کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخالفان مذاکرات می​خواهند مسئولان را تحت فشار بگذارند

به تاثیر روانی مذاکرات کمتر توجه شد

ایسکانیوز , 24 فروردين 1394 ساعت 14:57

گروه سیاسی: قائم مقام حزب اعتماد ملی پیرامون تحرکات علیه تفاهم هسته‌ای گفت: پشت صحنه این مخالفت‌ها این است که جمعیتی در کشور هستند که یک اصلی را مبنی بر اینکه باید در کشور تشنج، افترا، درگیری و آشفتگی وجود داشته باشد تا بتوانند به نوایی برسند، قبول دارند.


رسول منتجب نیا در تصریح تخریب بیانیه سوییس از سوی برخی از افراد در جامعه گفت: مخالفت با مسئله توافق هسته‌ای یک ظاهر و یک باطن دارد و ظاهرش این است که برخی از روی تعصب ملی و دینی می‌خواهند دلواپسی خود را اظهار می‌کنند و نگرانند که عزت و عظمت کشور مورد تعرض قرار نگیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: این ظاهر قضیه خوش‌بینانه است که نسبت به برخی افراد دست چندم این گروه مخالف نگرانی ها صادق استلذا ممکن است افراد ساده لوح و مذهبی که عرق ملی قوی دارند نیز دغدغه این امر را داشته باشند.

وی با اشاره به باطن مخالفت با توافق هسته‌ای، گفت: پشت صحنه این مخالفت این است که یک جمعیتی در این کشور هستند که یک اصلی را مبنی بر اینکه باید در کشور تشنج، افترا، درگیری و آشفتگی وجود داشته باشد تا بتوانند به نوایی برسند وجود دارد. لذا در صورت وجود آرامش و قانونمندی نمی‌توانند به جایی برسند و هیچ چیزی برای ارائه به دلیل اینکه نه علم و دانشی دارند که عرضه کنند و نه فکر پیشرفته و خلاق، ندارند.

منتجب‌نیا ادامه داد: این دسته از افراد تنها می‌توانند از منابع ملی سوء استفاده کرده و از ثروت‌های عمومی بهره ببرند و به نوعی از آب گل آلود ماهی بگیرند و متأسفانه اکثر طراحان این جریان از این قبیل اند و با ایجاد چنین شرایطی سعی در تصرف قدرت و تحت فشار قرار دادن مسئولان دارند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفان همیشه به دنبال دشمن سازی و دشمن تراشی اند تا در سایه این مسئله به مطامع مادی خود برسند گفت: تا زمانی که جو متشنج باشد کسی جرأت نمی کند با آنها برخورد کند لذا در شرایط متشنج وضعیت حساس است و ممکن است ضربه بیشتری به منافع ملی برسد و انها در این شرایط است که به هدف خود می‌رسند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه عده ای ساده لوح هستند که فریب افراد پشت صحنه را می‌خورند و توسط آنها تحریک می‌شوند، تصریح کرد: در این کشور که رهبری با آن عظمت و رئیس جمهوری منتخب مردم و بزرگان و شخصیت های برجسته دلسوزی مانند آیت الله هاشمی دارد چگونه است اینها مصلحت کشور را نمی دانند اما یک بچه طلبه بی سواد و کم سواد دلش بیشتر از این بزرگان می‌سوزد؟

وی با انتقاد به تحرک های انجام شده گفت: متأسفانه بخشی از سرمایه های کشور به جای تبلیغ و فرهنگسازی و رشد علمی و عقلی جوانان صرف شستشو دادن مغز جوانان می‌شود و در بسیاری از نهادها و دانشگاه‌ها بخشی از هزینه‌ها در جهت القاء شبهه نسبت به افراد و جریان‌ها صرف می‌شود و ذهن جوانان را منحرف می‌کنند و این افراد پشت صحنه هدفشان رسیدن به منافع مادی است.

متاسفانه به تاثیر روانی مذاکرات کمتر توجه شده است
منجب نیا پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: حل شدن مسئله انرژی هسته ای و رسیدن به یک توافق جامع و به طور نسبی خوب تأثیر مثبت در مناسبات بین المللی و همچنین بالا بردن وجهه اقتصادی، فرهنگی و همچنین اعتبار بین المللی ایران دارد. کمااینکه تا کنون نیز تأثیر خود را گذاشته و بسیاری از ذهنیت های منفی علیه جمهوری اسلامی که در طی این چند سال گذشته به وجود آمده بود همه از بین رفته و تا حد زیادی نگاه ها به ایران مثبت شده است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در تصریح تأثیرات داخلی مذاکرات گفت: رفع تحریم ها در زمینه حل مسائل اقتصادی موثر است لذا وقتی که به صورت صحیح به صادرات نفتی و غیرنفتی پرداخته شود و مبادلات قانونمند انجام گیرد پول ها ی مبادلات نیز مدیریت شده به دست ما می‌رسد و این در رفع مشکلات تاثیربسزایی دارد.

این فعال اطلاح‌طلب با بیان اینکه تأثیر روانی داخلی رفع تحریم ها بسار قوی است بیان‌کرد: وقتی مسئولان مطمئن باشند که هر روز تهدید و توطئه علیه آنها چیده نمی‌شود با آرامش به اداره کشور می‌پردازند اما متاسفانه به این بعد تأثیر مذاکرات از لحاظ روانی کمتر به توجه می‌شود.

وی افزود: مسوولان تشنج بین المللی به وجود آمده را در یک محیط آرام می‌توانند حل و به دنبال آن اقتصاد را تقویت کنند، تولید را بالا ببرند، صنایع و کشاورزی را قوت ببخشند و به مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهش به طور جدی بپردازند.

منتجب‌نیا با تأکید بر اینکه در زمینه فرهنگی با مشکلات جدی مواجه هستیم گفت: رسانه ها باید در رابطه با مدنیت و فرهنگ‌سازی دست به کار شوند لذا به خاطر مشکلات در زمینه فرهنگی تنزل پیدا کرده ایم و گاهی تأسف می‌خورم از اینکه در رسانه ملی که این همه هزینه می‌شود دراین زمینه ضعیف و در بسیاری از مواقع ضد فرهنگ عمل می‌شود.

وی در تصریح بعد سیاسی مذاکرات گفت: زمانی که بعد سیاست خارجی ما از ثبات برخوردار شود در مسائل داخلی راهگشا خواهد بود لذا فضا در داخل باز می‌شود و برخوردهای امنیتی و پلیسی برطرف شده و به مردم اجازه می‌دهند تا در چارچوب قانون اظهارنظر کنند.


کد مطلب: 74391

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/74391/تاثیر-روانی-مذاکرات-کمتر-توجه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir