کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشكل بهارنيوز و تشكر و گلايه‌‌هايي‌دوستانه!

10 آذر 1392 ساعت 23:15

گروه سياسي: در باره مشكل ايجاد شده براي سايت بهارنيوز كه همچنان و خصوصا از ناحيه برخي ارائه‌كنندگان عمدتا ناپاسخگوي اينترنتي و متاسفانه تمام كاربران اينترنتي كشور كه از خدمات اين چند شركت‌ براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌كنند، با مشكل دسترسي مواجهند. در هرحال ضمن تلاش براي حل مشكلات باقيمانده، چند نكته را قابل توضيح دانستيم كه مطالعه مي‌كنيد:







توضيح ضروري: كاربران محترمي كه با دامنه baharnews.ir  نمي‌توانند وارد سايت شوند، از دامنه (baharnews.net) استفاده نمايند.

1- قبل از هرچيز، از همه سايت‌هاي و خبرگزاري‌هايي كه به مشكل پيش آمده براي بهارنيوز حساسيت نشان داده و خبر را منعكس كردند، سپاسگزاريم. خصوصا خبرگزاري‌هاي ايرنا و ايسنا كه با مدير سايت در باره مشكل ايجاد شده مصاحبه نموده و آنرا پوشش خبري دادند و همچنين مدير محترم سايت انصاف‌نيوز كه تلفني، تماس و پيگير موضوع شد و همچنين رياست محترم دادسراي فرهنگ و رسانه كه شخصا موضوع را پيگيري و با مدير سايت تماس گرفت نيز متشكريم و حساسيت‌هايشان را ارج مي‌نهيم.

2-برخي دوستان، كه زيادي به ما لطف دارند! اصولا اين اتفاق را از اساس! دور از واقعيت دانسته و در سايت‌ها و وبلگ‌هايشان مدعي شدند كه اين يك صحنه‌سازي براي بالا بردن مخاطب است! در پاسخ به اين دوستان، مي‌گوييم: فرض كنيم حتي ايميل (تصويرهاي بالا) كه از ناحيه كارگروه فيلترينگ به بهارنيوز رسيده و پاسخ داده‌اند كه «با درخواست رفع فيلتر شما موافقت گرديد و پس از طي مراحل اداري رفع فيلتر خواهد شد» هم توسط بهارنيوز جعل شده باشد، حداقل به خود زحمت بدهند همين حالا حتي، به يكي از دوستانتان كه اينترنت ايرانسل يا رايتل دارند بپرسند آيا مي‌توانند وارد بهارنيوز شود يا نه!؟، آنگاه به ما چنين اتهام و انگي بزنند.(تكميلي: از دوشنبه شب خوشبختانه مشكل در اين دو مركز نيز برطرف شد)

3- اكثر سايت‌هاي خبري و همكار، كه بعضا در ستون اخبارشان حتي خبر «زمين‌خوردن» يا «سرماخوردگي» و به درد آمدن اندام يك بازيگر تلويزيون يا ورزشكار را هم با شرح و تفصيل و گاها گزارش تصويري منتشر مي‌كنند اما انسداد (بخوانيد فوت) يك رسانه همنوع و همكار، كه براي اغلب كاربران مرگ يك رسانه در فضاي مجازي تلقي مي‌شود (عمد يا سهوش فرقي ندارد) ارزشي معادل آن سرماخوردگي آن بازيگر و فوتباليست را هم برايشان ندارد!

به نظر مي‌رسد عادي شدن همين رفتارهاست كه رسانه‌هايمان اينقدر زمين‌گير و ناتوان شده‌اند كه حتي در سختي‌ها يكديگر نيز، عامل «سياست» و «تفاوت افكار» و ...، باعث مي‌شود، خود را به بي خبري بزنيم. فكر نمي‌كنيد همين رفتارهاست كه جامعه را به اين امر عادت داده كه اگر فرضا امشب خوابيديد و فردا صبح متوجه شديد و شديم كه همه سايت‌هاي خبري‌مان مسدود شده‌اند، آب هم از آب تكان نخواهد خورد؟ و آنگاه نبايد به خود بگوييم: حقمان همين است؟ چون «مرگ» همنوع‌ و همكار صنفي رسانه‌اي خود را حتي به اندازه خبر «سرماخوردگي» يك فعال سياسي، هنري، ورزشي و ...، نيز نمي‌دانستيم و براي آن ارزش خبري قائل نبوديم. پس «از ماست كه برماست!»...

4- اما ظاهرا برخي اندك از دوستان نيز كه بهارنيوز را يك سايت مستقل با رويكرد اصلاح‌طلبي مي‌بينند ناراحت و از موفقيت سايت در جذب مخاطب عصباني‌اند هم در اين ميان باز به ميدان آمدند. اين‌ دوستان البته هماناني  هستند كه بهارنيوز را در ابتداي سال 91 كه وارد عرصه مجازي شد و دهها مطلب و مقاله و يادداشت سايت با رويكرد اصلاح‌طلبانه و انتقادي شديد به دولت احمدي‌نژاد را نديده (و شايد هم ديده!)، بهارنيوز را متعلق به اسفنديار رحيم مشايي معرفي مي‌كردند!! اما در آستانه انتخابات سال 92 كه مواضع ثابت سايت را در حمايت از كانديداتوري آقايان «به ترتيب» خاتمي، هاشمي، عارف و در نهايت آقاي روخاني مشاهده مي‌كردند فقط سكوت اختيار نمودند.

براي مثال فردي به نام آقاي هيوا ... در كامنتي زير خبر ايسنا در باره مسدود شدن بهارنيوز نوشت: وقتي بهار نيوز شروع به کار کرد بطور غير مستقيم خودشو چسبوند به روزنامه بهار. اصلا چون مشي اين سايت همون مشي روزنامه بهار يعني حمايت از عارف بود با اسم بهار وارد عرصه رسانه شد. هر بار هم که رسانه‌هاي داخلي و خارجي به اشتباه گفتند که بهارنيوز مربوط به روزنامه بهار هستش اين سايت به هيچ وجه تکذيب نکرد. از همين طريق خودشو خيلي کشيد بالا. سئوي سايت بعد از بهارنيوز بود تو گوگل و خيلي از اين روند بهره برد. اما الان که روزنامه بهار گير کرده و دارن فيلتر ميشن تاکيد مي‌کنند که ربطي به روزنامه بهار ندارن..... (و چند جمله شعاري ديگر)

به امثال اين دوستان هم فقط بگوييم:
اولا موقعي كه بهارنيوز شروع به كار كرد (چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰)، روزنامه بهار در توقيف بود و منتشر نمي‌شد. ضمن اينكه چه اشكال دارد كه يك روزنامه داشته باشيم به نام بهار و يك سايت خبري به نام بهارنيوز؟ مثلا آيا «روزنامه جمهوري اسلامي» و «خبرگزاري جمهوري اسلامي» كه كاملا مستقل از يكديگر بوده و دو شخصيت حقوقي جدا از هم دارند، بايد مورد اتهام قرار بگيرند كه هركدام قصد سواستفاده از نام مشابه يكديگر دارند؟
ثانيا: اينجا را كليك كنيد تا با يكي از بخش‌هاي ثابت و هميشگي سايت آن هم صفحه اول مواجه شويد كه در زير تيتر صفحه صراحتا آمده است: «بهارنيوز سايتي مستقل بوده و به روزنامه وزين «بهار» ارتباط ندارد»...
اندكي تامل داشته باشيم؛ دوستان! فعلا ايام به كام. خداحافظ!


کد مطلب: 23077

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/23077/مشكل-بهارنيوز-تشكر-گلايه-هايي-دوستانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir