کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکنجه و ربايش در سوریه فراگیر شده‌است

26 فروردين 1393 ساعت 8:31

گروه بين‌الملل: مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گسترده شدن شکنجه در زندان‌های سوریه را محکوم و از استفاده از شکنجه توسط برخی گروه‌های مسلح مخالف اسد هم ابراز تاسف کرد.


در سندی هشت صفحه‌ای که ناوی پیلای، منتشر کرده، آمده است با ۳۸ نفر از افرادی که تحت شکنجه قرار گرفته‌اند، مصاحبه کرده و آن‌ها جزئیات «وحشتناکی» از آنچه که برای آن‌ها پیش آمده، مطرح کرده‌اند. در این گزارش از برخی گروه‌های مسلح نظیر «دولت اسلامی عراق و شام، گروه النصره، احرار الشام، توفان شمال و گردان التوحید» نام برده شده که دارای بازداشتگاه هستند و مردان، زنان و کودکان در آن‌ها در معرض شکنجه قرار می‌گیرند.

خانم پیلای می‌افزاید: «نتایج نشان می‌دهد که شکنجه به شکل گسترده‌ای در بازداشتگاه‌های دولتی سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از گروه‌های مسلح نیز این شیوه را به کار می‌گیرند.» این گزارش ادامه می‌دهد: «معمولا مردان، زنان و کودکان از خیابان‌ها، منازل یا محل کار خود ربوده می‌شوند، در مراکز بازرسی وابسته به دولت توقیف می‌شوند و پس از آن به ده‌ها مراکز بازداشت رسمی یا سری دولتی برده می‌شوند.»

سازمان ملل می‌افزاید که این افراد معمولا به شکلی سری و برای مدت زمان‌های غیر محدود بازداشت می‌شوند و گاهی به مراکزی دیگر از جمله بازداشتگاه‌هایی در پایگاه‌های ارتش و برخی از فرودگاه‌ها منتقل می‌شوند. این گزارش به وضعیت برخی از بازداشت شدگان اشاره کرده که پس از بازداشت آویزان شدند، چشم‌هایشان بسته شد و پس از آن در معرض ضرب و شتم، سوزاندن، جریان برق و روش‌های دیگر شکنجه قرار گرفتند.


کد مطلب: 38149

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/38149/شکنجه-ربايش-سوریه-فراگیر-شده-است

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir