به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۷:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۶۹۴۴۳

صید در دریای خزر ممنوع

صید در دریای خزر ممنوع
گروه جامعه:رئیس اداره شیلات آستارا با تاکید بر اینکه هر گونه صید ماهی در دریای خزر ممنوع است، گفت: با صیادان متخلف در شهرستان آستارا برخورد قانونی و قضایی انجام خواهد شد.به گزارش ایسنا،میر آرمان واعظی امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با اشاره به اینکه با وجود به پایان رسیدن فصل صید، برخی از صیادان در ساحل دریا و رودخانه‌های منتهی به دریای خزر به کار صید ماهیان استخوانی مشغول هستند، اظهار کرد: هر گونه صید ماهی در دریای خزر ممنوع است.
 
وی افزود: از ۱۵ فروردین ماه سال جاری، صید با پره‌های قانونی در دریای خزر ممنوع و نظر به اهمیت موضوع و فصل زادآوری و تکثیر ماهیان رود کوچ، سازمان شیلات ایران اعلام کرده است که هر گونه صید در دریای خزر ممنوعیت دارد.
واعظی، گفت: بنابر اعلام و تاکید اداره کل شیلات استان گیلان به ادارات شیلات شهرستان ها، از فعالان صید و صیادی درخواست می‌شود که از هر گونه صید با پره و تورهای دام گستر و همچنین پایه‌های توری که در دریا نصب می‌شوند، خودداری کنند.

واعظی، با اشاره به اینکه هر گونه استفاده از ابزار صید ماهی بر اساس قانون و در زمان ممنوعیت قانونی صید ماهی جرم محسوب می‌شود، گفت: هر گونه تور ماهیگیری و ادوات صیادی در دریا توسط یگان حفاظت شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا و همچنین اداره حفاظت محیط زیست جمع آوری و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
برچسب ها: دریای خزر صید
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها