به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۰:۵۸
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۳۱۹۸
چرا خشک و تر را با هم مي‌سوزانید؟

ما كه نه‌«م.ب» بوديم و نه آقازاده رييس‌‌دانشگاه!

گروه سياسي: يكي از كاربران بهارنيوز با ارسال متني كه خطاب آن به دكتر فرجي‌دانا وزیر علوم و دکتر صدیقی رئیس امور دانشجویان وزارت علوم است از آنان پرسيده که تکلیف پرونده‌هاي بورسیه دکترای داخل افرادی که اتفاقا از طریق آزمون هم قبول شده اند ولی اکنون با بسته شدن سامانه یا سایت سندباد دانشگاه‌ها نمی توانند اطلاعات آنها را به سامانه وارد کنند تا در نوبت حکم قرار گیرند چیست؟
ما كه نه‌«م.ب» بوديم و نه آقازاده رييس‌‌دانشگاه!
در ادامه اين متن آمده است: شورای بورس دانشجویان تا اطلاع ثانوی سامانه را از دسترس دانشگاه‌ها خارج نموده است این در حالیست که بسیاری از افراد از 2 سال قبل تاکنون درگیر درخواست بورسیه خود هستند و اکثرا در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند و آقایان به جای سرعت بخشیدن به کار افرادی که تا چند ماه دیگر فارغ التحصیل مي‌شوند و پس از این، بورسیه داخل پس از 2 سال تلاش بی حاصل در مورد آنها موضوعیت ندارد سامانه سندباد را بسته و پرونده‌ها را راکد نموده‌اند. به راستی این عمل بویی از تدبیر برده است؟ این درخواست ده‌ها دانشجوی بلاتکلیفی است که بجز خدا هیچ کس را ندارند. نه دختر وزیر هستند که 6 روزه بورسیه دکترایشان پذیرفته شود!

نه دختر معاون دانشجویی اسبق وزارت علوم بوده‌اند که از تحصیل در رشته تغذیه شروع نمایند و پس از ورود به کارشناسی ارشد مترجمی دانشگاه آزاد و استخدام ناحق در دانشگاه دولتی در دکترای دانشگاه علامه با رانت پدر پذیرفته شوند و بورسیه آنها بلادرنگ تایید شود. نه دختر و پسر رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی هستند که ادعا مي‌کرد غم دین قلبش را پاره پاره نموده بود و سر ضعفا را با بورسیه نمودن دو ماهه فرزندانش مي‌برید؟

نه (م.ب) هستند که با معدل 12 به لطف نمایندگی مجلس بورسیه دانشگاه علامه طباطبایی شوند و نه 3000 نفر ویژه خواری که آزمون نمی دهند و فرصتهای بورسیه دانشگاه را غصب نموده و امروز طلبکارند ، پس به چه کسی پناه ببریم؟ در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و وزارت آقای دانشجو پرونده بورسیه‌ام قریب به دو سال لاک‌پشت‌وار حرکت مي‌کرد و دوره تدبیر و امید با حرکت برق آسای مسئولین و پس از مصوبه 18 /10 /1392 شورای بورس دانشجویان کورسو امیدم هم از بین رفت. شورایی که به جای مبارزه با رانت خواران و تسریع در روند کار بیچارگان خشک و تر را با هم سوزانید و دستور به قطع ارتباط دانشگاه‌ها با سامانه سند باد تا اطلاع ثانوی نمود.

رانت‌خواران که همانند ما نبودند که 2 سال در پی پرونده بورسیه خود بدوند آنان به سرعت در کمتر از 2 ماه بورسیه شدند. شورای بورس با بستن سامانه و راکد کردن پرونده‌ها فقط در مقابل ضعفا و بیچارگان ایستاده است در غیر اینصورت لیست 3000 رانت خوار قانون شکن که بدون آزمون در مقطع دکترا پذیرفته شده اند نزد آنهاست مبارزه با این افراد کار آسانی است این افراد هم اکنون حقوق بگیر هستند کسی از آنها پشت سامانه‌هاي شما گرفتار نشده است پس هدف شما از حذف ضعفا و نظاره گری رانت خواران چیست؟

اگر مدیران قبلی از خدا نترسیدند کسانی که ادعا مي‌کردند که دغدغه دین دارند اما با غصب شغل و موقعیت دیگران به نفع فرزندان خود حق الناس را چپاول نمودند و لقمه‌هاي حرام که تحت عنوان حقوق هیئت علمی و بورسیه برای فرزندان خود فراهم نمودند و فرزندان کند ذهن و رانت خوارشان که زحمتی نکشیده بودند را تحت عنوان نخبه معرفی نمودند، فرزندانی که بدون آزمون از دانشگاه آزاد شروع نموده و به مدد پدرانشان بهترین موقعیت‌ها را دانشگاه‌ها و تحت عنوان به اصطلاح عضو هیئت علمی یا بورسیه دکترا اشغال نموده اند و پدرانشان از تباه کردن حق الناس و غصب فرصتهای شغلی شایستگان ککشان هم نمی گزد، دولتمردان امروز راه مدیران دیروز را نروند.

در پايان اين متن آمده است: از این بیداد آشکار به شما پناه آورده‌ام لطفا مرا یاری نمایید من در آستانه فارغ التحصیلی دکترا هستم اما به جز خداوند پارتی و آشنا نداشته‌ام که به حق خودم برسم و پس از 2 سال پیگیری بخش زیادی از پرونده بورسیه‌ام طی شده است اما چه سود که هم اکنون ما را در پشت سامانه سندباد نگه داشته اند و پرونده‌ها تا زمان نامعلومی راکد شده است و ظاهرا برایشان اهمیتی ندارد که چه مصیبتی برایم ایجاد نموده‌اند. زندگیم در آستانه متلاشی شدن است زیر هر روز با همسرم مشاجره دارم وی از بلاتکلیفی من خسته شده است. شما را به خدا حمایتمان کنید تا به سبب حمایت شما از ما بیچارگان خداوند هم به شما لطف عنایت نماید.

حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۲:۳۱
لطفا یه نگاه به دانشگاههای دولتی و پردیسها بندازین آقایان نماینده هایی که دارند با استفاده از همین بورسها دکتری میخونن و جوونای با استعداد وعلاقه مند در صف بیکاران (208660)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۲:۳۷
آقای محترمی که که دم از حق و ناحق میزنی، من هم یکی از اون 3000 نفری هستم که به نظر شما رانت خوار و قانون شکن بیان شدند، منی که که غیر از خدا هیچ کسی پشت سرم نبوده و فقط خودم بودم و خودم.. آقای محترم کدوم رانت به من داده شده کدوم قانون رو من شکستم... طی یک فراخوان سراسری من هم مدارک رتبه اولی هام مقالاتم معدل های بالام رو فرستادم و مصاحبه دادم و پذیرفته شدم، منم با هزار دردسر و مصاحبه توی دانشگاه های مختلف پذیرش گرفتم و هنوز جایابی هم نشدم و 6 ماه فرصتم بیشتر به من ندادند که جایابی کنم... (208662)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۱:۳۹
شاید منظور کسی است که شرایط شما را نداشته عزیز، شما که میگی قانونی اومدی منظور کسی است که بدون رعایت قوانین اومده نه شما مثلا معدلش بسیار پایین بوده یا کار پژوهشی نداشته به عبارتی غیر قانونی اومده .در ضمن بسیاری از افراد که با رتبه 1 سازمان سنجش قبول شدند هنوز جایابی نشدند شما احتمالا از رتبه 1 هم بهتر بودی کسی چیزی نگفته . (208791)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۲:۳۸
م.ب. جان! بساط دروغ و فرصت طلبی ممکلت را سوزانده! تو یعنی م ب در این شب عید و تورم افسار گسیخته محتاج نان شبت هستی در حالی که دنیا به ... کام یک مشت منافق و عین مفاسد بوده است. فرجی دانا که قادر به برکناری همان مفتخوران فرصت طلب خانمانسوز حاکم بر دانشگاهها نیست در این خیانت بزرگ شریک است! کلید کذایی هم چیزی جز یک مشت توهم نبوده است! (208663)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۲:۵۹
حق با ایشون است بنده خودم هم جزو همین دسته بودم و متاسفانه انقد کشش دادن (چون هیچطوری نتونستند قانونی پرونده ام رو رد کنند) که فارغ التحصیل شدم و چون مشمول هستم حالا بعد از 26 سال درس خوندن در سن 32 سالگی با داشتن یه فرزند باید برم خدمت اجباری سربازی حالا من چه کارایی قراره تو یربازی داشته باشم بماند مثل ... پشیمونم که تو این مملکت درس خوندم کاش بعد سیکل دکه داری میکردم الان همه چیز داشتم کاش کنار خیابون سیگار میفروختم که الان با داشتن 17 مقاله ISI و 3 طرح پژوهشی باید برم آش خوری (208665)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۶:۴۰
دوست عزیز مشکل سربازی، مشکل تقریبا تمامی جوانان است! خدا به همه ما صبر دهد و آینده را متفاوت از امروز کند ... (208716)
احمد
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۰:۵۷
برو از وزیر آقای احمدی نژاد بپرس چطوری پسرش را معاف کرده شاید تو هم یاد بگیری (208774)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۳:۱۴
این مسئولینی که افتخارات خودشونو تربیت فرزندان دارای مدارک دکترا و غیره عنوان میکنند یکمی یک کمی خجالت بکشن!لااقل باعث سرخوردگی دیگرانی که جاشون غصب شده بود جلوی خانوادشون نشن!!!!! (208670)
م.ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۳:۵۴
م ب با معدل 13 بورس دکتری گرفته... چرا یه نمره شو کم گفته خخخخخخخخخخخ (208682)
esfand
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۳:۵۹
بزک نمير بهار مياد،کمبزه با خيار مياد. (208684)
من از دانشگاه شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۴:۰۹
برادر خدا گذشتگانت را بیامرزد که حرف دل ما را زدی...
آقای فرجی دانا و آقای توفیقی درد دل ما را بشنوید و بشنوید و البته پشت گوش نیندازید، حداقل حکم بورس ما رو بدهید تکلیف ما مشخص بشه حالا پولش رو بعدا بدهید یا اصلا ندهید حداقل از بلاتکلیفی در بیاییم!!!! (208688)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۴:۲۲
مشکل اونیه که سید حسن آقای خمینی گفته
دین کاریکاتوری باب شده
دروغ و حق خوری قبحش شکسته شده (208693)
ا.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۴:۳۱
ما را دریابید اقای وزیر. (208696)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۵:۵۳
بنده هم وضعیت کاملا مشابه دارم. من نمی دونم این قانون های فله ای که تو اون خشک وتر با هم می سوزن یعنی چه؟ من چند موقعیت خوب را در این دو سال که پرونده ام در دست بررسی است از دست داده ام. جالب اینه که چند مورد می شناسم که همین امسال در دولت فعلی بدون کنکور وارد شدند و بورس آنها هم 3-4 ماه پیش درست شد. ولی من بعد از دو سال و گذروندن مصاحبه های مختلف و در شرف فارغ التحصیلی به خاطر تصمیم گیری فله ای آقایون همه برنامه ریزی هایم به هم خورده (208709)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۶:۱۶
دیگه با چه زبانی از وزیر محترم و مسئول محترم مربوطه التماس کنه، لطفا ای که دستتان می رسد کاری بکنید. (208714)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۶:۴۲
من با مدرک دکتری فیزیک از بهترین دانشگاه ایران بخاطر داشتن تفکرات صوفی گری و درویشی 5 ساله که بیکارم. (208717)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۸:۳۴
چه رابطی به موضوع این نوشته داره؟ (208729)
بی ربط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۲:۰۳
ربظش اینکه تو این کشور به عقاید افراد که یک مسئله شخصی هم هست گیر می دهند حتی اگر طرف خلاف شرع و قانون هم کاری نکرده باشد ولی کسانی که با عده خاص دم خور باشند مهم نیست چه اعتقادی در باطن دارند با وجود عدم شایستگی به همه جا می رسند. (208802)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۲:۰۵
ربطش اینکه جایی نیست حرفش رو بزنه و دیگران هم ببینند و بشنوند (208803)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۸:۵۵
نه ماه پسرم از خونه بیرون نزده واحد کم برداشته فقط درس ودرس حالا می گن تو یه هفته ا ی که به خاطر برف کنکور ارشد رو. عقب انداختن سوالها لو رفتن. ببخشید می دونم ربطی نداره جایی نبود حرفم رو بزنم (208733)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۹:۲۵
بی ربط اما چون بهار خبررسانی نمیکنه، هر جا جای کامنت داره خبرها رو میذارم.
کارمند خودسوزی کرده در وزارت نفت درگذشت.
بهار جان اگه دولت قبل بود که تمام روزنامه های زنجیره ای شب و روز راجع به این آقا و علیه دولت می نوشتند و آبروی نظام رو می بردند و یحتمل با تونس مقایسه می شدیم. (208737)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۰:۴۹
الان هم با تونس مقایسه کن مگه دولت همه کاره است (208771)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۹:۳۲
با سلام من هم 18 ماهه دنبال بورسم کلی مقروضم و متاهل و دانشگاه نمیتونه اسم منو به سامانه وارد کنده کلی پیگیری کردم خدا کنه مسئولین محترم و محبوب تصمیم درستی بگیرند برای کسایی مثه ما که میخوان فارغ التحصیل بشن. با تشکر (208742)
حق التدریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۱۹:۴۸
از همه اینها فاجعه تر وضع استخدام هیت علمی هاست. من که استاد حق التدریس دانشگاه دولتی با سابقه ممتازی دوران دانشجویی ام سه سال در روند استخدام هیت علمی قرار دارم و در همان گروه تدریسی بنده فرزند یکی از مدیران دانشگاه در کمتر از سه ماه هیت علمی میشود. امیدوارم خدا تمام کسانی که اینطور بهترین سالهای زندگی ما رو می سوزونن رسوا کنه. (208747)
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۰:۴۴
می خوای دکترا بگیری که چی بشی؟ کجا استخدام بشی؟ ما سال 88 فارغ التحصیل شدهایم ولی در به در بدنبال یه جای مناسب می گردیم به قول آن بزرگوار در هیات جذب وزارت علوم باید بروم و گوسفند بخرم و ...وایه چی رفتم دنبال دکترا؟!! البته هیچ عبایی از این کار ندارم و آنرا عبادت می دانم، خدمت خدمت است چه در لباس چوپانی و چی در لباس اقایون . بنظر شما کدامیک واسه ملت و مملکت مفید تر است؟ حداقل پرورش گوسفند کشور را به سمت خودکفایی سوق می دهد ولی آن اقایون چی؟؟ در ضمن از وقتی آقای دکتر توفیقی هیات رسیدگی راه انداخت ... (208767)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۰:۵۷
اگر نصف این اتفاقها در دوره پهلوی افتاده بود هزاران نسبت به آنان می زدید در کتب تاریخ که کم نخورده البته .
اما در آن دوران بورسیه افرادی را داریم که حتی برای پذیرفتن مدالشان از دست شاه نمی روند اما بورسیه هم می شوند .
لطفا حرفهایتان با عملتان یکی باشد ..در غیر اینصورت سکوت کنید مسئولینی که حق دیگران را می خورید و آنان که در برابر این ناحقی خودتان را به نشنیدن می زنید (208775)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۲:۰۶
سلام منم دانشجوی دکترای پردیس هستم اما نا با رانت با آزمون و مصاحبه رفتم و با پس انداز و ذخیره حقوق که شاید 90 درصدش باشه که اونا دارم شهریه میدم ترمی 5 میلیون تومان . جایی هم بورس نشدم و هیئت علمی نیستم . از وزیر علوم تقاضا دارم حداقل در پردیس ها شرایطی همانند دانشگاه آزاد فراهم کنند نه اینکه مستقل و بدون حساب و کتاب در مورد دانشجویان تصمیم بگیرند (208804)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۲:۳۲
شرایط منم شبیه این نویسنده است .همسر منم بخاطر این مسئله با من بحث میکنه و کارمون به قهر کشیده. (208809)
ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ۲۲:۵۰
آقا شفق خودت هم فهميدي چه گفتي؟يا فكر كردي غيبت مي خوري؟ (208814)