کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا خشک و تر را با هم مي‌سوزانید؟

ما كه نه‌«م.ب» بوديم و نه آقازاده رييس‌‌دانشگاه!

3 اسفند 1392 ساعت 12:16

گروه سياسي: يكي از كاربران بهارنيوز با ارسال متني كه خطاب آن به دكتر فرجي‌دانا وزیر علوم و دکتر صدیقی رئیس امور دانشجویان وزارت علوم است از آنان پرسيده که تکلیف پرونده‌هاي بورسیه دکترای داخل افرادی که اتفاقا از طریق آزمون هم قبول شده اند ولی اکنون با بسته شدن سامانه یا سایت سندباد دانشگاه‌ها نمی توانند اطلاعات آنها را به سامانه وارد کنند تا در نوبت حکم قرار گیرند چیست؟


در ادامه اين متن آمده است: شورای بورس دانشجویان تا اطلاع ثانوی سامانه را از دسترس دانشگاه‌ها خارج نموده است این در حالیست که بسیاری از افراد از 2 سال قبل تاکنون درگیر درخواست بورسیه خود هستند و اکثرا در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند و آقایان به جای سرعت بخشیدن به کار افرادی که تا چند ماه دیگر فارغ التحصیل مي‌شوند و پس از این، بورسیه داخل پس از 2 سال تلاش بی حاصل در مورد آنها موضوعیت ندارد سامانه سندباد را بسته و پرونده‌ها را راکد نموده‌اند. به راستی این عمل بویی از تدبیر برده است؟ این درخواست ده‌ها دانشجوی بلاتکلیفی است که بجز خدا هیچ کس را ندارند. نه دختر وزیر هستند که 6 روزه بورسیه دکترایشان پذیرفته شود!

نه دختر معاون دانشجویی اسبق وزارت علوم بوده‌اند که از تحصیل در رشته تغذیه شروع نمایند و پس از ورود به کارشناسی ارشد مترجمی دانشگاه آزاد و استخدام ناحق در دانشگاه دولتی در دکترای دانشگاه علامه با رانت پدر پذیرفته شوند و بورسیه آنها بلادرنگ تایید شود. نه دختر و پسر رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی هستند که ادعا مي‌کرد غم دین قلبش را پاره پاره نموده بود و سر ضعفا را با بورسیه نمودن دو ماهه فرزندانش مي‌برید؟

نه (م.ب) هستند که با معدل 12 به لطف نمایندگی مجلس بورسیه دانشگاه علامه طباطبایی شوند و نه 3000 نفر ویژه خواری که آزمون نمی دهند و فرصتهای بورسیه دانشگاه را غصب نموده و امروز طلبکارند ، پس به چه کسی پناه ببریم؟ در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و وزارت آقای دانشجو پرونده بورسیه‌ام قریب به دو سال لاک‌پشت‌وار حرکت مي‌کرد و دوره تدبیر و امید با حرکت برق آسای مسئولین و پس از مصوبه 18 /10 /1392 شورای بورس دانشجویان کورسو امیدم هم از بین رفت. شورایی که به جای مبارزه با رانت خواران و تسریع در روند کار بیچارگان خشک و تر را با هم سوزانید و دستور به قطع ارتباط دانشگاه‌ها با سامانه سند باد تا اطلاع ثانوی نمود.

رانت‌خواران که همانند ما نبودند که 2 سال در پی پرونده بورسیه خود بدوند آنان به سرعت در کمتر از 2 ماه بورسیه شدند. شورای بورس با بستن سامانه و راکد کردن پرونده‌ها فقط در مقابل ضعفا و بیچارگان ایستاده است در غیر اینصورت لیست 3000 رانت خوار قانون شکن که بدون آزمون در مقطع دکترا پذیرفته شده اند نزد آنهاست مبارزه با این افراد کار آسانی است این افراد هم اکنون حقوق بگیر هستند کسی از آنها پشت سامانه‌هاي شما گرفتار نشده است پس هدف شما از حذف ضعفا و نظاره گری رانت خواران چیست؟

اگر مدیران قبلی از خدا نترسیدند کسانی که ادعا مي‌کردند که دغدغه دین دارند اما با غصب شغل و موقعیت دیگران به نفع فرزندان خود حق الناس را چپاول نمودند و لقمه‌هاي حرام که تحت عنوان حقوق هیئت علمی و بورسیه برای فرزندان خود فراهم نمودند و فرزندان کند ذهن و رانت خوارشان که زحمتی نکشیده بودند را تحت عنوان نخبه معرفی نمودند، فرزندانی که بدون آزمون از دانشگاه آزاد شروع نموده و به مدد پدرانشان بهترین موقعیت‌ها را دانشگاه‌ها و تحت عنوان به اصطلاح عضو هیئت علمی یا بورسیه دکترا اشغال نموده اند و پدرانشان از تباه کردن حق الناس و غصب فرصتهای شغلی شایستگان ککشان هم نمی گزد، دولتمردان امروز راه مدیران دیروز را نروند.

در پايان اين متن آمده است: از این بیداد آشکار به شما پناه آورده‌ام لطفا مرا یاری نمایید من در آستانه فارغ التحصیلی دکترا هستم اما به جز خداوند پارتی و آشنا نداشته‌ام که به حق خودم برسم و پس از 2 سال پیگیری بخش زیادی از پرونده بورسیه‌ام طی شده است اما چه سود که هم اکنون ما را در پشت سامانه سندباد نگه داشته اند و پرونده‌ها تا زمان نامعلومی راکد شده است و ظاهرا برایشان اهمیتی ندارد که چه مصیبتی برایم ایجاد نموده‌اند. زندگیم در آستانه متلاشی شدن است زیر هر روز با همسرم مشاجره دارم وی از بلاتکلیفی من خسته شده است. شما را به خدا حمایتمان کنید تا به سبب حمایت شما از ما بیچارگان خداوند هم به شما لطف عنایت نماید.


کد مطلب: 33198

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/33198/نه-م-ب-بوديم-نه-آقازاده-رييس-دانشگاه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir