کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غرضی: مصدق پس از انجام همه‌پرسی سقوط کرد

رفراندوم يكبار انجام شد، دیگر صحیح نیست!

17 دی 1393 ساعت 11:05

گروه سياسي: محمد غرضی گفته برگزاری همه‌پرسی اقدام درستی نیست٬ نتیجه‌ای برای دولت نخواهد داشت و محمد مصدق نیز پس از برگزاری همه‌پرسی بود که دولتش سقوط کرد، رفراندوم يكبار انجام شد و مردم به جمهوري اسلامي رأي دادند. حالا بخواهيم يكبار ديگر رفراندوم برگزار كنيم و از مردم نظرخواهي كنيم، كار صحيحي نيست.


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 92، در گفتگو با سايت اصولگراي دانا با انتقاد از مطرح شدن طرح رفراندوم توسط رئیس جمهور، اظهار داشت: من یادم هست مصدق وقتی رفراندوم کرد، مجلس هفدهم را منحل کرد و همان مسئله باعث شد تا دولت مصدق نیز از بین رفته و دشمنان بر او چیره شوند و کودتا به وجود آمد. غرضی با بیان اینکه یک کشور بر اساس قانون اداره می شود، گفت: کسانی که حرف از رفراندوم می زنند به جای تکیه بر قانون و اجماع کردن، می‌خواهند سراغ مردم رفته و همه پرسی را مطرح می‌کنند.

وی در ادامه افزود: معنای رفراندوم این است که به جای قانون اساسی و مجلس، از مردم به پرس و جو بپردازیم. خود این مسئله یک قانون می شود. من این سوال را دارم که مگر قانون های دیگر اجرا شده که حالا بخواهیم در دعواهای بین 2 گروه سراغ مردم رفته و آنها را وارد این دعواهای سیاسی کنیم. وي همچنین خاطر نشان کرد: از رفراندوم هیچ نتیجه ای برای دولت حاصل نمی شود. رفراندوم یکبار انجام شد و مردم به جمهوری اسلامی رای دادند. حالا بخواهیم یکبار دیگر رفراندوم برگزار کنیم و درباره مسائل ریزتر از مردم نظرخواهی کنیم، کار صحیحی نیست. در اداره کشور رفراندوم موثر نیست، حالا چه نفع چپ باشد و چه به نفع راست؛ در پایان ماجرا این گروه ها هستند که به سمت یکدیگر تیر و کمان می کشند.


کد مطلب: 65607

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/65607/رفراندوم-يكبار-انجام-دیگر-صحیح-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir