کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معصومه ابتکار در دانشگاه شریف چه گفت؟

سخنراني‌سياسي‌ابتكار،افراطيون را ناراحت كرد

7 اسفند 1393 ساعت 8:10


گروه سياسي: در پي سخنرانی معصومه ابتکار در دانشگاه شریف برای افتتاح یک تشکل سیاسی دانشجویی، رسانه هاي افراطي اصولگرا، مدعي شدند: «افتتاح تشکل سیاسی دانشجویی وظیفه رئیس سازمان محیط زیست نیست!» اما ظاهرا فراموش کرده‌اند که ابتكار قبل از مسئوليتش در محیط زیست، فردی سیاسی بوده و به اندازه سن برخي از دلواپسان فعاليت سياسي كرده است.

وجود ریزگردها در استان های جنوبی و غربی کشور و تبعات آن، که هرچه باشد از بی خردی در مدیریت در دولت قبلی تاثیر پذیرفته و آثارش در این دولت نمایان شده است، اکنون بهترین فرصت شده تا تندروها فریاد اعتراض برآورند و تعدادی از آنان با ماسک در جلسه حضور پیدا کنند!! در واقع ریزگردها بهانه ای برای عقده گشایی سیاسی با این مقام دلسوز و مردمی شده است اما معصومه ابتکار از این جوسازی ها تاثیر نپذیرفته و در مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه شریف بر مواضع چند ساله خود تاکید کرد و گفت: دروغ مبنای فساد و اختلاس و تقلب است، انجمن‌های اسلامی دروغ نگفتند به مردم ولو اینکه منحل شان کردند.

وی افزود: دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای باز سیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند. وی با بیان اینکه اگر امروز دوباره ندای احزاب مختلف و تنوع صدای سیاسی را می‌شنویم حاصل صبر دانشجویان است، اضافه کرد: انجمن اسلامی هویت خود را حفظ کرده و شکل‌گرفتن دوباره انجمن‌های اسلامی با همان آرمان‌های اصیل را گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: اعتقاد داریم به فضایی که همه صداهای دانشجویان طیف‌های مختلف همه در کنار هم در چارچوب قانون فعالیت کنند. بدور از احساسات کور حرکت کنیم، جامعه نیازمند منطق است. ابتکار تصریح کرد: نقد را برای دشمنی و کینه پراکنی انجام ندهیم. نقد را برای اصلاح انجام بدهیم، حتماً قدرت را نقد کنیم. این خط مشی انجمن اسلامی بوده است.
انجمن هم دولت‌های هم سو و هم غیر هم سو را نقد کرده است اما دولت‌هایی که با انجمن همسو نبودند فضایی برای نقد نمی‌گذاشتند. حضور آگاهانه شما دانشجویان در تعیین سرنوشتتان در ۲۴ خرداد ۹۲ بود که تحولی بزرگ برای کشور فراهم آورد و استمرار این شرایط با حضور مستمر جریان دانشجویی و فعالیت مجدد انجمن اسلامی امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه باید شیوه نقد دقیق و منصفانه را یاد بگیریم، گفت: ما نقد را برای دشمنی و کینه‌پراکنی انجام نمی‌دهیم بلکه نقد برای اصلاح است که پایه‌گذار این روند نیز انجمن اسلامی بوده است. وی خطاب به دانشجویان گفت: شما حتما قدرت را نقد کنید چرا که این موضوع از خط مشی‌های انجمن‌ اسلامی بوده است که سعی داشتند قدرت را نقد کنند، چه دولتی‌ همسو با آنها سر کار بوده چه ناهمسو با آنها. البته عموما دولت‌هایی که همسو با جریان دانشجویی نبودند فضایی برای نقد به وجود نمی‌آوردند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه گفت: اینکه امروز می‌بینید فساد و اعداد نجومی آن از سطوح سیاسی رده بالا شنیده می‌شود بدین خاطر است که این دولت فضای آزاد برای جامعه مدنی و جریان‌های دانشجویی برای بیان دیدگاه‌های متنوع سیاسی به وجود آورده و در حقیقت امروز صدای جامعه مدنی شنیده می‌شود. ابتکار با تأکید بر این موضوع که باید از تهمت و تخریب دوری کنیم، گفت: ابتدای راه مسلمان بودن این است که دروغ نگوییم و تهمت نزنیم حتی به رقیبانمان؛ اینگونه نباشد که برای اینکه بخواهیم کسی را طرد کنیم و به او بهتان بزنیم به دنبال حدیث بگردیم.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه گفت: حتی اگر ظاهر مسلمانی داشته باشیم رفتار ما شخصیت ما را نشان می‌دهد؛ از اینکه حاضر هستیم طرف مقابل را به هر طریق بکوبیم تا جوابی به وی داده باشیم. رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دلواپسان نگران این بودند که ما امروز فقط بحث سیاسی داشته باشیم، گفت: چندی پیش صحبتی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم، وی اینگونه گفت که ما هر چه خواستیم آموزش و پرورش را به شرایط بهتری ببریم مجلس با مصوبات خود دست ما را بست. این وضعیت در همه زمینه‌ها وجود دارد.

ابتکار با بیان اینکه دلواپسان طرح انحلال سازمان حفاظت از محیط زیست را می‌دهند، گفت: این طرح را می‌توانیم از پیشرفته‌ترین طرح‌هایی بدانیم که تا به حال مطرح شده است! اقدام مجلس در حالی است که جنگ و محیط زیست ۲ موضوع با اهمیت جهان است. معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند کشور را از وضعیت دشوار گذشته و فضاسازی و دروغ‌هایی که گفته می‌شد برهاند.

ابتکار در ادامه با طرح این سؤال که چرا دولت در اجرای برنامه‌های سیاسی خود به کندی پیش می‌رود، گفت: من مسئول برنامه‌های سیاسی دولت نیستم اما به عنوان معاون رئیس‌جمهور این اطمینان را به شما می‌دهم که دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد فضای بانشاط سیاسی و برداشتن محدودیت‌ها و رفع تمام محدودیت‌ها انجام می‌دهد البته این کار دشوار و زمان بر است. وی افزود: شرایط کشور به طور یکدست در اختیار رئیس‌جمهور نیست بر همین اساس باید تعاملی بین قوا صورت گیرد. روحانی کشور را در وضعیتی تحویل گرفته است که رشد اقتصادی منفی ۴ و تورم ۴۰ درصد بود. این در شرایطی است که دولت اصلاحات کشور را با رشد۶ درصد و تورم ۱۶ درصد تحویل داد.


کد مطلب: 70820

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/70820/سخنراني-سياسي-ابتكار-افراطيون-ناراحت-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir