کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزارت‌خارجه را هم تحويل خودسرها بدهيد

گل بخودی‌غضنفرهای‌خودی در عرصه‌بین‌المللی

16 دی 1394 ساعت 7:10

بر آمران پشت پرده این افراد خودسر است که یکبار هم شده مزایای چنین حرکاتی که کلی حیثیت فرهنگی و اقتدار ملی و وجهه‌ی بین المللی کشور را خدشه دار مي‌کند به اطلاع ملت برسانند و....


عبدالحسین برزگرزاده
مدرس حقوق بین‌الملل


گروه سياسي: به رغم آنکه اکثر دولتها در برابر توسعه حقوق بشر مقاومت کرده و مي‌کنند ولی برابر ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر؛ هرکس حق دارد از آزادی فکر و مذهب بهره مند باشد و برابر ماده 19 همان اعلامیه علاوه بر آنکه هر شخصی بدون هیچ ترسی از عقیده خویش؛ حق داشتن تمام وسایل و امکانات ممکن به نشر افکار و عقاید خود را دارد و این حقوق برابر مواد 18 و 19 میثاق سیاسی و مدنی تعهد دولتها نسبت به ملل مي‌باشد؛ لذا حقوق بشر امروزه حقوق تشریفاتی و فانتزی نبوده بلکه جزء قواعد آمره بین المللی بوده و رعایت آن وظیفه و تکلیف همه دولتهاست.

بنابراین هر دولتی در مقابل تضییع حقوق افراد مثل آنچه در خصوص مرحوم شیخ نمر افتاد در مقابل جامعه جهانی و حقوق بین الملل مسئول است به همان قیاس دولت لجام گسسته آل سعود که متاسفانه سالهاست با تفاسیر موسع و غیر قانونی از مواد 52 و 53 منشور ملل متحد با تشکیل ائتلافهای نامشروع منطقه ا ی؛ همه جنایتکاران عالم را رو سفید کرده است نیز در مقابل اعدام فردی فقط به خاطر داشتن عقیده و تلاش برای انتشار آن و بر خلاف اصول دادرسی منصفانه؛ مسئول بوده و بایستی جوابگوی حماقت‌هاي خود باشد.

اقدام نامعقول و ضدبشري اخير حکومت عربستان، اظهر من الشمش بوده و نیازی به استدلال آنچنانی ندارد اما از سوی دیگر برابر حقوق بین الملل سفارت هر کشوری جزئی از خاک آن کشور بوده و تعرض به آن در حکم تجاوز به کشور مذکور است. حمله به سفارت خانه و افراد دیپلمات در تمامی ادیان ومذاهب و مجموعه‌هاي حقوقی نکوهش شده ا ست و اقداماتی از این دست ارزش‌هاي اجتماعی و فرهنگی؛ قدرت و اقتدار کشور میزبان را زیر سوال مي‌برد. در حالی که اقدام ضد بشری عربستان در اعدام آن شیخ مظلوم که مي‌رفت پرده از چهره آل سعود بر دارد عده ای از غضنفرهای خودی با حمله به سفارت‌خانه این دولت بی لیاقت افکار عمومی بین المللی بسیج شده بر علیه او را بر ضد ایران مبدل نمودند و نتایج ذیل علی الحساب حاصل آمده است.

این اقدام ظاهرا ملی وطنی و باطنا سودجویانه عده‌ای در صورتی رخ مي‌دهد که حتی کشتار صدها زائر هموطن و میهمان بی گناه خانه خدا در مهر ماه امسال در منا؛ عضنفرهای وطنی را این همه خشمگین نکرد و این سوال که چرا خیلی از انسان‌های محترم خارجی به هموطنان داخلی ترجیح داده می‌شوند پاسخ مستدل مي‌طلبد. حمله به سفارت سعودی در کنار سلسله اقداماتی مانند حمله به سفارت انگلیس که با کمال تاسف توسط هموطنانی که خودسر نامیده می‌شوند بیشتر از آنکه نشان از اقتدار آنان باشد نشانگر ضعف اقتدار ملی ماست و این دنباله باطل علاوه بر بهانه دادن به بهانه تراشان و عیب جویان جهانی؛ خیلی از افراد معمولی را در دنیا مجاب خواهد کرد که سفارت‌هاي خارجی در ایران نا امن است.

در حالی که مردم در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم و کاهش قیمت نفت بسر مي‌برند و دولت توان پرداخت یارانه و حقوق کارمندان خود را ندارد و کلی به دولت‌هاي غربی؛ شرقی؛ میانی و پیرامونی به خاطر گشایش اقتصادی باج هسته ای داده و همه منتظر نتایج رفع تحریم ها هستند این اقدام کاسب کارانه؛ تحریم ایران توسط دولتهای عربی را در پی خواهد داشت و عمق اشتباه زمانی بیشتر آشکار می‌شود که بدانیم حماقت‌هاي نظیر این در گذشته سبب شده که کشورهای عربی مانند امارات در عمل گلوکاه صادرات و واردات ایران باشند.

بعد از رفع تحریم‌هاي ظالمانه و با توجه به وضعیت نا امن در کشور‌هاي ترکیه؛ سوریه و حتی عربستان؛ انتظار گسیل خیل عظیمی از توریست ها در فصول بهار و تابستان آینده به ایران مي‌رفت که می‌توانست گره گشای قسمتی از مشکلات اقتصادی کشور باشد که این اقدام مشعشع خودسرها قطعا تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت. جان کلام آنکه متاسفانه گروهی به اصطلاح خودسر افراطي هر از گاهی به بهانه غیرت دینی و ملی اقداماتی را مرتکب مي‌شوند که مضرات و آثار شوم آن از نظر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نه متوجه آنها بلکه گریبان گیر احاد مردم مي‌شود و زدودن تالی فساد این اقدامات فقط با تحمل هزینه‌هاي فراوان و در طول قرنها امکان پذیر می‌گردد.

بر آمران پشت پرده این افراد خودسر است که یکبار هم شده مزایای چنین حرکاتی که کلی حیثیت فرهنگی و اقتدار ملی و وجهه‌ی بین المللی کشور را خدشه دار مي‌کند به اطلاع ملت برسانند و بر دولت و مسئولان است که جهت دفاع از منافع ملی کشور با هموطنان به ظاهر با غیرت! با هر نیتی که دست به این اقدامات مي‌زنند یک بار برای همیشه برخورد نمایند.


کد مطلب: 97958

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/97958/گل-بخودی-غضنفرهای-خودی-عرصه-بین-المللی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir