به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۱۷۹۱۸
ایرانیان یکی از گروه‌های عمده پناهندگي شده‌اند

آمار ايرانيان‌متقاضي‌پناهندگی در اتحادیه‌اروپا

گروه جامعه: آمار متقاضيان پناهندگي خارجی و میزان پذیرش آنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال جاری منتشر شد.
آمار ايرانيان‌متقاضي‌پناهندگی در اتحادیه‌اروپا
مرکز آمار اتحادیه اروپا eurostat در گزارشی تحت عنوان "جمعیت و شرایط اجتماعی" آمار مربوط به متقاضیان پناهندگی و در صد پذیرش آنان را به تفکیک ملیت متقاضیان و کشورهای پذیرا منتشر کرده است. آمار این گزارش به دوره زمانی یک‌ساله تا پایان چهارماهه دوم سال ٢٠١٣ میلادی ارتباط دارد و شامل جداول تفصیلی در مورد جنبه‌های مختلف پناهجویی و پناهندگی در بیست و هفت کشور عضو اتحادیه است.

براساس این گزارش، طی این مدت، کشورهای اتحادیه اروپا ٣٢٦٥ درخواست پناهندگی را از شهروندان ایراني دریافت و به ٣٠٩٥ درخواست رسیدگی کردند که از این تعداد، ١٦٢٠ تقاضا مورد قبول قرار گرفت و ١٤٧٥ تقاضا رد شد. در میان ایرانیانی که تقاضای پناهندگی آنان مورد قبول قرار گرفت، به ١٤٥٠ نفر موقعیت پناهنده، به ٨٠ نفر موقعیت حمایتی، و به ٩٥ نفر وضعیت حمایتی به دلایل بشردوستانه اعطا شده است.

در مجموع، درخواست ٤٧ درصد از متقاضیان ایرانی در مرحله اول مورد قبول گرفت و به
در چند دهه اخیر ایرانیان به یکی از گروه‌های عمده پناهندگي در جهان تبدیل شده‌اند
آنان موقعیت پناهنده داده شد در حالی که ٤٧ درصد دیگر از درخواست‌ها در مرحله اول رد شد. در همین مرحله، به ٣ درصد موقعیت تحت حفاظت و به ٣ درصد دیگر موقعیت پناهندگی براساس ملاحظات بشردوستانه داده شد. در مورد توزیع سنی متقاضیان ایرانی پناهندگی، چهارده و ٢ دهم درصد کمتر از ١٣ سال، چهار درصد بین ١٤ تا ١٧ سال، پنجاه و یک و ٦ دهم درصد بین ١٨ تا ٣٤ سال، بیست و هفت و ٧ دهم درصد بین ٣٥ تا ٦٤ سال و یک و ٣ دهم درصد بیش از شصت و پنج سال سن داشتند و سن یک و ٢ دهم درصد از متقاضیان نیز اعلام نشده است.

حدود ٤٦ درصد از متقاضیان ایرانی پناهندگی زن، و بقیه مرد بودند. در چهارماهه دوم سال جاری، شهروندان ایرانی ٨١٥ مورد تقاضای پناهندگی تسلیم بریتانیا، ٢٩٠ مورد تسلیم هلند، ١٠٥مورد تسلیم دانمارک،١٠ مورد تسلیم رومانی و ٥ مورد را تسلیم فنلاند کردند. مجموع درخواست پناهندگی ایرانیان بین سه ماهه دوم سال ٢٠١٢ و سه ماهه دوم سال ٢٠١٣ از رشدی حدود ٥ درصد برخوردار بود. در چند دهه اخیر، ایرانیان به یکی از ملیت‌های عمده پناهجو تبدیل شده‌اند و این در حالی است که شرایط پذیرش پناهجو در بسیاری از کشورها دشوار تر شده است.

معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۹:۲۴
بهارباز اومدی سیاه نمایی کنی؟؟؟
پناهندگی ایرانیا؟ اونم به کشورای اروپایی!!!
محال ممکنه!!
فعلاً که اروپاییا صف کشیدن که پناهندگی ایران رو بگیرن.
مگه ندیدین تو اخبار اونجا همش جنگ و اعتراض و قتل و نا امنیه و ایران همه چی آرومه؟ (145083)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۱:۳۹
مزاح سياسي هميشه تلخه منفي ندهيد. (145417)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۹:۴۳
بهتر است مسوولین به جای رسیدگی به مسایل حاشیه ای مثل حجاب و ماهواره و ... به معیشت و مسایل مهم مردم برسند.مثلا همین نظام آموزشی .آیا درست است ما این همه هزینه مدرسه و کتابهای کمک درسی و معلم خصوصی کنیم بعد هم فرزندمان کنکور قبول شود یا نشود.وتازه اگر در آمد با این هواپیماها و اتوبوس ها و افراد سارق جرعت داریم او را بفرستیم شهر دیگر.همین است که افرادی برای رشد فرزندشان به فکر رفتن هستند. (145085)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۹:۵۸
چقدر کم !!!! (145089)