به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۶۸۷۸۲

ایجاد اشتغال در آمریکا کم‌تر از پیش‌بینی 

ایجاد اشتغال در آمریکا کم‌تر از پیش‌بینی 
گروه بین الملل: آمارهای دولتی نشان می‌دهد که ایجاد اشتغال در آمریکا در ماه آوریل از پیش‌بینی کارشناسان «کند‌تر» بوده و همزمان نرخ بیکاری هر چند اندک ولی رو به «افزایش» است.
این شاخص‌ها نشان می‌دهند که هر چند بازار کار در آمریکا هنوز فعال و مقاوم است ولی در مقایسه با قبل تا حدی از تپش افتاده است.براساس آمارهای اداره کار آمریکا مجموع استخدام‌های جدید در ماه آوریل ۱۷۵ هزار مورد بوده در حالی که این رقم در ماه مارس حدود ۳۱۵ هزار بود.
همزمان نرخ بیکاری نیز که در ماه مارس ۳.۸ درصد بود با اندکی افزایش در ماه آوریل به ۳.۹ رسیده است.
هر چند موارد جدید استخدام در ماه آوریل به نسبت ماه قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته، ولی هنوز بالای صد هزار نفر بوده که به اعتقاد کارشناسان حد نصاب مطلوب برای حفظ نرخ بیکاری در حد باثباتی است.سیاستگزاران برای مهار تورم در آمریکا تلاش می‌کنند علاوه بر کاستن از نرخ اشتغال، شتاب در افزایش حقوق را نیز کنترل کنند.
اگر شاخص‌های ماه آوریل را مبنا قرار دهیم پرداخت ساعتی حقوق شاغلان در مقایسه با همین ماه در سال گذشته ۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بازار کار باثبات و پر رونق آمریکا یکی از عوامل مهم تشویق مصرف و رشد اقتصادی این کشور به رغم چند سال افزایش نرخ متوسط بهره بانکی بوده که معمولا استقراض را برای خانواده‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گران‌تر می‌کند.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها