به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۳۸۷۸

زاینده‌رود خشك شد، اصفهان غمگين

گروه عكس: خشک شدن مجدد زاینده رود ضمن اينكه بار ديگر غم اصفهاني‌ها را با خود همراه كرد، باعث بروز مشکلات زیست محیطی در نصف جهان شده است.

امیر حسین دلوی اصفهانی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۸:۳۷
یادش بخیر (93555)
peyman
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۱۶
عدم مدیریت صحیح منابع آبی و بی توجهی شخص رئیس جمهور به تبعات چنین تصمیماتی زاینده رود را به رودخانه فصلی تبدیل کرد .از ابتدای سد زانیده رود تا پل زمان خان تعداد زیادی باغات و ویلاهای بزرگ با درختان گردو و بادام شکل گرفته که با نصب موتورهای قدرتمند آب را از سطح پایین تا ارتفاعات بالا برده و در منابع ساخته شده ذخیره می کند اینها بازخورد منطقه ای شدن حوزه مشترک آب اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری بود که در دولت آقای احمدی‌نژاد طی مصوبه‌ای از هم جدا شد (93563)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۲۹
مشکل اینکه در کشور ما در مناطقی که اب ندارند بجای گسترش صنایع غیر وابسته به آب و توریسم و. . . میخواهند کشاورزی را گسترش دهند بعد میایند با میلیاردها دلار هزینه بیت المال آب را از صدها کیلومتر دورتر به این مناطق می آورند که عده معدودی از صادرات پسته و. . . منفعت برند که خود مجددا باعث تشدید کم ابی این نواحی کم آب میشود و بعد بدون محاسبه این هزینه های طرح و خشک شدن رودهای اصلی کشور و هزینه ضرر مناطقی که آب را از آنجا میاورند و ایجاد کم ابی بیشتر در این کل کشور ادعا میکنند طرحشان توجیه اقتصادی دارد چون با مشکلات نه از دید علمی و ملی که به صورت استانی و حتی فامیلی برخورد میکنند (93890)
وحید
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۱:۱۷
به نظر من که خیلی مسخره میاد سازمان آب چهار محال بختیاری که استان پر آبی هم هست زیر نظر اصفهان باشه که از کمبود آب رنج میبره چون نتیجه اش کاملا مشخصه کما اینکه تصمیم گیریها برای مدیریت آبی باید بر اساس حوزه آبریز باشه که حوزه آبریز خلیج فارس شامل استانهای خوزستان چهارمحال بختیاری لرستان و کهگیلویه و بویر احمد و ایلام و کرمانشاه هست. آیا منطقی هست که مدیریت منابع آقبی رودخانه هایی که در استانهایی دیگه در جریان هستند رو به استانی بدن که هیچ نقشی در مسیر جریان طبیعی اون رودخانه ها نداره؟ اگر یکپارچگی سازمان آبی هم اولویت داشته باشه اون سازمان باید برای استانهایی باشه که سرچشمه ها و منابع بالا دست و پایین دست به هم وابسته و با هم یکی باشه (94168)
علی
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۱:۱۱
وحید مچکریم! (94316)
نوید
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۲:۱۵
به نظر میاد شما خیلی پرتی داداش یه سری به خودت بزن اصقهانیا از زمان شیخ بهایی تا حالا آب زاینده رود حق شون بوده و هست این را من نمیگم برو تو سندهایی که 400سال پیش شیخ بهایی براشون درست کرده ببین اصفهانیا اون زمان کلی پول دادن تا روی رودخانه زاینده رود سد بزنن که از آبش به طور صحیح استفاده کنن حالا چی شده! بیا و ببین دارن حق ما را میخورن بعدم میگن بیاین مدیریتش را بدین به یه شهر دیگه واقعا مسخره س.... (94328)
امین پرسپولیسی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۳:۰۰
حالا برین توش بازی کنین اصفهانیا هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (94225)
علی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۲۴
برادر بزرگترش کارون و پدر بزرگش دریاچه ارومیه هم حال و روزشان بهتر از زاینده رود نیست. (93564)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۵۹
کلا خانواده رودها و دریاچه ها در ایران بیمارند بنده خداها! طبیبی نیست! (94052)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۴۴
از فرهنگ كه چيزي نذاشتن بمونه! موسيقي و سينما و كلاً هنرمونم كه با زحمت كار ميكنه!
ورزشمونم كه همش شده فوتفا...! ل
علممونم كه همش درونهلويي شده!
و و و و ...
مونده طبيعتمون كه يا ميخشكونن، يا ميسوزونن، يا تغيير كاربري ميدن!!
بنظرتون چند وقت ديگه خبر درياچه اروميه‌رو چاپ خواهيد كرد؟!!! (93572)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۹:۴۷
دست مريزاد برادر محمود با اين اقدامات بخردانه.... (93575)
رضا
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۰۷
زاینده خشک نه زاینده رود!!! (93592)
سعید
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۳۸
زاینده خشک چیه؟ خشک رود... (94034)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۴۲
دیگه آدم بیرون بره دلش میگیره (93618)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۵۵
این دولت باید از خودش شرم کنه تمام ایران رو خشک کرد از ارومیه گرفته تا زاینده رود اینها ماموریت دارن به جای ساختن نابود کنند (93622)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۰۲
واقعا دل گیر و غم انگیزه

آیا واقعا قراره برای اینجا تصمیمی گرفته بشه ؟!! (93627)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۰۲
راستی بهار نیوز از حال و روز اینروزهای دریاچه ارومیه هم بنویس (93628)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۳۷
تاسف باره هم کارون هم ارومیه هم اصفهان دارن به خاک سیاه میشینن مبارک حضرات به خصوص احمدی نژاد. . . .مبارک باشه آقای احمدی نژاد پاقدمت خیلی. . . . (93651)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۴۸
ای خدااااااااااا ): (93655)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۶
در این 8 سال چه ها بر سر کشور و مردم آمد 8 سالی که می توانست دوره طلایی تاریخ ایران باشد ولی دوره سیاه تاریخ ایران شد. (93674)
سلام
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۰۷
لااقل فضای ورزشی خوبی برا فوتبال جوونهای بی پول ایجاد شد (93686)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۵۱
خدایا این مملکت و چه جوری تحویل گرفتن، چه جوری دارن تحویل می دن.... (93720)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۰۰
نگوييد خشك سالي بگوييد مديريت احمدي نزادي (93728)
تــــنها
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۴۵
من 2سال اصفهان درس خوندم.اصفهان بدون آب اصفهان نیست.الانم بوی بد رودخونه برای یکی 2ماه میزنه بالا(یه بویی شبیه ماهی مرده).من یکی از دوستام محقق بود میگفت تا 10 سال دیگه اوضاع از این به شدت بدتر میشه(از نظر آب) (93775)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۳
این فاجعه ملی دست گل سه دولت گذشته هست.
وقتی که آب سرشاخه های زاینده رود و منتقل میکردند به یزد و رفسنجان و قم به چنین روزهای فکر نمی کردند. (93806)
وحید
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۰:۵۰
با کمال احترام و ضمن همدردی با هموطنان عزیز اصفهانی اما باید گوشزد کنم که زاینده رود در دوران پر آبی هم همچین آب فراوانی نداشته که بتونن از سرچشمه هاش آب رو به جایی دیگه منتقل کنند و این آبی هم که به یزد و رفسنجان و کرمان و قم منتقل میشه همون آبی هست که از سرچشمه های کارون و با چندین طرح وسیع برداشت از منابع آبی استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان به اصفهان و منتقل شده (94163)
میثم
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۳۶
ارحل یا محمود
ارحل بابا ارحل (93897)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۵۳
همه چيز را خشكاندي از زمين و زمان هيچيز را سالم نذاشتي! اخه شكم خودم پاره پاره ميكنم وقتي بعضيا به تعريف و تمجيد ازشون ميپردازند واقعا ما بدبختيم (93915)
پرستو
Canada
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۵۳
به اصفهان رو که بنگری بهشت ثانی 
به زنده رودش سلامی ز سوی ما رسانی (94140)
رضا
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۳:۴۶
همانطور که یکی از دوستان فرمودند مشکل از باغاتی است که با موتورهای قوی هر روز گسترده تر و عمیقتر در حال تخلیه ی منابع و سفره های آبی زیر زمینی هستند و متاسفانه این امر پیگیری نمیشود و بنده اطلاع موثق دارم که برخی مسئولین با برخی ویلا داران در این زمینه همکاری و همراهی میکنند وگرنه این معضل به وجود نمی آمد (94355)