به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۲/۱۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۶۱

با قمقمه به آبادان بياييد!

آرش قلعه گلاب‎
احمد اميري، دبير کانون جهانگردي آبادان در گفت و گو با ايسنا در خوزستان بيان کرد: مهمانان نوروزي و کاروان‌هاي راهيان نور که در ايام نوروز وارد آبادان مي‌شوند بهتر است براي تهيه آب آشاميدني خود از آب لوله کشي شهري استفاده نکنند و آب شرب مورد نياز خود را از آب‌هاي
بسته‌بندي شده تهيه کنند.وي ادامه داد: مردم آبادان براي تهيه آب شرب خود آب لوله کشي شهري را با دستگاه‌هاي مخصوص تصفيه مي‌کنند. در نتيجه بهتر است مهمانان براي حفظ سلامتي خود آب لوله کشي مصرف نکنند.
اول: پيشاپيش نصايح حکيمانه ي دبير کانون جهانگردي آبادان و توصيه هاي دلسوزانه ي ايشان را ارج گذاشته و کمال تشکر را از ايشان مي نماييم و بي ترديد پيام هاي هرازگاه گردشگرانه و توريستي ايشان را تسلاي خاطري براي گردشگراني مي دانيم که در ايام تعطيلات، قصد سفر به آبادان را دارند!
ولي از آن جايي که ما شهروندان خونگرم آباداني، خيلي دوست داريم که مسافران و گردشگران نوروزي نصايح ما را هم براي سفر به شهرمان ناديده نگيرند، در تکمله ي گفته هاي خيلي دلسوزانه ولي کمترمبسوط! ايشان،چند راهنمايي مختصر به گردشگران نوروزي مي نماييم و در اولين توصيه ؛ با
تاييد گفته هاي آقاي احمد اميري تاکيد مي کنيم که براي ورود به آبادان، آوردن قمقمه را فراموش نکنيد!
دوم: به همه ي خانم هايي که براي تعطيلات نوروزي به آبادان مي آيند، توصيه مي کنيم که به هيچ وجه از کفش پاشنه بلند استفاده نکنند! به تازگي آبادان را شخم زده اند!
سوم: به رانندگان و مسافراني که با خودروي شخصي خود به آبادان سفر مي کنند هم توصيه مي کنيم که به هنگام شب، به هيچ وجه از روي پل چهارم آبادان تردد نکنند، اين پل فاقد روشنايي در شب بوده و ممکن است که به هنگام عبور از آن در شب، فکر کنند که دارند مي روند درون چاه ويل! يک وقت پيش خودتان فکر نکنيد که اين پل در جاي پرتي واقع شده است، نه ابدا، يک سر اين پل منتهي مي شود به يادمان ۱۷۷ شهيد گمنام آبادان و هزار متر پايين تر سر ديگر پل، محل يادمان وزير نفت سابق شهيد تندگويان است!
چهارم: به همه ي گردشگران نوروزي بازديد کننده از آبادان توصيه مي کنيم که علاوه بر قمقمه با خود ماسک هم به همراه بياورند! نپرسيد براي چي، در آبادان از همه جاي محلاتش چشمه هاي آب سبز تيره روان است!
پنجم: شک نکنيد که با آمدن به آبادان ؛ بسي به سفر خودافتخار خواهيد کرد. مالزي ايران در حال شکل گيري است! پروژه هاي عمراني در آبادان يکي دو تا نيستند؛ البته امسال موفق به ديدن کامل آن ها نخواهيد شد ولي اگر هم امسال آمديد و هم سال آينده، ديگر هيچ گاه آرزوي سفر به آنتاليا را نخواهيد کرد!
ششم: به ورزشگاه باستاني "کلوسيوم" آبادان در ابتداي جاده ي اروند هم سري بزنيد، اين ورزشگاه از سي سال پيش تاکنون در دست احداث بوده وحالا ديگر بخشي از آثارباستاني درآبادان محسوب مي شود، البته کمي از ستون هاي تاريخي آن فروريخته است!
هفتم: به مسافراني که با خوروي شخصي خود براي ايام نوروزقصد سفر به آبادان را دارند توصيه مي کنيم براي جلوبندي ماشين خود، براي بعد عيد يک نوبت بگيرند!
هشتم از حافظ: اگر پوسيده گردد آبودان و استخوانم / نگردد مهر شهر نيمه ويرانم ز جانم!
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *