کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داريوش قنبري: شأن آقای فرجی دانا بالا رفت

ملت، استیضاح‌كنندگان را استیضاح خواهد كرد

ایلنا , 22 مرداد 1393 ساعت 11:30

گروه سیاسی: یك نماینده سابق مجلس با بیان اینكه استیضاح‌كنندگان با استیضاح وزیر علوم اندك وجه خود در نزد ملت از دست می‌دهند، تاكید كرد: البته این افراد در سال آتی توسط ملت ایران استیضاح خواهند شد و ملت كه اعمال آنها را رصد می‌كنند، رفتارشان را نخواهند بخشید.


داریوش قنبری در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح آقای فرجی‌دانا كاملا سیاسی و به دلیل تقابل طیف اقلیت افراطی با دولت یازدهم است. افراطیون عزمشان را جزم كرده‌اند تا دولت را در راستای استیفای حقوق ملت با مشكل روبرو سازند و شمشیر را از رو كشیده‌اند و چون در یك سال گذشته احساس می‌كردند كه اگر اقدام اینچنینی انجام دهند ممكن است با واكنش افكار عمومی روبرو شوند، سكوت كردند و حال، تقابل مستقیم را كلید زده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینكه افراطیون خواستار استیضاح هستند و نه اكثریت میانه‌رو مجلس، یادآور شد: افراطیون كه اقلیتی پرسروصدا را شامل می‌شوند، با استیضاح وزیر علوم سعی می‌كنند تا از دولت انتقام‌گیری كنند و از عصبانیت‌شان از شكست در انتخابات قبلی بكاهند و با استیضاح این پیام را به جامعه بدهند كه چیزی تغییر نكرده است.قنبری با بیان اینكه فرجی‌دانا از گزینه مطلوب افراطیون برای انتقام‌گیری است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها در طول دوران دولت سابق به حیاط خلوت افراطیون تبدیل شده بود و آنها سعی می‌كنند تا این حیاط خلوت از آنها گرفته نشود و شرایط در دانشگاه‌ها تغییر نیابد.

نماینده ایلام در مجالس هفتم و هشتم با تقدیر از عملكرد وزیر علوم در دوران مدیریتش تاكید كرد: اقدامات آقای فرجی دانا نشان می‌دهد كه ایشان در صیانت و دفاع از خواست ملت پایداری ورزیده‌اند و مطالبات ملت را محلی برای معامله قرار نداده است. وی با تاكید بر اینكه وزیر علوم نباید از استیضاح نگران باشد، تصریح كرد: ایشان باید در صحن علنی مجلس حقایق رخ داده را بیان كنند و دست كسانی را كه با استفاده از رانت دولت قبل به جایی رسیده‌اند، رو كند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این استیضاح چیزی از شأن آقای فرجی دانا نه تنها كم نمی‌كند، بلكه موجب افزایش شأن آقای وزیر هم می‌شود و حتی اگر آقای فرجی دانا در مجلس هم رای نیاورند، جایگاه بالایی در افكار عمومی و جامعه دانشگاهی پیدا كرده‌اند چراكه از حقوق ملت كوتاه نیامده‌اند.قنبری اضافه كرد: انتظار از آقای روحانی و سایر اعضای دولت یازدهم این است كه در راستای حقوق ملت استوار گام بردارند و از حقوق ملت دفاع كنند و حقوق ملت را ملعبه بده و بستان‌های سیاسی قرار ندهند.

سخنگوی فراكسیون خط امام در مجلس هشتم با بیان اینكه استیضاح‌كنندگان با استیضاح وزیر علوم اندك وجه خود در نزد ملت از دست می‌دهند، ابراز داشت: البته این افراد در سال آتی توسط ملت ایران استیضاح خواهند شد و ملت كه اعمال آنها را رصد می‌كنند، رفتارشان را نخواهند بخشید.وی در پایان تاكید كرد: استیضاح‌كنندگان بیم آن دارند كه اگر وزیر علوم بر مسند وزارت باقی بماند دیگر تخلفات دولت قبل آشكار شود و می‌خواهند دیگر تخلفات افشا نشود.


کد مطلب: 51138

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/51138/ملت-استیضاح-كنندگان-استیضاح-خواهد-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir