به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۸:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۶۹۴۳۷

واکنش فعالان هالیوودی به یک تعطیلی

واکنش فعالان هالیوودی به یک تعطیلی
گروه فرهنگی:ده‌ها چهره‌ خلاق و فعال برجسته هالیووی در واکنش به تعطیلی یک کمپانی فیلمسازی، خواستار استفاده از قدرت هنر برای ایجاد تغییر در جهان شدند.به گزارش ایسنا، «جورج کلونی»، «الفونسو کوارون»، «آوا دوورنی»، «جین فوندا»، «رجینا کینگ» و «ویولا دیویس» از جمله امضاکنندگان نامه سرگشاده‌ای هستند که در واکنش به تعطیلی کمپانی «Participant» منتشر شده است.
 
در این نامه آمده است: «در حالی که با این کمپانی خداحافظی می کنیم، باید تأکید کنیم که داستان سرایی مبتنی بر ارزش اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. یک اکوسیستم کامل از مردم وجود دارد که در ۲۰ سال گذشته فعالیت این کمپانی به هم پیوند داده شده‌اند و آماده همکاری با شما هستند».

 کمپانی فیلمسازی «Participant» که در سال ۲۰۰۴ توسط «جف اسکول» تأسیس شد، ماه گذشته و با انتشار خبری در نشریه ورایتی از تعطیلی خود خبر داد و اهالی سینما را شوکه کرد. آثار این کمپانی تاکنون برنده ۲۱ جایزه اسکار از ۸۶ نامزدی شد و بیش از ۳.۳ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروخته است. فراتر از جوایز و فروش گیشه، این کمپانی پیشتاز ساخت فیلم هایی در مورد مسائل بشردوستانه، عدالت و فساد بود.

فیلم «روما» ساخته برنده اسکار «آلفونسو کواراون» در سال ۲۰۱۸ نیز با مشارکت کمپانی «Participant» ساخته شده است. این فیلم که با دقت زندگی یک خانواده را در مکزیکوسیتی به تصویر می‌کشید، گفت‌وگوهای تازه‌ای را پیرامون حقوق کارگران مطرح کرد که منجر به معرفی منشور ملی حقوق کارگران برای نخستین بار در کنگره شد که به‌زودی مجدداً مطرح خواهد شد. این نوع از تاثیرات همان چیزی است که این گروهی از نویسندگان در نامه خود خواستار ادامه یافتن آن شده‌اند.

«آی جن پو» رئیس اتحاد ملی کارگران داخلی در این باره گفت: «مدل فیلم‌سازی کمپانی Participant به ما قدرت داستان‌گویی را برای گشودن قلب‌هایمان و الهام بخشیدن به عمل در زمان‌های تغییر و عدم اطمینان نشان داد. این نامه سرگشاده تعهدی دوباره به این تاثیرات و دعوتی از دیگران است تا در استفاده از قدرت هنر برای تغییر جهان به ما بپیوندند».

مایکل کیتون، دیگو لونا، چیوتل اجیفور، مارتین شین، سوفیا بوش، دیوید دیگز، دیویس گوگنهایم، دیوید اویلوو، آلن کامین، یالتیزا آپاریسیو، آلیسا میلانو، روزانا آرکت، جون دایان رافائل، خوان دیویس و از جمله دیگر بازیگران امضا کننده این نامه هستند.

«کتاب سبز»، «اسپلاتلایت»، «پل جاسوس‌ها»، «لینکلن»، «همه زیبایی و خونریزی»، «شب بخیر و موفق‌ باشی»، «سیتیزن فور»، «در میان ناکجاآباد»، «استیل واتر»  و «سرزمین موعود» از جمله فیلم‌هایی هستند که با همکاری کمپانی «Participant» ساخته شده‌اند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها