کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار جدید اصفهان نخستین بازدیدش را به طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون اختصاص داد!

خواب‌بدي كه زرگر براي آب‌كارون ديده است!

خوزنيوز , 15 مهر 1392 ساعت 10:35

گروه جامعه: استاندار جدید اصفهان، نخستین بازدید عمرانی خود را به مدت 9 ساعت به طرح تونل سوم کوهرنگ برای انتقال آب سرشاخه های کارون به اصفهان و سد در حال احداث و تاسیسات جانبی آن اختصاص داد.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مدیر عامل این شرکت در این بازدید، گزارشی از وضعیت این پروژه مهم را ارائه داد. همچنین مشاوران و پیمانکاران پروژه نیز گزارش هایی از روند پیشرفت هر دو پروژه و اتمام عملیات حفاری ارائه دادند. رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، نیز با استماع گزارش های کارشناسی و مشکلات مربوط، دستورات لازم را در خصوص تسریع در پیشرفت عملیات صادر کرد.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به حجم اقدامات انجام شده با وجود پیچیدگی های فنی که این پروژه داراست، آن را به عنوان یکی از بزرگ ترین وسخت ترین پروژه های آبی در سطح کشور و حتی جهان دانست و از طراحان، مشاوران، پیمانکاران و مدیریت آب منطقه ای استان تشکر کرد. بازدید استاندار اصفهان بیش از 9 ساعت به طول انجامید و این اولین بازدید عمرانی وی از پروژه های در حال احداث از زمان تصدی استانداری اصفهان بود.

زرگرپور در این بازدید، از تونل های دسترسی به تونل اصلی و تاسیسات پمپاژ آب با ظرفیت 120 میلیون متر مکعب در سال و تونل دسترسی به تاج سد اصلی بازدید کرد. حفاری تونل سوم کوهرنگ به طول حدود 24 هزار متر و حجم آب انتقالی 255 میلیون متر مکعب بیش از 99.9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه سد ذخیره ای تونل سوم کوهرنگ نیز حدود 16 درصد پیشرفت داشته است.

این سد با 130 متر ارتفاع از کف و طول تاج 250 متر، از نوع سدهای بتونی دو قوسی است که حدود 385 میلیون متر مکعب گنجایش داشته و قادر است حدود 280 میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.
گفتنی است رسول زرگرپور، طی سال های 1376 تا 1380 و نیز 1384 تا 1387، در سمت معاونت امور آب وزارت نیرو فعالیت می‌کرده است که در سی و یکم شهریورماه امسال با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت دولت، به عنوان استاندار اصفهان منصوب شد.

.......................................
 گفتني اينكه استان اصفهان با انتصاب رسول زرگر معاون و مشاور سابق وزیر نیرو در امور آب به مقام استانداری اصفهان، خود را آماده پیشبرد برنامه های گوناگون توسعه می‌کند. حمایت گروه‌ها و جناح‌های اصفهانی از این انتصاب در حالی است که چالش مهم و اصلی چند سال اخیر استان اصفهان مسئله خشکی زاینده‌رود و کمبود آب بوده، به طوری که کم آبی توسعه پایدار این استان را در معرض خطر قرار داده است. این مسئله می‌تواند یکی از مهم ترین انگیزه های حمایت آنها از انتخاب استانداری زرگر باشد چرا که او از دیر باز پیگیر و حامی جدی طرح‌های انتقال آب به استان اصفهان بوده‌ است. این در حالی است که گروه‌های خوزستانی هر یک به دنبال منافع گروهی و جناحی خود در فرآیند پیشنهاد گزینه‌های استانداری به وزارت کشور می‌باشند و متاسفانه در این مسیر از ابزارهای رسانه‌ای نیز حداکثر استفاده را می‌کنند و اما دریغ از یک هم اندیشی و همگرایی کلی!





کد مطلب: 17652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17652/خواب-بدي-زرگر-براي-آب-كارون-ديده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir