کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تهراني‌ها، اين روزها با صداقت آمريكايي مواجه مي‌شوند!

حكايت «صداقت آمریکایی»، و «ريش‌پرفسوري» طرف ايراني!

3 آبان 1392 ساعت 1:29

گروه سياسي: تهراني‌ها، اين روزها كه به خيابان‌ها مي‌آيند با صداقت آمريكايي مواجه مي‌شوند! بيلبوردهايي بزرگ كه بخشی از اقدامات جریانی خاص عليه ديپلماسي دولت روحاني ارزيابي مي‌شود به يكباره در ميادين و بزرگراه‌هاي تهران برافراشته شد كه طرف ایرانی با «ریش پروفسوری»! (منظور طراحان ظريف، وزير خارجه است) و طرف آمریکایی با شلوار «نظامی» دیده می‌شود.


اين بيلبوردها بازتاب وسيعي در رسانه‌هاي خارجي داشته و بسياري از تحليل‌گران رسانه‌هاي غربي و حتي عربي، اين موضوع را نشان دهنده حاكميت چندگانه در ايران و همچنين تلاش مضاعف افراطيون براي بر هم زدن مذاكرات ارزيابي كردند. يكي از رسانه‌هاي غربي در اين باره نوشت: بنرهایی که به نظر می‌رسد هدف از آنها، «تخریب» مذاکرات ایران و آمریکا باشد، از روز دوشنبه در اکثر تقاطع‌ها و خیابان‌های تهران نصب شده‌اند. این بنر‌ها که «صداقت آمریکایی» عنوان گرفته‌اند، به نظر می‌رسد حاوی این پیام باشند که مذاکره با آمریکا سودی ندارد چرا که آمریکایی‌ها «فاقد صداقت» هستند.

این بنر‌ها چند روز پس از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در ژنو در خیابان‌های تهران نصب شده‌اند؛ مذاکراتی که از سوی طرف‌های غربی و حتی آمریکایی‌ها «جدی» و «مفید» توصیف شده و قرار است در هفته‌های آینده، ادامه یابد. در جریان این مذاکرات، هیئت‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی با یکدیگر جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو داشتند. آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می‌دهند.

در داخل، نيز اين موضوع بازتاب وسيعي داشته و پس از ايرنا، اغلب سايت‌هاي خبري به آن پرداخته اند. سایت آینده در این باره گزارش داده است که «بعد از ماجرای کفش پراکنی در فرودگاه مهرآباد، فشارهای سنگین برخی رسانه‌های وابسته به بیت‌المال و اقدامات سبک برخی از نمایندگان مجلس در هجمه به تیم مذاکره کننده هسته‌ای، این بار شهرداری تهران هم ظاهرا وارد فضای دیپلماسی شده و دامن زدن به فشار تبلیغاتی بر تیم مذاکره کننده وارد شده است.»

در همين زمينه سايت تابناك نزديك به محسن رضايي نيز نوشت: نصب حجم وسیعی از بنرهای بزرگ در نقاط مختلف تهران با طرح های نمادین مبلغ عدم هرگونه مذاکره با آمریکا، این پرسش را پیش کشیده که چه نهادی با چه پشتوانه ای اقدام به نصب این حجم عظیم از تصاویر کرده و چه میزان تاثیرگذار خواهد بود؟...در یکی از این تصاویر، یک سوی میز مذاکره شخصی با کت و شلوار نظامی مقابل شخصی با ریش پرفسوری نشسته و ظاهراً اشاره مستقیمی به مذاکرات اخیر دارد.

در تصویر دیگر دستی برای گرفتن دستی دیگر دراز شده که به دست شیطان تعبیر شده و در تصویر سومی که بیشتر در سطح پایتخت دیده می‌شود، مردی به همراه سگ وحشی پای میز مذاکره نشسته است. به نوشته اين سايت؛ آن گونه که نشانه‌های پای این بنر‌ها حکایت می‌کند، تصاویر توسط سازمان هنری اوج به مدیرعاملی احسان محمدحسنی تهیه شده و نشر یافته است؛ سازمانی که البته یک مؤسسه است و محمدحسنی نیز تنها در این سازمان نیست و ظاهراً مسئولیت‌های دیگری نیز دارد!

اعلام «شروط لازم» برای مذاکره «محتاطانه» با آمریکا

در همين حال و همزمان با اظهارات معاون قرارگاه خاتم الانبيا(ص) كه عنوان كرده بود: مرگ بر آمریکا به منزله اعوذبالله‌من‌الشیطان‌الرجیم است و همچنين سيداحمد خاتمي مبني بر اينكه شعار مرگ بر آمريكا بايد ادامه يابد، عبدالنبی صداقت٬ مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه «احراز بازگشت آمریکا از مواضع سلطه جویانه و شیطنت آمیز و در عین حال جنایتکارانه و اثبات پشیمانی سردمداران و سیاستمداران آن از مواضع خصمانه نسبت به نظام جمهوری اسلامی و جبران صدمات و آسیب‌هایی که طی چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به این نظام وارد کرده‌اند» را «شرط ضروری و لازم برای پیگیری محتاطانه مسائل از طریق دیپلماتیک» اعلام کرد.


کد مطلب: 18740

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/18740/حكايت-صداقت-آمریکایی-ريش-پرفسوري-طرف-ايراني

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir