به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۲۹
 
۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۹۸۶۰۴
صدا و سیما از کجا خط می‌گیرد؟

این رسانه ملی است يا رسانه تندروها؟

این رسانه اگر ملی است پس چرا مامن تندروهای پایداری و نزدیکان کاندیدای چهار میلیونی و بیانیه خوان انتخابات 92 شده است؟ چرا نسبت به علائق مردم بی تفاوت است و خود را در برابر آنها پاسخگو نمی‌داند؟
این رسانه ملی است يا رسانه تندروها؟
سهیل فارسی

گروه سياسي: سالهاست که دوستداران كشور و انقلاب در مذمت صداوسیما و منش غیرعادلانه‌اش سخن رانده و قلم بر کاغذ کشیده اند تا خدایی نکرده! فرجی شده و این رسانه، ملی شود اما نه تنها این رسانه در طی دو دهه اخیر، مردمی نشده بلکه با استناد به نظرسنجی ها و واقعیات جامعه این انحصارگر فشل و پر کینه دیگر اعتباری در نزد علمای راستین، دانشگاهیان، روشنفکران و جوانان کشور ندارد.

ابزارهای نوین ارتباط جمعی تحقیقا انحصار صداوسیما را شکسته و آزادی ها را بیشتر کرده اند. صدا و سیما بعنوان یک رسانه ی عریض و طویل انحصارخواه، آنقدر مستاصل شده است که فیلم های سینمایی خود را از سایت هایی دانلود می کند که از هیچ جهاتی با او قابل مقایسه نیستند! بخش عمده اي از ملت صبور ایران نیز از خیر این رسانه گذشته و لاجرم خود را با رسانه های بیگانه و مجازی مشغول کرده‌اند. آمار استفاده کنندگان از ماهواره و تلگرام نشان می‌دهد که صداوسیما با سرعتی بسیار به دره نزدیک می شود اما تعمدا چشم خود را می بندد تا دره را نبیند!

انحصار، تک رایی و کینه همیشه بد بوده است. نتیجه آن نیز غالبا بد بوده است. در اقتصاد اگر بازار انحصاری باشد قطعا کالاها در آن با قیمتی گزاف و کیفیتی نازل به دست مصرف کننده می رسد. تقاضا کنندگان نیز هیچ راهی برای تغییر کیفیت و قیمت کالا نخواهند داشت مگر اینکه بازار را رقابتی کنند. صداوسیما نیز بعنوان یک رسانه انحصاری نه تنها به مخاطب توجهی ندارد بلکه منابع دولتی را تلف می کند و نهایتا به همان دولت نیز طلبکارانه می تازد!

این رسانه اگر ملی است پس چرا مامن تندروهای پایداری و نزدیکان کاندیدای چهار میلیونی و بیانیه خوان انتخابات 92 شده است؟ چرا نسبت به علائق مردم بی تفاوت است و خود را در برابر آنها پاسخگو نمی‌داند؟ این رسانه علاوه بر علما، روشنفکران، دانشگاهیان،جوانان و توده های مردم داد مراجع عظام تقلید را هم درآورده و آن بزرگان پیوسته این رسانه را به رعایت حق، بی طرفی و پرهيز از تندرويي توصیه و تشویق کرده اند اما کو گوش شنوا!؟ بلاشک دلیل این همه عقب ماندگیِ صداوسیما از سرفراز و ضرغامی نیست بلکه ار انحصار، نبود نظارت تاثيرگذار و عدم پاسخگویی است.

م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۰۹:۴۸
... اما بهار نیوز اصلا توجهی به کامنتها و درخواستای مخاطباش نداره . چراشو نمیدونم , اما امیدوارم صدای درخواستهای ما رو به مدیریت و هیئت تحریریه برسونید . ما بهار نیوز رو دوست داریم (328781)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۰۹:۴۸
ضمنا این تبلیغاتایی هم که جدیدا اضافه کردین به سایت یخورده قالب سایت رو به هم ریخته . این رو هم رسیدگی کنید . مرسی (328782)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۰۹:۵۲
حالا دراین حد هم نیست که کسی نگاه نکنه.ولی خوب واقعا جذاب نیست مخصوصا بخش اخبارش.مردم از اخبار ستایش گر وتوجیه کننده اشتباهات متنفرند.البته همه ی شبکه های خبری وخبرگزاری ها از بالا سری هایشان دستور میگیرند ولی بلدند کاری کنند که مخاطب جذب شود حتی اگر دروغ بگویند ولی صداسیما... (328783)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۰۳
برادر من توجیه کردن نداره من بارها و بارها مطالب انتقادی از دولت را که توسط دوستان در قسمت نظرات منعکس میشد پاسخ دادم و دوستان هم پاسخ قابل قبولی نداشتند ! من نظرت را به کلیه اقتصادانان کشور درباب این دولت جلب میکنم !
(( این دولت در مسیر صحیح حرکت میکند )) دکتر مهدی تقوی دکتر عباس شاکر دکتر علی لاریجانی دکتر جمشید پژویان دکتر حسین نمازی پروفسور منصور .دکتر مظاهری دکترجام ساز .فکرکنم اسم اینارا شنیدی پس توجیه نیست واقعیت راباید بگند که نمیگویند (328807)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۴:۲۸
خیلی کم نگاه می کنند . مردم بیشتر ماهواره میبینند (328821)
زنده بادمخالف من!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۲۰:۴۵
خوب اگه کسی نگاه نمیکنه این همه مطلب چرادربارش مینویسین؟یاچرااین قدرناراحتین؟مگه نمیگین کسی نگاه نمیکنه!!!؟؟؟مجموعاتوایران 12 نفرتلویزیون نگاه میکنن.این همه مطلب برای 12 نفر؟؟؟؟؟چقدربامنطق صحبت کردن لذت بخشه (328838)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۰۹:۵۶
100% رسانه تندروها ست... (328784)
طوسی مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۴۰
موافقم متاسفانه بیشتر از سالهای قبل ب قضیه فتنه پرداخته و کلمه جدید پسافتنه را هم ساخته
کاش ایران برای همه ایرانیان بود نه فقط یک جناح و طیف سیاسی
(328813)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۰:۰۱
بدون شک یکی از دلایل انتشار شیکه های اجتماعی و گرایش شدید مردم به این شبکه ها انحراف صدا و سیما از آرمانهای مردم است اکثریت مردم تمایلی به تماشای برنامه های انحصاری صدا و سیما ندارند در واقع رسانه ملی به سخنگوی گروهی خاص تبدیل شده است که این بی عدالتی مردم را از رسانه میلی دل زده کرده است (328785)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۰:۱۲
در مدیریت این رسانه عریض وطویل باید قانون حاکم باشد نه سلیقه.هرکس مدیر آنجا می شود سلیقه خودش را اعمال میکند.به نظر بنده مدیریت شورایی بهترین روش برای افزایش کارایی در آن است. (328787)
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۰:۱۶
نگران نباشید فشار بودجه ای دولت به صدا و سیما هم داره جواب میده یکم دیگه ادامه بدید صدا و سیما هم به زانو در میاد و انشاء ا...!! اینو از مستند مضحک پخش شده در مورد انتخابات 88 به وضوح میتوان متوجه شد!!! مبارکتون باشه انشا ء ا...
وقتی این اتفاق افتاد صدا و سیما دیگه میلی نیست و دیکتاتوری کامل میشه!!!درست مثل لاریجانی که روز 20 تیر 78 جلو سردر دانشگاه خواهان تعطیل شدن صدا و سیماش و مرگ خودش بودید اما امروز براش سوت و کف میکشید !!!خداییش خیلی باحالید!! (328789)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۲:۳۵
هنوز300 میلیارد دلار پیدا نشده خیلی پول داره صداوسیمای جلیلی ببخشید میلی اح ببخشد ملی (328804)
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۲۳:۴۱
1-عملکردسیمای ضرغامی یکی از عوامل اصلی وقایع سال88 بود که امید است با تغییر ترکیب مجلس و عزم جزم دولت,شاهد تغییردرآن باشیم!2- آغوش ملت برای شماو معلم اخلاق معجزه ی شما و استاد معلم اخلاق معجزه ی شما هم باز است, اگر حقوق ملت را به رسمیت بشناسیدو از نقض پیاپی حقوق اساسی ملت دست بردارید; معجزه ای که متهم ردیف اول کهریزک را به مدیریت تامین اجنماعی می گمارد و معلم اخلاق معجره ای که در فکر تکه و پاره کردن آقای هاشمی و آقای خاتمی به سر می برد و استاد معلم اخلاق معجزه ای که رای ملت را زینتی می داندو..!؟ (328844)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۰:۲۷
تنها راهكار چيـــــه؟
به جاي نوشتن و زيرزبوني فحش دادن ،‌ زحمت بكشيد با روابط عمومي صدا و سيما ي ميلي 162 تماس بگيريد و حرف دلتون رو محترمانه بصورت نقد مطرح كنيد. به خدا خيلي خيلي موثرتره (328790)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۱:۰۱
یکی رو دیدم می گفت:تلویزیون طوری حرف میزنه که انگار همه دنیا بد هستند و فقط ما خوبیم... رفتار صدا سیما از این جهت آزار دهنده هست که بودجه ملی میگیره ولی تبلیغ جناح خاصی رو داره والا مردم کمتر تحت تاثیر جهت دهی تلویزیون هستند ای کاش نهادی برای نظارت بر صدا و سیما وجود داشت (328795)
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۱:۱۰
شما بفرما بدون غلو چه بگوید؟ حتما انتظار ندارید که حامیان دشمنان این ملت اعم از آمریکا و انگلیس و اسراییل و غیره بیایند تریبون بگیرند و کسی نباشد جوابشان را بدهد یا از نظام و اسلام دفاع کند
شما هم دفاع قابل قبولی از اسلام بفرمایید
با یکی از دوستان اصلاح طلب شما بحث میکردم میگفت آیه اشداء علی الکفار رحماء بینهم دیگر کاربرد ندارد (328796)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۲:۴۴
واقعیت هارا بگه ! مثلا آلودگی هوا انصافا اگر به آمار دستگاهای کیفیت نگاه کنید سال 89 گوگرد ومتان و ذرات معلق بالا بود با اصلاح بنزین ها تنها ذرات معلق بالاست ! یک مثال دیگه بحث رکود ! بحث قیمت دلار در زمان احمدی نژاد دلار هروز بالا میرفت یک برنامه نزاشتند ! عادل فردوسی پور میگفت تنها برنامه ای بودیم که میتوانستیم از دولت انتقاد کنیم ! الان 24ساعته انواع و اقسام تحلیل های دروغ بدون اینکه یک کارشناس اقتصادی برجسته رابیارند !!خودشون میگند درسال 93 کشور رشدش مثبت بوده (328805)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۲:۴۹
گزارش مجلس اصولگرایی میگه رشد اقتصادی 93 نزدیک به 2/2 درصد است ! حالا انصافا 6/8- رکود است یا 2/2 مثبت !؟ یکبار تلویزیون برنامه ی حمایتی برای دولت نگذاشت در دولت قبل دائم از ساختن جوب آب تا درختکاری برنامه میگذاشت و تعریف و تمجید ! الان یکبار اعلام نکردند که درآمد نفتی ما کاهش یافته منابع کمه ! انصافا یک برنامه بگو ؟بیا منطقی صحبت کنیم بنظر شما چرا این دولت از سوی اقتصادانان مورد تایید تر نسبت به دولت قبله ؟ میخواهید لیست بیارم نظر کارشناسان برجسته را (328806)
رزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۳۲
یه جمله هم از خاله عروس (احمدی نژاد). منفی هاتو بشمار (328811)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۱:۳۰
صدا و سیما فکرمیکنه که سی و اندی سال پیشه و هنوز کما کان در عصر قحر سیر و سیاحت میکنه مثل ایکه نمیدونه بالغ برسه هزار کانال ماهواره ای آسمان ایران را پوشش میده و علاوه برآن هر شهروند ایرانی نقش یک حبرنگار و خبر رسان با یک گوشی موبایل و داره فکر میکنه که خودش هست و خودش و هرچی بخواد میتونه تو مخ مخاطب کنه زهی خیال باطل ... (328798)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۱:۳۶
اين مشكل در بیشتر بخشها وجود دارد و چيزي هم كه اصلا ارزش ندارد مردم و نظراتشان است؟؟ (328799)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۸
اگرملی ست باید زیر نظر ملت و تحت قانون مصوب مجلس فعالیت کند
تا وقتی که قانون در مملکت جاری نیست همه چیز همین است که می بینیم!!! (328801)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۲:۲۶
رسانه ای که با پول مستقیم مردم میاد و سریالی میسازه که تاریخ رو به وضوح تحریف میکنه لایق لقب ملی نیست.
به هیچ عنوان نمیشه منکر اشکالات پهلوی ها شد. اما آخه کدوم عقل سلیمی باور میکنه که بیش از نیم قرن در ایران در راس یک حکومت به نسبت قدرتمند منطقه ای پادشاهی بوده که سراسر وجود دربارش فقط درگیر فساد اخلاقی بوده؟ پس مملکت روی باد هوا 50 سال اداره شده؟؟؟!!
شما رو به خدا یک کم فکر کنید. هرچی این رسانه میلی میگه رو بیفکر قبول نکنین. (328802)
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۲:۲۹
در عصر تکنولژی ارتباطات دیگه صداو سیمای میلی جایگاهی نداره . (328803)
تيز بين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۱
زير نظر دولت پنهان است (328808)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۷
یه دیش ماهواره نصب کنید خلاص. من که سالهاست رسانه میلی رو کامل گذاشتم کنار (328809)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۳۶
رسانه اگر با پول ملت اداره می شود باید متعادلانه ومنصفانه متعلق به همه گروه ها وسلیقه های سیاسی و هنری و سایر زمینه ها باشد واین انتظار زیادی نیست وپر واضح وحق مسلم مردم ایران است وصدا وسیما نباید دولت منتخب مردم را با گزارش های جهت دار تخریب کند و اگر نه روز به روز منزوی تر می شود (328812)
رييس زاده عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۵۰
اين رسانه سالهاست كه از رسانه ملي به رسانه ميلي تغيير جهت داده و هر روز بر اشتباهات و خطاهاي محرز خود مي افزايد
اين رسانه سالهاست كه روي اعصاب نخبگان و روشنفكران و حقيقت طلبان راه مي رود
خبراايي فقط و فقط يك سويه تنها محصول اين رسانه است مثلا من هر روز از اين رسانه مي شنوم شاخص بور سهاي اروپا و امريكا منفي شده اما هيچگاه نشنيدم كه مثبت شده باشد اگر اينچنين بوده بايستي شاخص اين بورسها صد هزاز منفي بوده و نابود شده بودند .... (328815)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۳:۵۹
درواقع صداوسیما ازواقعیت فرارمیکنه اون چیزی که صداوسیما به خورد مردم میده یه مشت برنامه های ماله 30 سال قبله (328816)
قاسم
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۴:۱۳
به نظرم خیلی ازمردم هیچ اعتمادی به این رسانه ندارندوباعث روی اوردن مردم به ماهواره میباشدکه اخبار یک سویه به خوردمخاطب که فکرمیکنه مردم مثل سالهای پیش هستندوراست راازدروغ تشخیص نمیدهند.متاسفم برای این رسانه (328817)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۴:۱۸
مگه هنوز هم کسی هست که این صدا وسیمای میلی رو نگاه کند؟؟؟!!!!؟؟! (328818)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۴:۵۰
مردم بایدباصداوسیماتماس بگیرندوبه این میلی بودن اعتراض کنند (328823)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۶:۲۱
من موندم ظریف در یه برنامه ورزشی (90)چه میخواد بگه که اینا اجازه پخش برنامه شو ندادن ؟؟ (328825)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۶:۲۴
به نظر من صدا و سیما نباید انحصاری باشه باید مجوز شبکه های خصوصی داده بشه تا شبکه های خصوصی تحت نظارت نهادهای مربوطه فعالیت کنند و برنامه های متنوع تر بسازند وبا صدا و سیما رقابت کنند اینجوری صدا و سیما هم مجبوره درست رفتار کنه چون رقیب داره و مردم کمتر ب ماهواره رو میارن (328826)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۱۸:۰۳
پیشرفت یا دموکراسی دو وجه داره. یکی آزادی، رفاه و همه چیزای خوب دیگه. دوم حس مسئولیت پذیری که تک تک شهروندان دارن البته نه از جنس غر زدن بلکه از جنس عمل کردن. یعنی هرجا یه مشکل دیدی در حد توان خودت یه اقدام عملی و سازنده برای رفعش صورت بدی.
اینجا غریبه نیست خودمونیم ما قسمت اول رو خوب درک کردیم و قسمت دوم رو اصلا درک نکردیم :) (328831)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۲۰:۲۰
چی؟ صدا و سیما طبق میل شما نمیره حالا شده رسانه میلی
یه مشت بیکار جمع شدید نظریه پراکنی میکنید متاسفم براتون به افکار بسته و قرون وسطایی تون (328835)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۲۲:۲۷
اگه بی میلی مردم به صدا سیما اینطوره که شما می گین واگر رسانه های دیگر جای اونو گرفتن شما چرا اینقدر ناراحتین از برنامه هاش مگر نمیگین کسی دیگه تلویزیون نگاه نمی کنه؟ (328841)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ۲۲:۵۶
سانسور ترس و محافظه کاری ، دلیل ، و عامل تمام بدبختی ها و گرفتاری هاست
ما از نقش خودمان غافل هستیم . و دیگران را مقصر می دانیم . در حالی که اگر هرکدام از ما احساس مسئولیت داشته باشیم و دیدگاه و انتقاد خود را محترمانه و بی پروا توام با ادله و برهان مطرح کنیم مسئولین و دست اندرکاران موظف به پاسخگوئی خواهند شد . ما راه و مقصد انتقاد را دانسته یا ندانسته اشتباه می رویم . پیامی که به ادرس اشتباه برود به دست مخاطب واقعی نمی رسد . و طبعا بی پاسخ می ماند . (328843)