کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرد باید یک کوه بلند پر برف باشد؛ آقای‌ روحانی بر عهدی که با مردم‌ بستی استوارباش

25 اسفند 1392 ساعت 11:57

گروه سياسي: نامه زير به بهانه افزايش بحران‌سازي جريان تندروي اصولگرا و پروژه «هرروز يك بحران!» براي به زانو در آوردن دولت يازدهم؛ خطاب به آقاي روحاني نوشته شده است.


اسماعیل حسین‌پور


جناب آقای رئیس‌جمهور؛ ما هر تلخی را تاب آوردگان، هنوز با شوق شیرین دیروزنفس تازه مي‌کنیم؛ دیروز که برای تعیین سرنوشت خویش در 24 خرداد رأی مان را خردمندانه به پیچک «تدبیر» و«امید» گره زدیم و برای سربلندی و بلند آوازگی دین و دیارمان همه با هم همراه شدیم تا فردا آفتابی روشن تر از امروز بر کوچه‌هاي بن بست دلمان تابیدن بگیرد.

هنوز جوانمردیِ اخلاقی مرد سیاست- دکتر عارف- و عطر همراهی و هم‌نفسی هاشمی و خاتمی مشام جانمان را مي‌نوازد و خوب به خاطر داریم که چگونه با تدبیر بهنگام آن بزرگان، دریایی دل با شما همراه شد و رنگین کمان زیبای اراده مردم در آسمان آبی امید پدیدار شد.

جناب آقای روحانی؛ اکنون ماه‌ها از آن روزها و از آن شورها مي‌گذرد و با سیاست‌هاي بخردانه جنابعالی و دولتمردان و با حمایت و همراهی بزرگان انقلاب درهای بسته بر روی ایران و ایرانی یکی پس از دیگری گشوده مي‌شود و سایه سیاه تحریم‌ها از سر این مردم صبور کنار مي‌رود و مردم به شما و دولت تان سخت امید بسته‌اند تا گره از کار فرو بسته شان بگشایید.

آنچه اسباب دغدغه و دل مشغولی همرهان و همراهان شماست تلاش برای اقناع خیره سرانی است که نه شما را قبول دارند و نه توفیق دولت و ملت را بر مي‌تابند و نه عزت امروز و فردای ایران را تاب مي‌آورند. اینان فرزند منافع خویش‌اند و ادامه دولت تازی برخی از این تندروها ثمره فسادستیزی دولت و نمایاندن چهره رحمانی از ایران و اسلام است که این افراطیون اندک را سخت بیمناک نموده است.

نیک پیداست منافع عده قلیلی به خطر افتاده است، اینها نگران طشت از بام افتادن‌هاي فردای خویش اند، اینها حق دارند نگران و هراسان باشند چرا که ثمره دولت پاکدست شان، یغماگری برخی فرصت طلبان در داخل و خارج کشور بوده است. این دلدادگان به «دولت یار» خویش، به جای پاسخگویی آنچه بر سر این ملک و میهن آورده‌اند حال مدعی شده‌اند و غم حفظ منافع مردم بی خواب و بی تاب شان کرده است!

جناب آقای رئیس جمهور؛
مبادا برخی وزرا واطرافیان شما ساز همسویی با مخالفان مردم و دولت را کوک کنند تا کمتر صدای این تندروها بلند شود هر چند همه مي‌دانیم و بر این باوریم که دولت باید با آرامش و متانت در راه روشن خدمت رسانی به مردم گام بردارد و بر آرمان بلند خویش با مردم پای بفشارد و پیش رود ولی نباید چرخشی در مواضع برخی دولتیان ایجاد شود.

آنچه در این روزگار مي‌تواند امید سوز باشد و سرمایه عظیم همراهی مردم با شما و دولت شما را هدف قرار دهد فاصله گرفتن احتمالی برخی دولت مردان از شعارها و اهداف و عهد دیروز شماست؛ پا پس کشیدن از شعارِ تدبیر و تغییر است. هر چند تاکنون چنین نبوده است و نیست ولی این یک یادآوری زودهنگام است تا دولت، بی هراس هر مرده باد، منافع ملی را فدای زیاده خواهی عده قلیلی نکند.

ما نیک مي‌دانیم که به رغم بسیاری موانع شما صادقانه بر آن عهد آغازین تان با مردم پای فشرده‌اید ولی باور کنید برخی‌ها هنوز دوست دارند وزرای شما چشم بر پیام روشن 24 خرداد بندند و نسیم تدبیر و امید به بسیاری از استان‌ها نرسد و برخی وزرای شما سر از وزارت خانه بیرون ننهند و صدایی فراتر از تهران نشنوند و آن قدر این حلقه را تنگ تر کنند که وزرای تان یادشان برود که وزیر کابینه دکتر روحانی هستند.

جناب آقای روحانی؛
مردم «آری» گفته به شما از شما پست نمي‌خواهند تغییر مي‌خواهند، از شما تحول امید بخش مي‌خواهند مبادا برخی وزرای شما به بهانه واژه «تعامل»، رضایت برخی تندروها را بر رضایت شما و مردم ترجیح دهند که در این صورت نمي‌توان به همراهی مردم با دولتمردان شما امیدوار بود و تندروهای مردم انکار کرده حق دارند دولت شما را در خلوت خویش دولت «مستعجل» بدانند.

جناب آقای روحانی؛
یک نویسنده روسی مي‌گوید: «مرد باید یک کوه بلند پر برف باشد» تو صبورانه سرت را برفراز نگهدار و برعهدی که با مردم بسته ای استوار باش، مردم هر چند خسته‌اند ولی به شما و دولت شما و شعارهای شما سخت امید بسته اند؛ مبادا برای فرونشاندن خشم خیره سران، چشم بر زلال امیدِ مردم ببندی، مبادا مردم را با حسرتی در دل تنها بگذاری که در زیر لب بگویند:
دولت قبل دولت «سیب زمینی» بود این دولت با پا پس کشیدن‌ها و کم فروغ ساختن چراغ تدبیر و تغییر دارد به دولت«سیب‌زمینی‌ها» تبدیل مي‌شود. مبادا امید این مردم نا امید شود. مبادا...


کد مطلب: 35830

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/35830/مرد-باید-یک-کوه-بلند-پر-برف-باشد-آقای-روحانی-عهدی-مردم-بستی-استوارباش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir