کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روابط ایران و روسیه مهلک شده است

1 اسفند 1401 ساعت 9:51


گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا گفت: روابط ایران و روسیه به‌صورت فزاینده‌ای «مهلک و مایه نگرانی» شده است.
آنتونی بلینکن  گفت: شاهدیم که ایران پهپادهایی در اختیار روسیه قرار داده است که برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتن شهروندان اوکراینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او در ادامه تصریح کرد: ما برای افشاء، اقدام علیه آن و اعمال تحریم‌ها کار کرده‌ایم: «روابط ایران و روسیه به‌صورت فزاینده‌ای مهلک شده است».
آمریکا، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تاکنون چند بسته تحریمی علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی به خاطر ارسال صدها پهپاد به روسیه اعمال کرده‌اند.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه طی ماه‌های گذشته ادامه داشته و البته این رابطه، یک جاده دوطرفه است، به‌طوری که روسیه نیز در ازای دریافت پهپادهای ایرانی به این کشور جنگنده پیشرفته تحویل می‌دهد.
او گفت: تحویل جنگنده‌های روسی به ایران احتمالا به زودی انجام شود و این موضوع ایران را به تهدیدی بزرگتر تبدیل خواهد کرد.
 بلینکن در ادامه گفت: این موضوع را با شرکای بین‌المللی خود در میان گذاشته‌ایم و رابطه‌ای که میان ایران و روسیه پدید آمده، باعث نگرانی‌ فزاینده است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: آنچه ما در طول سال‌ها از فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه دیده‌ایم، اکنون در حال گسترش به سایر نقاط جهان است که جنگ اوکراین یک نمونه آن بوده و این البته یک نگرانی واقعی است.

 


کد مطلب: 388333

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/388333/روابط-ایران-روسیه-مهلک-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir