به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۸۸۳۳۳

روابط ایران و روسیه مهلک شده است

روابط ایران و روسیه مهلک شده است
گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا گفت: روابط ایران و روسیه به‌صورت فزاینده‌ای «مهلک و مایه نگرانی» شده است.
آنتونی بلینکن  گفت: شاهدیم که ایران پهپادهایی در اختیار روسیه قرار داده است که برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتن شهروندان اوکراینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او در ادامه تصریح کرد: ما برای افشاء، اقدام علیه آن و اعمال تحریم‌ها کار کرده‌ایم: «روابط ایران و روسیه به‌صورت فزاینده‌ای مهلک شده است».
آمریکا، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تاکنون چند بسته تحریمی علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی به خاطر ارسال صدها پهپاد به روسیه اعمال کرده‌اند.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه طی ماه‌های گذشته ادامه داشته و البته این رابطه، یک جاده دوطرفه است، به‌طوری که روسیه نیز در ازای دریافت پهپادهای ایرانی به این کشور جنگنده پیشرفته تحویل می‌دهد.
او گفت: تحویل جنگنده‌های روسی به ایران احتمالا به زودی انجام شود و این موضوع ایران را به تهدیدی بزرگتر تبدیل خواهد کرد.
 بلینکن در ادامه گفت: این موضوع را با شرکای بین‌المللی خود در میان گذاشته‌ایم و رابطه‌ای که میان ایران و روسیه پدید آمده، باعث نگرانی‌ فزاینده است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: آنچه ما در طول سال‌ها از فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه دیده‌ایم، اکنون در حال گسترش به سایر نقاط جهان است که جنگ اوکراین یک نمونه آن بوده و این البته یک نگرانی واقعی است.

 
برچسب ها: آمریکا

۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۲:۰۴
امریکا و روسیه هر دو کشوری متجاوز لااقل سده 20 و 21 بوده اند. منتهای مراتب روسیه وقتی مثلا از افغانستان خارج شد، کسی نگفت که چرا رفتند. ولی همین افغانستان وقتی امریکا خارج شد خیلیها منجمله زنان دچار مشکل شدند که نیازی به گفتن نداره. در ویتنام وقتی امریکاییها رفتند در ویتنام جنوبی غیرکمونیست مردم عزا گرفتند. موارد دیگر کشورهای اروپای شرقی هستند که بعد از فروپاشی شوروری تقریبا بیشترشان به سمت غرب گرایش پیدا کردند. از همه مهمتر فرار مغزها را از دهه 50 میلادی هست که بالای 90 درصد به غرب بوده است. (420475)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها