کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدا و سیما از کجا خط می‌گیرد؟

این رسانه ملی است يا رسانه تندروها؟

23 دی 1394 ساعت 9:35

این رسانه اگر ملی است پس چرا مامن تندروهای پایداری و نزدیکان کاندیدای چهار میلیونی و بیانیه خوان انتخابات 92 شده است؟ چرا نسبت به علائق مردم بی تفاوت است و خود را در برابر آنها پاسخگو نمی‌داند؟


سهیل فارسی


گروه سياسي: سالهاست که دوستداران كشور و انقلاب در مذمت صداوسیما و منش غیرعادلانه‌اش سخن رانده و قلم بر کاغذ کشیده اند تا خدایی نکرده! فرجی شده و این رسانه، ملی شود اما نه تنها این رسانه در طی دو دهه اخیر، مردمی نشده بلکه با استناد به نظرسنجی ها و واقعیات جامعه این انحصارگر فشل و پر کینه دیگر اعتباری در نزد علمای راستین، دانشگاهیان، روشنفکران و جوانان کشور ندارد.

ابزارهای نوین ارتباط جمعی تحقیقا انحصار صداوسیما را شکسته و آزادی ها را بیشتر کرده اند. صدا و سیما بعنوان یک رسانه ی عریض و طویل انحصارخواه، آنقدر مستاصل شده است که فیلم های سینمایی خود را از سایت هایی دانلود می کند که از هیچ جهاتی با او قابل مقایسه نیستند! بخش عمده اي از ملت صبور ایران نیز از خیر این رسانه گذشته و لاجرم خود را با رسانه های بیگانه و مجازی مشغول کرده‌اند. آمار استفاده کنندگان از ماهواره و تلگرام نشان می‌دهد که صداوسیما با سرعتی بسیار به دره نزدیک می شود اما تعمدا چشم خود را می بندد تا دره را نبیند!

انحصار، تک رایی و کینه همیشه بد بوده است. نتیجه آن نیز غالبا بد بوده است. در اقتصاد اگر بازار انحصاری باشد قطعا کالاها در آن با قیمتی گزاف و کیفیتی نازل به دست مصرف کننده می رسد. تقاضا کنندگان نیز هیچ راهی برای تغییر کیفیت و قیمت کالا نخواهند داشت مگر اینکه بازار را رقابتی کنند. صداوسیما نیز بعنوان یک رسانه انحصاری نه تنها به مخاطب توجهی ندارد بلکه منابع دولتی را تلف می کند و نهایتا به همان دولت نیز طلبکارانه می تازد!

این رسانه اگر ملی است پس چرا مامن تندروهای پایداری و نزدیکان کاندیدای چهار میلیونی و بیانیه خوان انتخابات 92 شده است؟ چرا نسبت به علائق مردم بی تفاوت است و خود را در برابر آنها پاسخگو نمی‌داند؟ این رسانه علاوه بر علما، روشنفکران، دانشگاهیان،جوانان و توده های مردم داد مراجع عظام تقلید را هم درآورده و آن بزرگان پیوسته این رسانه را به رعایت حق، بی طرفی و پرهيز از تندرويي توصیه و تشویق کرده اند اما کو گوش شنوا!؟ بلاشک دلیل این همه عقب ماندگیِ صداوسیما از سرفراز و ضرغامی نیست بلکه ار انحصار، نبود نظارت تاثيرگذار و عدم پاسخگویی است.


کد مطلب: 98604

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/98604/این-رسانه-ملی-تندروها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir