کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

فتنه، فتنه‌گر، ساکت‌فتنه و البته كاسب‌فتنه

27 مرداد 1392 ساعت 10:31

گروه مقالات: 8 سال از حکومت مطلق اصولگرایان بر ایران می‌گذرد، 8 سالی که قضاوت در مورد موفق یا نا‌موفق بودنش بر عهده مردم است که بدون هیچ وابستگی جناحی عملکرد آنان را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند. اما اگر پدیده دوره اصلاح طلبان را فضای باز سیاسی، آزادی‌هاي نسبی و بحث‌هاي داغ و بدون استرسی که نقل مجالس خاص و عام بوده بدانیم، پدیده شاخص 8 سال حکمرانی اصولگرایان را در یک کلام مي‌توان "گفتمان فتنه" نامید. البته این گفتمان بر خلاف پدیده دوره اصلاح طلبان تنها بین خواص و سیاست‌مداران اصولگرا تبین و ارائه گردید. در ادامه به معرفی این گفتمان پرداخته خواهد شد.


حمزه سلیمانی


از جمله اصول، ویژگی‌ها و سیره صاحبان گفتمان فتنه تقسیم ملت به فتنه و ضد فتنه، تفتیش عقاید به صورت رسمی و غیر رسمی در سطوح مختلف جامعه و مشت پر کاسبان فتنه از اتهامات اثبات نشده در هیچ دادگاهی علیه اصلاح طلبان و هرکسی غیر خودشان مي‌باشد. تنها خود را بصیر دانستن به منویات و ناگفته‌هاي رهبري خرج کردن از شخصیت مقام معظم رهبری و تفسیر به رای سخنان ایشان و عمل بر خلاف سیره ایشان به نحوی که بر خلاف فرمایشات ایشان مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی دایره فتنه گران را بسیار گسترده تر از خودی‌ها اعلام نموده در این راستا هرکسی که کوچکترین تمایزی با این عده خاص از خود نشان مي‌داد فتنه‌گر و یا در سطح نازلتر بی بصیرت نام نهادند.

مطلق گویی، جنجال آفرینی، اتهام زنی، قبول نداشتن گذشته نیک دیگران با ملاک قرار دادن حال آنها و قبول نداشتن حال نیک افراد به واسطه گذشته آنان، حمایت از تندروی و افراطی گری و اعمال خودسرانه (حمله به سفارت انگلیس)، استفاده از گروه‌هاي فشار برای برهم زدن سخنرانی ها (غائله قم) به نام انقلابی‌گری و سازشکار نامیدن هر کسی که کوچکترین تمایزی از خود در مقابل این اعمال نشان مي‌دادند.

استفاده مکرر از عنوان فتنه و فتنه‌گر نامیدن دیگران در سطوح مختلف جامعه نیز از رویه این گروه تندرو مي‌باشد. اصل قرار دادن حوادث پس از انتخابات 1388 به حدی که  آن را از جنگ تحمیلی 8 ساله و ترور بزرگان انقلاب در سالهای ابتدایی انقلاب نیز بزرگ تر معرفی مي‌کنند، تا هم خود را فاتح بزرگترین نبرد انقلاب بدانند و هم کار انقلابیون و بنیان گزاران و رزمندگان را کوچک شمرده و خود را بزرگتر معرفی کنند. پاسخگو نبودن در مقابل عملکرد 8 ساله فاجه‌بار خود، برگ دیگری از کارنامه این جماعت است.

اینک پس از گذشت چهار سال از آن انتخابات، بدون در نظر گرفتن "نه " 19 میلیونی ملت و شکست خود در انتخاباتی که اعتبارش وامدار امید ایرانیان به آینده و حق الناس شناخته شدن رای مردم از سوی مقام معظم رهبری است، کابینه معرفی شده را فتنه، فتنه گر، رفیق فتنه، ساکت فتنه، ناظر فتنه،... مي‌نامند. آنچه به چشم مي‌آید این است که صاحبان گفتمان فتنه "نه" ملت را نشنیده گرفته اند و به احتمال زیاد در آینده نزدیک با "نه " بلندتر با راه نیافتن کاسبان فتنه به مجلس شورای اسلامی دهم، آنها را از این خواب خود خواسته بیدار خواهد نمود.

بدیهی است ملت عزیز ایران اسلامی عملکرد آگاهانه و نقدهای منصفانه نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب معتدل را مد نظر قرار خواهد داد. باید ماند و دید که ملت حماسه ساز ایران عزیز چه قضاوتی در قبال کاسبان فتنه خواهد کرد؟ هماناني كه اگر اين واژه را از آنها بگيريد؛ معلوم نيست در عصر آگاهي ملتها، چه حرفي براي گفتن خواهند داشت!


کد مطلب: 14716

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/14716/فتنه-فتنه-گر-ساکت-فتنه-البته-كاسب-فتنه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir