررسی های دقیق پلیس و پزشکان نشان می دهد که مرگ او به دلیل ایست قلبی بوده است. وی از حضور مسئولین با فاصله کمی از وقوع این حادثه در محل خبر داد و گفت: در همان ابتدا مشخص بود که حاشیه دار شدن این حادثه فقط به دلیل نزدیکی به صف توزیع کالا بوده است وگرنه دلیل مرگ یک ایست قلبی با دلایل معمولی است.

امروز هم يك سايت خبري متعلق به يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس در خبري مضحك كه حتي نوع تنظيم اين خبر هم بر جعلي‌بودن آن دلالت دارد، نوشت: یک جوان اهل شهرستان هشترود با دریافت خبر عدم تعلق سبد کالا به وی، سکته کرد(!!). در نیمه شب دوازدهم بهمن‌ماه او، با اطلاع از عدم تعلق سبد کالا به وی از طریق پیامک، به دلیل فشار عصبی وارده سکته کرده و راهی بیمارستان شد. بر اساس این گزارش، طبق اعلام پزشک معالج وی وضعیت عمومیش در حال بهبود است ولی به مدت دو ماه خانه‌نشین می‌شود(!!) گفتنی است، این جوان حدودا ۲۵ ساله، شاگرد یک نانوایی در هشترود است(!!)

از سوي ديگر سايت آينده، در نقد رفتار حاميان احمدي‌نژاد در تخطئه توزيع سبد كالا نوشت: اگرچه برخی از کارشناسان توزیع سبد کالایی در این حجم وسیع جمعیت، تصمیم چندان درستی ارزیابی نمی کنند اما در این میان برخی استدلال‌های حامیان احمدی‌نژاد برای تخریب این طرح شنیدنی است. از جمله استدلال محکم سردبیر رجانیوز که: لباس دست دوم بودن سبدکالایی را از همان 800 گرم پنیرش می‌شود با عمق جان درک کرد.

گروهی از کارشناسان معتقدند دادن این سبد به بخشی از مردم و نرسیدن این سبد به گروهی دیگر، به ویژه با توجه به دقیق و به روز نبودن داده‌های آماری مربوط به استحقاق این سبد به خانوارها و نیز این خصلت ایرانیان که حتی پولدارهایشان نیز از هیچ چیز رایگانی نمی‌گذرند، می‌تواند پاشنه آشیل این طرح شود و با تصور بی عدالتی در توزیع این سبدها در کنار مشکلات توزیع چند میلیون سبد که امری طبیعی است، باعث شود این طرح از نظر تبلیغاتی به زیان دولت تمام شود.

امری که به ویژه در شبکه‌های اجتماعی حامیان احمدی‌نژاد در این روزها به انحاء مختلف دیده می شود و جالب آن که این گروه طرح مذکور را گداپروری توصیف می کنند. البته در این میان برخی انتقادها را می توان مدح شبیه به ذم دانست که از جمله آنها، مطلب سردبیر رجانیوز است که ارائه سبد کالا را به دادن لباس کهنه به فقرا در شب عید توسط مایه دارها تشبیه کرده است!!

مهمترین استدلال ایشان برای "لباس کهنه بودن" این سبد، دادن تنها 800 گرم پنیر در این سبد به مردم است. این در حالی است که 800 گرم دو بسته پنیر می شود که در نوع خانواده های سه، 4 نفره امروز تقریبا برای یک ماه کافی است. مشخص نیست در دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد و به برکت این دولت، خانواده این عزیزان چند نفره شده که ارائه 800 گرم پنیر را مثل دادن لباس کهنه می‌دانند!


کد مطلب: 30624

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/30624/خبرهاي-دروغ-سکته-اي-عليه-سبد-کالا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir