کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

يک مقام قضايي: قليان «ام‌الفساد» است

ایسنا , 14 شهريور 1392 ساعت 10:47

گروه جامعه: رييس‌ کل دادگستري خوزستان گفت: اقدامات قضايي، امنيتي و انتظامي در مقابله با مواد مخدر کافي نيست و براي ريشه‌کن کردن اين جرم بايد ساير حوزه‌ها نيز بسيج شوند.


محمدباقر الفت در جلسه شوراي پيشگيري استان، اظهار کرد: اگر بخواهيم به درستي با مواد مخدر برخورد کنيم، بايد ابتدا تاريخ ورود آن به کشور را مرور و بررسي کنيم تا راهکارهاي مناسب اتخاذ شود.الفت با ارائه تعريف سازمان بهداشت جهاني از اعتياد، گفت: وجود تمنا براي استعمال، به دست آوردن به هر قيمت و وابستگي رواني و جسماني از علائم اعتياد به مواد مخدر است که موجب بروز آسيب هاي اجتماعي متعددي در جامعه مي‌شود.

مقام عالي قضايي استان خوزستان با اشاره به تهديدات ناشي از مصرف مواد مخدر صنعتي در کشور، تصريح کرد: ظرف مدت پنج سالي که نسبت به اين مواد بي توجهي شد، چنان آسيبي به کشور وارد شد که در دوران انقلاب و جنگ تحميلي رخ نداد. وي با تأکيد بر اهميت رسالت رسانه‌هاي جمعي در تعالي فرهنگ جامعه، افزود: اگرچه مهم ترين نقش را در اين زمينه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايفاء مي کند و اقدامات خوبي نيز در اين زمينه صورت داده است، اما اين‌ها به تنهايي کافي نيست. آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تربيت بدني مهم ترين مراکزي هستند که مي‌توانند در اين راستا مؤثر باشند؛ چرا که جامعه هدف مصرف مواد مخدر، جمعيت 15 تا 25 سال است.

الفت اظهار کرد: قليان ام‌الفساد است و مي‌تواند وسيله‌اي براي مصرف مواد مخدر باشد؛ از اين سو به رغم مصوبه دولت در عدم برخورد با قليان فروش‌ها، قوه قضاييه با مراجعه به قانون با آن‌ها برخورد مي‌کند؛ اما چون اراده عمومي بر اين مقابله حاکم نيست، مصرف آن در سطح شهر هنوز مشاهده مي‌شود.


کد مطلب: 15529

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15529/يک-مقام-قضايي-قليان-ام-الفساد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir