کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایرانیان یکی از گروه‌های عمده پناهندگي شده‌اند

آمار ايرانيان‌متقاضي‌پناهندگی در اتحادیه‌اروپا

19 مهر 1392 ساعت 8:45

گروه جامعه: آمار متقاضيان پناهندگي خارجی و میزان پذیرش آنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال جاری منتشر شد.


مرکز آمار اتحادیه اروپا eurostat در گزارشی تحت عنوان "جمعیت و شرایط اجتماعی" آمار مربوط به متقاضیان پناهندگی و در صد پذیرش آنان را به تفکیک ملیت متقاضیان و کشورهای پذیرا منتشر کرده است. آمار این گزارش به دوره زمانی یک‌ساله تا پایان چهارماهه دوم سال ٢٠١٣ میلادی ارتباط دارد و شامل جداول تفصیلی در مورد جنبه‌های مختلف پناهجویی و پناهندگی در بیست و هفت کشور عضو اتحادیه است.

براساس این گزارش، طی این مدت، کشورهای اتحادیه اروپا ٣٢٦٥ درخواست پناهندگی را از شهروندان ایراني دریافت و به ٣٠٩٥ درخواست رسیدگی کردند که از این تعداد، ١٦٢٠ تقاضا مورد قبول قرار گرفت و ١٤٧٥ تقاضا رد شد. در میان ایرانیانی که تقاضای پناهندگی آنان مورد قبول قرار گرفت، به ١٤٥٠ نفر موقعیت پناهنده، به ٨٠ نفر موقعیت حمایتی، و به ٩٥ نفر وضعیت حمایتی به دلایل بشردوستانه اعطا شده است.

در مجموع، درخواست ٤٧ درصد از متقاضیان ایرانی در مرحله اول مورد قبول گرفت و به آنان موقعیت پناهنده داده شد در حالی که ٤٧ درصد دیگر از درخواست‌ها در مرحله اول رد شد. در همین مرحله، به ٣ درصد موقعیت تحت حفاظت و به ٣ درصد دیگر موقعیت پناهندگی براساس ملاحظات بشردوستانه داده شد. در مورد توزیع سنی متقاضیان ایرانی پناهندگی، چهارده و ٢ دهم درصد کمتر از ١٣ سال، چهار درصد بین ١٤ تا ١٧ سال، پنجاه و یک و ٦ دهم درصد بین ١٨ تا ٣٤ سال، بیست و هفت و ٧ دهم درصد بین ٣٥ تا ٦٤ سال و یک و ٣ دهم درصد بیش از شصت و پنج سال سن داشتند و سن یک و ٢ دهم درصد از متقاضیان نیز اعلام نشده است.

حدود ٤٦ درصد از متقاضیان ایرانی پناهندگی زن، و بقیه مرد بودند. در چهارماهه دوم سال جاری، شهروندان ایرانی ٨١٥ مورد تقاضای پناهندگی تسلیم بریتانیا، ٢٩٠ مورد تسلیم هلند، ١٠٥مورد تسلیم دانمارک،١٠ مورد تسلیم رومانی و ٥ مورد را تسلیم فنلاند کردند. مجموع درخواست پناهندگی ایرانیان بین سه ماهه دوم سال ٢٠١٢ و سه ماهه دوم سال ٢٠١٣ از رشدی حدود ٥ درصد برخوردار بود. در چند دهه اخیر، ایرانیان به یکی از ملیت‌های عمده پناهجو تبدیل شده‌اند و این در حالی است که شرایط پذیرش پناهجو در بسیاری از کشورها دشوار تر شده است.


کد مطلب: 17918

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17918/آمار-ايرانيان-متقاضي-پناهندگی-اتحادیه-اروپا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir