کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افراطيون: بيلبوردها را مردم نصب كرده‌اند!

...مردمی‌که از قدرت‌طلبي‌شما صبرشان‌لبريزشده

6 آبان 1392 ساعت 12:29

گروه سياسي: حميد رسايي از نمايندگان گروه پايداري روز يكشنبه در مجلس از نصب بيلبوردهاي صداقت آمريكايي حمايت كرد، جمع‌آوري آنها را مذموم دانست و از همه مهمتر آنكه به سبك و سياق همه افراطيون سياسي كشور، از مردم هم مايه نهاد و مدعي شد اين بيلبوردها را مردم در تهران نصب كرده و به همين دليل دولت نبايد مانع مردم شود!


کامران منصوری جمشیدی


به هنگامیکه دکتر روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اولویت اصلی دولت تدبیر و امید را رفع تنش با جهان غرب و تعامل و مذاکره حکیمانه اعلام داشتند، مردمی که از بی تدبیریها و عواقب آن بر معیشت و زندگیشان کلافه بودند به گفتمان اعتدال و تدبیر امید بسیار بستند تا ضمن آنکه در کنار سایر نخبگان دیپلماتهای نخبه نیز در کابینه جای می‌گیرند و حقوق ملی را استیفا می‌کنند، حکیمانه تنش‌هاي سیاست خارجی را نیز برطرف نموده و در جهت عادی شدن روابط تجاری اقتصادی با جهان گام موثر بردارند.

در این میان افراطیون آنطرفی و صهیونیست‌ها نیز که از برگشت ایران به جایگاه تاثیر گذار و پر نفوذ سابق هراس داشتند و رفع تخاصم با ایران را به مثابه احیای تعاملات و تاثیرگذاری بر کشورهای منطقه و جهان و نفوذ محبوبیت آن می‌دانستند، بر این نکته تاکید و به القای آن کوشیدند که این تعامل حکیمانه و نرمش قهرمانانه تنها صدای بخشی از ارکان قدرت در ایران بوده و سیاست پشت ویترین و ظاهری ایران می‌باشد و سیاست پشت پرده به اراده بخش دیگری از قدرتمندان، کماکان به سمت دیگری سوق دارد.

بنابر آن مذاکره و مصالحه بی فایده و کم نمودن فشار و تحریم و ملغی کردن تهدیدات، فرصتی است که برای خریدن وقت مورد نظر ایران است. لیکن تایید و تاکید مقام معظم رهبری بر اطمینان از دولت و تیم دیپلماسی ایران چه در روز تنفیذ و چه در سخنرانی هفته دفاع مقدس، دست اسراييلي‌ها و لابی هایشان را خالی و آنها را شرمسار نمود.

دریغ و افسوس که اخیرا گروه‌های فشار با مستمسک قرار دادن یک نقل خاطره و بحثی غیر رسمی اختلاف نظر بر سر شعار مرگ بر امریکا را به کل دیپلماسی دولت و حتی مذاکرات هسته‌ای تعمیم داده و عملاً در تحقق فرضیه چند صدایی ارکان قدرت در ایران، یار و یاور افراطیون و دشمنان جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

اینان با عنایت به اینکه گویا تخاصم و تنش با جهان برایشان خالی از لطف نیست و نمی‌خواهند توفیقی به نام غیرخود حاصل شود، به هر روش فراقانونی و بلکه قانون شکنانه سعی در سنگ اندازی و تخریب وجه دولت تبیر و امید دارند. با تمام این تفاصیل بنظر می رسد دکتر روحانی چاره ای نداشته باشد جز اینکه بی پرده قبل از طرف خارجی با طرف داخلی وارد مذاکره علنی و در پیشگاه ملت شود.

مردمی که دیگر از انتظار و این بازی‌هاي وقت گیر سیاسی و جنگ قدرت و خصوصا عطش قدرت طلبي افراطيون خسته شده‌، صبرشان لبريز  و آستانه تحملشان به انتها رسيده است. مردمی که به ایشان رای دادند تا دولتی معتدل زمامدار امور باشد اما نه دولت معتدل منفعل بلکه اینبار دولت معتدل مقتدر. لازم است جناب رئیس جمهور یکبار هم که شده با صلابت و اقتدار در پیشگاه مردم، بی اغماض تکلیف دولت را با صداهای دیگر روشن نماید.

جدای از منویات و صلاحدید رهبری که فصل الخطاب است سایر صداها در این موضوع یا باید وادار به سکوت شوند یا با اذعان اینکه بی تعارف زور دولت به آنها نمی‌رسد جهت حفظ شان ایران و احترام به آراء ملت، قوه مجریه را نیز به آن صداها سپرده تا لااقل مردم و جهان از سردر گمی رها شده و تکلیف برای همگان روشن شود.

یقیناً چنین شفافیت و صداقتی نه تنها حمل بر ضعف نشده و مورد نکوهش مردم قرار نخواهد گرفت بلکه اقدامی تاریخی و مردمی به شمار خواهد آمد و در ضمن هزینه بیلبورد و بنر و جشنواره و سایر تبلیغات تخریبی بر بیت المال عارض نمی‌شود و اصلا از کجا معلوم شاید عاقبت به خیری همه نیز در همین امر باشد.


کد مطلب: 19120

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/19120/مردمی-که-قدرت-طلبي-شما-صبرشان-لبريزشده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir