کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علم‌الهدی: مشهد، کيش گنبددار است!

23 آبان 1393 ساعت 8:43

گروه سياسي: امام جمعه مشهد گفت: امروز بايد الگوهای دينی را در ساخت و سازهای خود پياده کنيم چرا که اکنون با روندی که در پيش گرفته‌ايم مشهد به جزيره کيشی تبديل شده که وسط آن يک گنبد قرار دارد!


به گزارش فارس، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدی در حاشيه ششمين کنفرانس برنامه‌ريزی و مديريت شهری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ساخت و سازهای مشهد نه مطابق معيارهای اسلامی است و نه مطابق با هويت مشهد است و تنها راهکار موجود اصلاح روند ساخت و سازها است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا برای ساخت و سازهای مشهد هم مبانی اسلامی و هم اصول هويتی در نظر گرفته شود چرا که اين شهر متعلق به امام هشتم (ع) است و ساخت و سازها بايد رنگ و بوی اسلامی داشته باشد.

وی با تاکيد بر اينکه به تمام معنا ساخت و سازهای صورت گرفته در مشهد ضد اسلامی است افزود: امروز بايد الگوهای دينی را در ساخت و سازهای خود پياده کنيم چرا که اکنون با روندی که در پيش گرفته‌ايم مشهد به جزيره کيشی تبديل شده که وسط آن يک گنبد قرار دارد. آيت‌الله علم‌الهدی افزود: بنده برای حل معضل ساخت و سازهای اين شهر راهکار مهندسی ندارم بلکه از جهت هنجاری اين مسئله را عنوان می‌کنم؛ من متخصص شهرسازی نيستم و بايد مهندسين مربوطه ساختمان‌ها را بر اساس هنجارهای اسلامی بسازند. عضو مجلس خبرگان رهبری تصريح کرد: کارشناس اين مسئله من نبوده و نيستم بلکه از جهت هنجارهای دينی به موضوع ساخت و سازها بارها اشاره کرده‌ام.


کد مطلب: 60528

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/60528/علم-الهدی-مشهد-کيش-گنبددار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir