به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۱۰۳۷۷۶
چرا فکر می‌کنند مردم نوکران زرخرید هستند؟

نجابت اصول‌گرایانه!

نجابت اصول‌گرایانه!
گروه مقالات: اکنون به آسانی می‌توان گفت که مردم ایران راهی دیگر برگزیده‌اند و همین گزینش عمومی، اقتدارگرايان را آنچنان به وحشت افکنده و در چاه حیرت انداخته است که به ناسزا گفتن و رکیک گویی و هزل و هذیان روی آورده‌اند.

شاید استفاده از واژه شکست در رقابت‌های سیاسی چندان درست نباشد اما اتفاق هفتم اسفند به شکلی رقم خورد و بخشی از اصولگرایان را وادار به واکنش‌هایی پر از خشونت و عصانیت نمود که بدور از منطق و عرف و شرع از عبارت‌ها و کلماتی بی‌ادبانه و غیر اخلاقی در اهانت به رقیبان و نیز مردم استفاده کردند که به همان‌اندازه که بکار بردن آن عبارات و واژگان بسیار مذموم و ناپسند است و در دعواهای خیابانی اراذل و اوباش بیشتر کاربرد دارد نشان دهنده شکست بسیار سنگینی است که توان تحمل آن را نداشته و به زمین و زمان بد می‌گویند. آیا پست و دور از شرف نامیدن رقیب سیاسی که مردم به وی رای داده‌اند انسانی، اخلاقی، اسلامی است؟

اگر کمی به عقب بر گردیم سابقه این نوع ادبیات را خواهیم یافت؛ در آن هشت سالی که همین مدعیان شکست خورده امروزی، نخبگان و دانشگاهیان و فرهیختگان این کشور را بزغاله می‌نامیدند و وزیر آن دولت تهدید می‌کرد که دانشگاه را با خاک یکسان می‌کند. امروز هم در پی شکستی که به دست ملت برای آنان رقم خورد همان عبارت‌های زشت را بکار می‌برند. آن روز در اوج مثلاً پیروزی! مردم را خس و خاشاک و بزغاله و گوساله می‌خواندند امروز انگلیسی و کوفیان و ... می‌خوانند، مگر این مردم چه گناهی دارند که شما بداخلاقانِ فحاش و ناسزاگو را نمی‌خواهند؟

سر سخن با همه اصولگرایان نیست و صحیح هم نیست که یک جناح سیاسی را به خاطر تندروی افراد معلوم‌الحالی محکوم کنیم که می‌دانیم در این جناح انسان‌هایی با عقلانیت و با اخلاق و تدبیر هستند که تحلیل دقیق و درستی از رای مردم دارند اما بخشی از این جناح چون زاغان خیمه بر گلشن زده و خود را مساوی حق می‌پندارند و به همه توهین می‌کنند. آنان هیچگاه نجابتی نداشتند و به رای و نظر مردم قائل نبودند و رویدادهای سال‌های اخیر مخصوصاً در مقاطع انتخاباتی بخوبی ذات آنها را نمایان کرده و بددهنی و تندخویی و آشوب طلبی و خشونت از خود بروز داده‌‌اند. آیا فحش دادن و ناسزا گفتن و تهمت ناروا بستن به ملت پذیرفتن رای مردمی و نجابت به خرج دادن است؟

آیا اصولگرایانی که امروز شکست خورده و نمی‌پذیرند و مردم را محکوم می‌کنند به وزن اجتماعی و میزان مقبولیت خود در بین جامعه اندیشیده‌اند؟ چرا فکر می‌کنند مردم نوکران زرخریدی هستند که باید مطابق میل آنها رفتار کنند و به عدم اعتماد مردم به خود اندیشه نمی‌کنند؟ وقتی مردم می‌بینند رئیس دولتی که جز نکبت و بحران به بار نیاورد همچنان مورد حمایت است و در محافل و مجالس حضور دارد و دعوت می‌شود.

چرا اصولگرایان در هر رویدادی که به بن بست می‌رسند و مردم را از خود روی گردان می‌بینند فوراً سفر معنوی خود را به اسرائیل و انگلیس و آمریکا آغاز می‌کنند و علت شکست خود را در آنجا جستجو می‌کنند و مردم را همگام با مثلاً انگلیس قلمداد کرده و لیست‌های انتخاباتی پیروز شده را انگلیسی و رفتار مردم را چون کوفیان می‌دانند؟ همین مردم پانزده روز قبل از انتخابات در راهپیمایی گرامی‌داشت 22 بهمن هم حضور داشتند و حماسه آفریدند چطور شد که در فاصله پانزده روز به ناگهان کوفی و خارجی شدند؟

آیا عصبانیت و تندخویی و فحاشی بزرگان اصولگرا (البته بخش تندرو) نجابت است؟ مردم پاسخ نجیبانه خود را با رای به لیست ناشناخته‌های مورد حمایت نجیبان اصلاح طلب در برابر لیست ائتلاف اصولگرایان دادند شما هم نجابت به خرج دهید و اگر نمی‌پذیرید لااقل به مردم توهین نکنید.
زین قدح‌های صُوَر کم باش مست
تا نگردی بت‌تراش و بت پرست

آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۰۲:۲۹
این بازی هر دو سر باخت است برای اصولگرا ها ..ننه سرما را تاب مقاومت در برار رویش جوانه ها نیست چون قلب های ما از امید و بیداری و آگاهی گرم است (334120)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۳:۳۲
به نظرم برد با اصولگراهاست و تعدادشون بیشتره و در دور دوم هم کارشناسان پیش بینی کرده اند که اصولگراها پیروزن. اگه دوست دارید این تفکر واهی پیروزی رو با خودتون یدک بکشید ما به شما این اجاره رو میدیم، ولی خودتونم میدونید که خیالی واهیه و صحت نداره . ما با واقعیت زندگی میکنیم شما با خیال . (334138)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۲۲:۱۴
برادر گلم شما کی هستیدکه میخاین به ما اجازه تفکر بدین یا ندین؟!!! نکنه خیال می کنید اجازه تفکر و تخیل ما هم دست شماست؟!!!اگه فکر می کنید شما پیروزید و ما تو تفکرات واهی سیر می کنیم پس چرا ناراحت میشید؟!!!واقعیت اینه که مردم به نظام و انقلاب کاملا پای بندند ولی زیاده خواهی و تک صدایی را قبول ندارند.اگر شما هم به انقلاب وفادار می ماندید اکنون مردم را «صاحب و ولی نعمت نظام» می دانستید و بخود جرات نمی دادید که بگویید به شما اجازه میدیم که تو تفکرات واهی بمانید!!! (334146)
احمد
Germany
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۰۳:۱۰
توهین مطلب شماست که به راحتی باآسمان وریسمان بافتن قصدانحراف ومهندسی ذهن مردم روداریدتافراموش کنن رفتارنانجیبانه اصلاح طلبان رودرانتخابات ۱۳۸۸ دراین انتخابات بزرگان اصولگرارای نیاوردن اماتوهینی به مردم نکردن اگرمدرکی داریدازآیت الله مصباح یاآیت الله یزدی یاحجت الاسلام ابوترابی ودکترحدادعادل بیاریدچراالکی جومی دیدرفتارآیت الله صدیقی وآقایرسایی رودرمقابل ردصلاحیتشون منتشرکنیدالبته اگربه ضررتون نیست (334121)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۰۶:۴۹
کاملا موافقم اما توهین تهمت ردصلاحیتهای ممنوع...و...دیگر اثر ندارد انشاا... (334122)
امیرازقم2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۰۸:۴۷
واقعیت اینست که اصولگراها نسبت به مردم نگاه بسیار سخیفی دارند آنها مردم را فقط برای چند روز درسال میخواهند . رای آنها را در حاکمیت کشور صوری و بی ارزش میپندارند . با توجه به کارنامه ی 36ساله ی انقلاب بدترین دوران چه از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی منوط به 8سال مدیریت تمام عیار آنها در کشور بود 8سال دولت مجلس اصولگرایی نتیجه ای جز تورم 45درصد و افزایش 7 برابری نقدینگی اقزایش 4برابری نرخ دلار رکود وحشتناک 6/8- و فسادها و رانت ها چیز دیگه ای نداشتند (334124)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۰۹:۱۹
اصولگرایان متوجه شدند که با تند خویی و فحاشی ره به جایی نمی برند ودر مرحله دوم انتخابات شکست سنگین تری می خورند.از همین رو تاکتیک خود را تغییر دادند. اکنون آنان با رد صلاحیت نماینده منتخب اصفهان،اهداف متعددی رو دنبال می کنند.که به برخی از آنها اشاره می شود.1-دل سردکردن اصلاح طلبان از شرکت در مرحله دوم انتخابات و زمینه سازی برای بدست آوردن اکثریت مجلس. 2-خط و نشان کشیدن به تمام نمایندگان منتخب با هدف یار گیری از افرادی که مواضعشان بینابینی است.3-بحران سازی های کاذب برای به فراموشی کشاندن اصل .. (334126)
نقطه چین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۲:۵۵
با شما موافقم اما تندروها كاری غیر از فرافكنی و پرخاش ایجاد یاس در جامعه بلد نیستن
از كوزه همان تراود كه در اوست (334134)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۰:۰۷
خذف خانم مینو خالقی ......پ این یعنی قتل سیاسی این یعنی دوپینگ سیاسی ولی در انتخابات میان دوره ای ما با تمام توان در انتخابات شرکت خواهیم کرد و آقای آجدانی (نماینده اصلاح طلب) را انتخاب خواهیم کرد پیش از پیش افراطیون را ضعیف خواهیم کرد (334128)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۰:۱۳
از مردم اصفهان خواهش میکنم برای اینکه ثابت کنیم مینو خالقی خاتمی حسن خمینی موسوی و ........... تنها نیستند در انتخابات شرکت کنیم اگر در انتخابات اول فقط 20000 نفر بیشتر مشارکت میکردند تمام نمایندگان اصفهان اصلاح طلب میشدند ولی گذشته ها گذشته فقط و فقط به خاطر مینو خالقی در انتخابات شرکت کنیم افراطیون را بیش تر از قبل خار و ذلیل کنیم (334129)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۲:۳۵
در واکنش به رد صلاحیت نماینده منتخب،نه فقط مردم عزیز اصفهان بلکه باید همه مردم آگاه ایران فریاد اعتراض خود را در برگه های رای با انتخاب صد در صدی اصلاح طلبان منعکس کنند.یا علی مدد! (334133)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۰:۲۳
حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب در صحبت‌هایی پس از انتخابات که سایت حزب ندای ایرانیان آنها را منتشر کرد، گفته است: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت

آیا اینها توهین نیست؟؟؟؟ (334130)
حسین
Romania
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۲۱:۳۲
دوست عزیز وقتی در شهرستانها و بعضی مراکز استان رای دادن قومیتیه آیا حرف آقای مرعشی اشتباهه؟مثال واضح برات میارم در خوزستان تمام برندگان با رای قومیتی برنئه شدند مث رازی نوری و پاپی زاده...در مراکز استان مثل خرم آباد هم همین وضعیته....رای قومیتی و بدون فکر و اندیشه آیا بخاطر عدم توسعه سیاسی نیست؟؟ضمنا آقای مرعشی فحش که نداده واقعیت تلخ کشور رو گفته....حالا اگه شما این حرفا رو قبول نداری که حتما در ایران زندگی نمیکنی (334145)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۲:۰۷
نتایج انتخابات تهران را بابد منتظر بود و دید چند نفرشان تایید میشوند با این رویه جدید (334131)
ابوالقاسم
Germany
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۲:۲۸
سلام ،
به نجیب ترین ملت دنیا اتهام نانجیبی میزنند ! برای دولت برخاسته از رآی 85 درصدی مردم ،هر 9 روز یک بحران ساختند ......! و حال هم که همچنان با نجابت به پای صندوق خودساخته شان رفته ایم و میگوئیم، این باشد و آن نباشد،باز به ما میگویند نانجیب و خسارت زن !؟ شاید مفهوم نجابت تغیر کرده !؟ (334132)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۳:۱۲
واقعیت این است که هر وقت رأی نیاوردید، چی؟
مردم بیرزن بیرون
این دفعه به مردم تهران آیا ثابت شد که مردم بقیه کشور میتونن رویکرد متفاوتی در انتخابات داشته باشند؟
اتفاقا این که 30 نفر همه اصلاح طلب در تهران رأی آوردند برای انتخابات ریاست جمهوری تون بد شد. چرا؟
چون بازم مردم به احمدی نژاد در بقیه کشور مثل 88 رأی میدن و تهرانی ها هم با دیدن این انتخابات دیگه باور دارند که بقیه کشور متفاوت با اونا رأی دادن و شلوغ بازی به هر بهانه ای خاص همون گروه اندک خواهد بود. (334135)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۳:۱۶
تو اصفهان هم تقلب کردید و گرنه وزارت کشور خودتون چرا ردش کرده؟ (334137)
ناصر هشترودی
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۱۵:۳۸
اینا نه نجابت دارند نه سیاست تنها خواسته اینا قدرت است تا مردم را رعیت خود کنند اما کور خواندند (334140)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۲۰:۰۱
این نوع ادبیات شما حاصل اطمینان و اقتدار نیست بلکه لرزه های حاصل از بی کفایتی دولتی است که اگر سال 95 هم به همین صورت بگذراند قطعا دولتی چهارساله خواهد بود رای مردم به جناح به اصطلاح اعتدال گرایان و اصلاح طلبان نه از سر عشق و علاقه به این جناح هاست بلکه اعتراض به عملکرد اصولگرایان است تاریخ انقلاب ثابت کرده که مردم عقد اخوت با هیچ جناحی نبسته اند انتهای فرصت نزدیک است اری چنین بود برادر (334142)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۲۰:۳۵
شما درتهران فقط پیروز شدید اونم از نداشتن یک لیست واحد از جانب اصول گرایان چرا اینقدر توهم پیروزی دارید این انتخابات نشون داد سال88 هم فقط درتهران رای اکثریت رو داشتین الان هم در دور دوم شکست سختی خواهید خواهید خورد خودتونو چسبوندید به لاریجانی چون میدونید عارف رییس مجلس نمی شود شما اگه پیروز شدید خوب عارف رو رییس مجلس کنید درضمن نجابت رو انتخابات 84.و88.رودیدم اصول گرایان فقط تبریک گفتن در صورتی که دراکثر شهرهای که باختید آرا رو بازشماری کردند مردم شهرستانها عقب موندی سیاسیند حتما اینو بزار اگه (334143)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۲۰:۴۸
اصولگراهای افراطی کلا درعالم توهم زندگی می کنند! !! آخرکسی نیست به اینها
بگویدمگرمردم زرخرید شمایند که به چشم نوکربه مردم نگاه می کنیدوحرفهای دوراز
نزاکت،اخلاق وادب نثارمردم خوب ونجیب می کنید.!!! (334144)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ۲۲:۳۵
درود بر روحانی و کابینه فهیم و کاردانش و درود بر راست قامتان تاریخ که زر و زور بر قلبهایشان حاکم نشد و همواره حقیقت خواه و حق گو بودند (334147)