کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک کارشناس با اشاره به لغو تحریم‌ها:

تنوع خودروهای داخلی افزایش یابد

30 دی 1394 ساعت 9:40

گروه اقتصادي: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، خودروسازان داخلی باید نسبت به مشارکت با خودروسازان مطرح جهانی برای افزایش تنوع تولید محصولات خود اقدام کنند.


امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پایین بودن تنوع خودروهای تولید داخل از مهمترین مشکلات فعلی این صنعت است. وی با بیان اینکه مردم سال‌هاست که از دیدن خودروهای تکراری خسته شده‌اند، خاطرنشان کرد: بنابراین اجرایی شدن برجام فرصت مناسبی برای رفع این نقیصه است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه صنعت خودرو همچنان دولتی است و مدیران دو خودروساز بزرگ کشور از سوی دولت تعیین می‌شوند. وی افزود: دولت اصولا بنگاه‌دار خوبی نیست بنابراین هم‌اکنون فرصت مناسبی است تا دو خودروساز بزرگ واقعا خصوصی شده و بتوانند کاملا در جهت مصالح این صنعت حرکت کنند.
 
امینی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان کوچک و خصوصی نیز بیشتر به دنبال تجارت و در نتیجه واردات و مونتاژ کامل خودروهای خارجی هستند، تصریح کرد: در این زمینه وزارت صنعت باید با وضع مقرراتی، این خودروسازان را مجبور به ایجاد زنجیره تامین در داخل کشور و حرکت به سمت خودروساز شدن کند.


کد مطلب: 99266

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99266/تنوع-خودروهای-داخلی-افزایش-یابد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir