به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۷۱۶۳۳
چرا انرژی‌هسته‌ای، ایدئولوژیک و ناموسي شد؟

حقوق پنهان‌شده در پشت حق انرژی هسته‌ای!

... در نهایت اذهان به این سمت می‌رود که این انرژی هسته ای نیست که برای مردم ایران است بلکه این مردم ایران هستند که برای انرژی هسته‌ای هستند!...
حقوق پنهان‌شده در پشت حق انرژی هسته‌ای!
مصطفی چهارلنگ

گروه سياسي: این روزها کمتر کسی یافت میشود که مذاکرات هسته‌ای را دنبال نکند و هر نشستی که بین طرفین مذاکره کننده برگزار می‌شود را دنبال نکند و منتظر نتیجه حاصله از آن نباشد اما چرا تا به این اندازه مذاکرات هسته‌ای برای همگان از حساسیت بالایی برخوردار شده‌است.

در اینکه انرژی هسته‌ای در بلند مدت می‌تواند تاثیرات زیادی در پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تولید برق، حوزه پزشکی و... داشته باشد شکی نیست اما لازم است از منظری دیگر نیز به آن نگاه شود و به طور دقیق‌تری به این پرسش پاسخ دهیم. در یک دهه اخیر بحث‌های مربوط به انرژی هسته‌ای به اوج خود رسیده‌است.

به گونه‌ای که تقریبا در همه محافل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و همه رسانه‌های بصری و شنیداری و همچنین راهپیمایی ها حرف از آن به میان است و به طور مستمر از آن به عنوان حق ملی ملت ایران یاد می‌شود که توسط دولت‌های غربی غصب شده‌است. تا بدین جای کار مشکلی وجود نداشته و هیچ‌کس منکر چنین حق و حقوقی نمی‌شود.

اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که عده‌ای انرژی هسته ای را به یک مساله ایدئولوژیک و به تعبيري «ناموسي»!‌ تبدیل کرده و از آن بهره‌برداری‌های سیاسی نیز می‌کنند و مدام این حقوق مردم ایران را در هر تریبونی در بوق و کرنا می‌کنند و از آن به عنوان آب حیات ملت ایران یاد می‌کنند. به گونه‌ای که در نهایت اذهان به این سمت می‌رود که این انرژی هسته ای نیست که برای مردم ایران است بلکه این مردم ایران هستند که برای انرژی هسته‌ای هستند! باید به این عده، گوشزد کرد که ملت ایران حق و حقوق دیگری نیز دارند که این حق و حقوق از انرژی هسته مسلم تر است!

ملتی که از حقوق اولیه خود گاها محرومند و حقوق اولیه‌ای چون هوای سالم براي نفس کشیدن، و همچنين حقوقی چون امنیت شغلی و اجتماعی و... بسیاری از این حقوق به راحتی در داخل کشور به دلیل سهل انگاری‌های سهوی و البته عمدتا عمدی مسئولا زیر پا گذاشته می‌شود و به راحتی نادیده گرفته می‌شود. ملتی که در اکثر شهرهای خود از حق هوای پاک وسالم برای نفس کشیدن برخوردار نیست چگونه می‌تواند حقوق هسته‌ای را برای خود مسلم بشمارد؟

جوانی که داشتن شغل مناسب و زمینه ازدواج مناسب از حقوق شهروندی او محسوب می‌شود چگونه می‌تواند شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را سر دهد؟ مردمی که هر روز در جراید داخلی سخن از اختلاس می‌شنوند و هنوز قادر به احقاق حقوق خود نیستند چگونه داعیه‌ی حق داشتن انرژی هسته‌ای را که چالش‌های بین‌المللی خاص خود را دارد را تا بدین حد رسا دارند.

باید از این جماعت که از هر تریبونی استفاده می‌کنند تا انرژی هسته‌ای را تا بدین حد مقدس بشمارند پرسید آیا این ملتی که تا بدین حد ادعای احقاق حقوق آن ها را از دولت‌های غربی دارید حق و حقوق دیگری نیز ندارند؟ برای سایر حقوق مسلمی که این ملت دارند چه کرده‌اید؟

آیا جز این است که در بسیاری از موارد از چالش انرژی هسته‌ای برای پیشبرد اهداف سیاسی و حزبی خود بهره برده‌اید؟ آیا جز این است که با معطوف کردن اذهان به سمت چالش انرژی هسته‌ای بر مشکلات و کم‌کاریها سرپوش گذاشته‌اید؟ این گفتار بر آن نیست تا منکر حق انرژی هسته‌ای برای ملت ایران شود و یا به دنبال مغالطه باشد بلکه با ایدئولوژیک جلوه دادن آن و گره زدن زندگی و حقوق اولیه مردم ایران با آن مخالف است.

رحیم
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۷:۴۶
واقعیت تلخ اینکه انرژی هسته ای ناندانی عده ای شده است . تلخ تر اینکه این عده با منافع ملی بیگانه اند . بدتر اینکه کر و کورند درد مردم را حس نمی کنند. (295894)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۳:۰۷
انرژ هسته ای حق مسلم ماست
هوای پاک حق مسلم ماست
زندگی سالم حق مسلم ماست (295944)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۲۳:۰۵
انرژی هسته ای اصلا حق مسلم ما نیست. حق مسلم ما آزادی بیان است حق مسلم ما آزادی زندانیان سیاسی و در حصر شدگان است. انرژی هسته ای می خواهیم چه کار. (296074)
سرزمین مادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۰۶
رانت خواری دروغ و گردن کلفتی حق مسلم ماست (295954)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۵:۱۲
تریتیوم کاربردصلح آمیزش چیست؟نیروگاه هسته ای برای کشورهایی خوب است که در دنیا مانع ندارند.دشمن ایدئولوژیک ندارند.دشمنی مثل اسرائیل ندارند.امکانات آب .باد.خورشیدی ندارند.مابجای این همه هزینه در بحث هسته ای باوجود این همه مناطق بادخیز می توانستیم سایت های بزرگ نیروگاههای بادی وآبی وخورشیدی داشته باشیم.می توانستیم خانواده هاراتشویق کنیم که یک باطری خورشیدی داشته باشند وتازه مازاد برق پلیت خورشیدی آنان را خریداری ووارد مدار کنیم. (295964)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۵:۰۶
یک رفرندام بذاریدببینیدچنددرصدمردم باانرژی هسته ای واین روندموافقند.تاالان انرژی هسته ای میلیاردها دلارهزینه داشته یعنی شاید حتی به اندازه خسارت جنگ تحمیلی.میگن برای تولیدبرق هست.بالاترین درصد برق از طرق نیروگاه هسته ای مربوط به کشودفرانسه است که 25%برقش را از هسته ای تامین میکنه .تازه اونازباله های هسته ای خودرا به زیر دریا.ومعادن متروکه مستعمرات خوددر افریقا یاسایرکرات می فرستند ماچی؟تازه اونا نسل سوم جوش هسته ای را راه اندازی کرده اند ولی ما سیستممون از نوع روسی عقب مانده است.در آب سنگین اراک تریتیوم (295963)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۷:۴۷
3.. با این گند کاری ها شون آیا دیگه حرفی می مونه...
ما هم می مونیم تا مثل مردم درنه و موصل ذره ذره خفه بشیم (295895)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۷:۴۸
به نظر من هرچیزی زمانی دارد، باید هزینه سنجی میشد تا بفهمیم انرژی هسته ای چقدر سود برای کشور دارد و چقدر ضرر. ولی متآسفانه این کار انجام نشد و با اشتباهات بسیار احمدی نژاد و دوستانش ضرر های بسیاری دادیم. (295896)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۱:۳۷
ول کنید این احمدی نژاد رو. اون فقط یه گوشه کار بود که حالا همه کاسه کوزه ها رو سر اون میشکنن. خیلی خراب کاری ها کرد ولی بدون اجازه و حمایت نبود. حالا هم شده راه فرار اصولگراها و خیلی های دیگه. کی بود کی بود من نبودم ... بازی جالبیه (295935)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۸:۳۷
اخذ غرامت از روسيه بابت جنگ افروزي ها ، قتل و غارتهاي ايرانيان در دو تا سه سده قبل ، حق مسلم ماست (295991)
90% مردم
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۷:۵۷
برا کی اینا رو می نویسی فقط باید از این مملکت فرار کرد (295897)
حامي اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۸:۳۴
آقاي ٩٠٪ !! متأسفانه راه فرار نيست ! اونها با هم هماهنگن . نديدي چطوري سفير استراليا در تهران خطاب به ايرونيا گفت بمونيد همينجا بهتره!!؟؟ ( ازقول سفير بخونيد اگه پول عمده اي از تجارت يا اختلاس يا بادآورده برا خرج كردن در استراليا نداريد بهتو است فكر كوچ به استراليا و ملبورن و سيدني رو از سرتون بيرون كنيد) (295990)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۸:۳۸
فکر کردی اونجا فرش قرمز جلوت پهن میکنن، اونجا هم باید برا یه مشت سرمایه دار جون بکنی (295992)
احمقی که نماند و برگشت.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۹:۱۸
علی آقا , ندیده و نچشیده چرا نظر میدی؟
کارگر و کارفرمای آلمانی یه مدل بنز داشتند!خودم دیدم.
باور کن خونه و زندگی کارگرهِ سرتر از کارفرما بود!
همون کارگر میگفت اگر برم آمریکا وضعم خیلی خیلی بهتر میشه!!
همون اندازه که اینجا میدوی تو غرب بدوئی ,خیلی خیلی وضعت بهتر از اینجاست.
اونجا دویدنت سازماندهی شده و با ارزش است و اینجا 6ماه برای کارت میدوی و
6ماه هم برای چک برگشتی از بابت زحمت 6ماه اول!! (296007)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۰۳
زندگی همراه با امنیت ارامش اسایش و رفاه حق مسلم هر ایرانی میباشد . (295898)
ي-ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۰۵
حرف دل من بود واقعآ بعضي ها طوري نشان مي دهند كه از نان شب هم مهم تر است
پاكستان، كره شمالي انرژي هسته اي دارند و اتمي هم هستند
واقعآ ميلياردها دلار هزينه براي اتمي شدن ! ! ! (295899)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۱۲
امنیت روانی حق مسلم ماست .زندگی شاد حق مسلم ماست. (295900)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۷:۲۲
بازي كردن در زمين روس و چين و ٥+١ حق مسلم اصلاح طلبان نيست بلكه رهآورد احمدي نژاد و حاميانش بود!! (295981)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۱۹
همه میدانند و شما هم خوب میدانید که غرب نه تنها نمی خواهد ما انرزی هسته ای داشته باشیم بلکه از اساس با نظام ما مشکل دارد حتی اکر توافق هم شود و ما دست از هسته ای شدن برداریم باز هم بهانه های دیگر میگیرند پس باید تا اخر از نظام و خون شهیدانمان دفاع کنیم (295902)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۱:۴۰
عجب مشت محکمی شما تو دهن مردم میزنین با این شعارها. خب وقتی مسئولین این مملکت میگن می خواهیم نظام جهانی رو مدیریت کنیم، فلان جا رو باید با خاک یکسان کنیم، غربی ها وحشی هستن و ... توقع دارین اونا چی کار کنن؟ بگن بیاین ما رو مدیریت کنین و ماهم مثل مردم ایران بریم تو سعات آباد. (295936)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۹:۱۳
برا چی مشکل دارند ؟ (296003)
از سادات به رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۹:۲۴
من دفاع کنم و مسئولان اختلاس!!! که چی بشه؟ مگه مغزِ مورچه خوردم؟ (296010)
امیرازقم(1)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۲۰
روحانی من بیکارم حق هسته ایم چیه ؟؟؟؟؟؟ (295903)
ناشناس ولی ایرانی مسلمان و دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۲۸
با سلام و احترام
اگر ما مدعی هستیم که انرژی هسته ای صلح امیز را خواهانیم تمام دنیا هم همین حرف را میزنند پس چرا اینقدر در ظرف ده سال گذشته مردم را در اظطرار و بد بختی نگه داشته ایم.قطعا ملت بزرگوار ما خواسته ای مسلم دیگری هم دارندکه طی سالیان گذشته نادیده گرفته شده استو علت ان هم کوتاهی سیاستمداران و دولتمردان و لا پوشانیهای صدا و سیما دراین مرز و بوم است و خیلی هم ارتباط با کشورهای دیگر ندارد.در این ارتباط لازم است اول یک سوزن به خودمان بزنیم و پس از ان یک جوالدوز به دیگران. (295905)
سوادکوهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۲۹
این مشخصاتی که در این مقاله ذکر شد ویژگی های یک جامعه ایدئولوژیک است. کافیست نگاهی به دیگر ممالک دنیا داشته باشیم، چرا راه دور بریم همین کره شمالی و جنوبی را مقایسه کنید.

در جوامع متعصب و سطحی نگری مثل ایران همواره منافع ملی فدای ایدئولوژی خواهد شد و در نهایت هم اگر به آرمانهای تصویر شده نگاه کنیم هیچ نخواهیم یافت.

اما درمان اینست که اندکی مطالعه و با دنیا تعامل داشته باشیم درآنصورت چشم ما به خیلی مسائل بازخواهد شد. (295906)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۳۲
میگن روحانی در این 2 سال کاری نکرده !!!!! من بخشی از اقدامات دولت روحانی را میشمارم !1- کاهش محسوس نوسانات بازار((کاهش تورم ))) 2_مثبت کردن نرخ رشد اقتصادی GNP.GDP((یک نگاه به ماشین های صفر در دست مردم و رونق بازار از اواسط بهمن ماه بندازید این رشد ملموس است !))3- خارج کردن ایران از انزوای بین المللی !4-کاهش فضای ضد ایرانی در اذهان عمومی مردم جهان ! 5- احیای سازمان برنامه ریزی و بودجه 6- اتمام و تکمیل 7000طرح عمرانی و صنعتی که در دولت قبل به خاطر عدم وجود بودجه و برنامه !7- کاهش آلودگی هوا (295907)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۳۹
دمت گرم امیر (295958)
امیرازقم (2)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۳۹
با بنزین های آلوده پتروشیمی ((یک نگاه به مراکز کنترول آلودگی بکنید و گزارشات را ببینید حتما متوجه میشوید تعداد روزهای پاک 3 برابر دولت قبل است ))8- طرح بزرگ نظام سلامت و بیمه کردن بیش از 14 میلیون نفر 8- کاهش چشمگیر هزینه های بیمارستانی (دولتی )9- عدم کمبود دارو در زمینه ی سرطان و کاهش محسوس قیمتها به طوری که در دو.لت قبل بیماران سرطانی مجبور به فروش خانه و ماشین میشدند پول دارو توسط برادران پورشه وارد میشد !! بعد افشا وزیر کله پا میشد !! 10-مقابله ی همه جانبه با فساد باوجود فشارها (295908)
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۴۱
بله،مردم ایران برای انرژی هسته ای هستند و انرژی هسته ای برای مردم ایران.همه برای یکی و یکی برای همه.شما من را به یاد فتحعلی شاه می اندازید که می گفت((چرا با روس گردن کلفت درگیر شویم که پدرمان را در بیاورد،ما آرامش می خواهیم،لذت از زندگی می خواهیم،ایران برای مردمش هست نه مردم برای ایران.آذربایجان(ترکمنچای)را می دهیم و به جای آن از تحریم و جنگ در امان می مانیم))لعنت بر فتحعلی شاه-علم اگر در ثریا باشد،مردانی از اصلاح طلب در آن را گل خواهند گرفت(پلمپ)
یک دلواپس بی شناسنامه بی سواد
ما بشدت دلواپسیم (295909)
داراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۲:۱۶
دلواپس تحریم دلواپس دزدیهای 8 ساله (295937)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۴۱
در جواب 1 باید بگم مقصر فتحعلی شاه نبود کسانی دیگه اون زمان بودند که با انگلیس همکاری مخفیانه میکردند و از فتحعلی شاه استفاده کردند بهتره یه نگاهی به تاریخ بندازی (295959)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۵۹
فردا دوستان حتما اعلام می کنند ما برای چه خود را بخاطر اسلام به درد سر بیاندازیم راست می گویی این دوستان که من می بینم حاضرند همه چیز را فدای خوش گذرانی خود بکنند امروز مساله هسته ای را نشانه رفته اند فردا چیز دیگر با این تفکر باید همه چیزمان را رها کنیم وبه امریکا بچسپیم با این نگرش خدا به فریادمان برسد (295962)
امیرازقم(3)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۸:۴۵
بسته های حمایتی (غذایی) برای اقشار آسیب پذیر ! 12- افزایش 22 درصدی صادرات درسال 93 و 16 درصدی درسال 92 13-افزایش 40 درصدی واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای .
آری این بخشی از اقدامات دولت روحانی در 19 ماه گذشته است . متاسفانه انگار یک عده نمیخواهند واقعیت ها را ببینند و دائم با تحلیل های سطحی و غیر کارشناسی قصد دارند دولت را متهم کنند که نگاه دولت به بیرون از ایران است (295910)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۲:۱۶
البته این هم مد نظر داشته باش که بیشتر صادرات ما را محصولات خام تشکیل میده
یکی از وان مثال ها قرار داد با ترکیه است که قرار شد ما به عنوان صادرات پوست و روده صادر کنیم(نه کالاهای ارزشمند) در عوض اون پوشاک و مبلمانی که داخل کشور تولید میشه و چند نفری که نون می خورن از اون رو وارد می کنیم ، قند و شکری که داخل تولید میشه رو بها ندادن و شکر وارد کردن ازاون طرف کارخانه قند ورامین تعطیل میشه چند نفر از نون خوردن میفتن(اینارو هم مد نظر داشته باش) (295938)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۵:۳۷
ایرانی همین مواد خام هم دردولت قبل نمیتونستید صادر کنید!اصلا تو دولت قبل بخاطر تحریم های کشتیرانی و بیمه ی کشتیرانی ها جنسی وارد نمیشد . باز خدا پدر روحانی را بیامرزد که بخشی از تحریم ها برداشته شد. یادمون نرفته که چجور بنادر ما تعطیل بود چه بخواهید و چه نخواهید بر طبق آمار کالاهای سرمایه ای 40درصد بیشتر وارد کشور شده به نظر شما کالاهای ارزشمند کالای سرمایه ای و واسطه ای نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (295967)
دی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۰۹
مهمترین مسائل ما (بیکاری،اختلاس های کلان،تورم،مواد مخدر،آزادی های اجتماعی،بی سوادی ،محیط زیست،رشوه بحران منطقه ای و ...)هستند. پس از رفع این موارد به انرزی هسته ای میپردازیم. (295913)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۱۷
همین کشاورزی و تامین دارو که گفته شد مگه جز معیشت مردم محسوب نمیشه ؟؟ کشاورزی یکی از بنیه های اصلی برای اقتصاد کشور ها محسوب میشه ،تولید دارو در داخل کشور هم باعث خروج ارز از کشور و صرف کارهای داخل کشور میشه، از جنبه علمی هم که باعث ایجاد جهش در زمیته های مختلف میشه به خصوص در زمینه هوا فضا که برای پایداری در جو زمین نیاز به این سوخت است اون موقعه که میگیم طرف رفته کره ماه برنج کاشته ما هنوز عقب مونده ایم. برای اینکه ماهم بریم به کره ماه و خودمونو عقب مونده فرض نکنیم نیاز به این سوخت داریم. (295914)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۹:۱۸
از یه طرف بوسیله روغن پالم پارازیت بنزین سرطان ایجاد میکنیم از یه ور میخوایم برا همونا دارو بسازیم به کمک هسته ای . مسولین خدمتگذار که میگن همینه .ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه . (296006)
شسی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۱۷
بهار جان فک نمی کنی یه کم جرت گفتی اول الان تو نیروگاه هسته ای مون و جاهای دیگه که از تکنولوژی هسته ای تو این مملکت دارن استفاده می کنن خیلی از جوون های ما مشغول به کار هستن دوم در چند سال اینده که انرژی فسیلی که دارن فسیل می شن برا چرخوندن چرخ کارخانجات نیاز به تامین انرژی از منابع پاک دیگه هست که یکیش همین انرژی هسته ای که مثل تکنولوژی های دیگه نمی زارن راحت بدستش بیاریم سوم نیازهای اولیه انسان هوا+کار +خوراک +پوشاک +مسکن +یه ماشین خوب+یه موبایل +تفریح و.. اینام هست فرق بین ده سال پیش تا الان (295915)
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۰:۵۶
تا انرزی فسیلی تموم بشه من و شما فسیل شدیم . آخه ما هم حق زندگی داریم درک کن عزیز جون؟ (295930)
حکمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۰۲
شسی خان انرژیی , که بخواد انرژی منو واسه زندگی کردن بگیره نمیخوام (295952)
بیکاره
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۲۳:۰۸
آی جونم خدم بمبببببببببببببببببببب انرزیم نگرون نباش (296080)
یه نفر
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۱۸
استفتاء از مراجع تقلید و تمام انسانهای صاحب خرد و اندیشه

کمتر کسی از ما هست که اطلاعی از اختلاس ها و دزدی های کلان در سالهای اخیر نداشته باشد . در طول این سالیان دراز ملاحظه شده است که اکثر دولتمردان ما شاهد انواع دزدی ها و تخلفات بوده اند ولی چشمان خود را معمولا بر روی آنها بسته و با آنها زندگی کرده اند .
( بقیه دارد ) (295916)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۱۹
اميدوارم مذاکرات هسته اي شکست بخوره تا بالاخره مردم بفهمند تفاوت اصولي و بنيادي بين اصول گرا و اصلاح طلب وجود نداره
مردم ايران تا بين بد و بدتر انتخاب ميکنند نبايد توقع داشته باشند به حقوق مسلم خودشون از جمله رفاه اجتماعي و آزادي و عدالت دست يابند
لطفا نظر من رو ثبت کنيد چون معمولا ثبت نميکنيد (295917)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۲۲
اگر بین خاتمی و احمدی نژاد فرقی نمی بینی، اشکال از عینکت هست. (295957)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۴۵
لطفا فکر کن بعد صحبت کن اقا پدرام لطفا حرف ..... (295960)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۹:۲۱
نه بابا کی گفته تفاوت ندارن اا اصلاح طلبا معتقدن باید اروم ارومو یواش یواش ........ .ولی اصولگراها میگن نه باید یدفعه ............. (296009)
یه نفر 2
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۱۹
بقیه
ملاحظه نموده ایم که این مسئولان علی رغم داشتن مدارک و شواهد کافی به بهانه هایی نظیر حفظ اسلام و یا مصلحت عمومی و عدم سیاه نمایی و ... از انتشار و یا حداقل اعلام آن به مراجع ذیربط طفره رفته اند .

ولی آنچه که مایه عذاب و سرافکندگی مضاعف است ذکر این مطلب است که این دولتمردان فهیم ما پس از مدتی از این اطلاعات برای حذف و یا بدنام کردن رقبایشان استفاده می کنند . (295918)
یه نفر 3
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۱۹
بقیه
از نظر شرعی و قانونی و عقلی 1 - پنهان کردن اسناد و مدارک جرم یا تخلفی که ذینفع آن تمام ملت است و عدم تحویل آن به مراجع ذیربط و 2 - استفاده از آنها در مقاطع حساس مانند انتخابات برای حذف و بدنام کردن رقیب چه حکمی دارد ؟؟؟ (295920)
یه نفر
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۲۱
فرصت های برابر در تمامی عرصه های زندگی حق مسلم ماست.
شفاف سازی اعمال مسئولان حق مسلم ماست (295921)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۲۲
مقاله بسیار مهم وقابل توجه بود
واقعا حقوق مسلم واصلی وحیاتی بسیاری است که در زیر گرد وغبار جدال انرژی هسته ای مغفول مانده است (295922)
چرا؟؟
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۲۲
اون وقت کشورهای بزرگ دنیا مگه عقلشون پاره سنگ برداشته که چیزی که سود نداره براشون استفاده کنند کشورهای دنیا هم برای تولید انرژی و غذا و دارو که جز معیشت مردمشونه دارن از اون استفاده

لطفا با نگاه سیاست زدگی به این موضوع نگاه نکن (295923)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۰۹:۵۷
بخدا من انرژی هسته ای نمی خوام ... انرژی هسته ای با بدبختی عده ی کثیری ا مردم رو نمیخوام ... اون اقایی که میگه انرژی هسته ای حق مسلم ماست بیاد بگه انرژی هسته ای داشته باشی اما مردم به جونه هم بیفتن آیا ارزشی داره؟برادر من شما جات خوبه والا جای منه نوعی و خیلی های دیگه خوب نیس ... فقط داریم گذر عمرمونو تماشا میکنیم ! به خدا بس کنین .. به فکر من نه اما به فکر نسل بعدی باشین که همه ی منابع نفتی رو دارن غارت میکنن و شما تو انرژِی هسته ای موندین!بزارید زندگی کنیم! (295925)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۴۸
قبل از اینکه حرف در باره انرژی هسته ای بزنی برو بخون ببین انرژی هسته ای چی هست و چه فایدی داره بعدا نظر بده (295961)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۰:۲۶
حرف دل مارا زدی احسنت به قلم شیوای شما (295926)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۱:۳۴
حق مسلم ما: عدالت،رفع تبعیض ،هوای پاک،مسکن ،جامعه بدون پارتی و بدون رشوه، حفظ ارزش پول ملی ، حلوگیری از تورم ، آرامش و امنیت هم هست (295934)
صد روزه
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۶:۱۱
چقد عجولی بزار صد روز بشه نوش جونت (295972)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۹:۱۵
جوابت را دادم بخون (296005)
امیر محمد ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۲:۵۷
واقعا متاسفم برای این سایت و حتی سایت های مقابل ان مانند صراط نیوز که برای پیشروی اهداف خود و نظریات خویش چگونه حق را لباس باطل و باطل را لباس حق می پوشانند

جناب نویسنده این مقاله متفکرانه شما و هم فکرانتان بدانند مساله هستی بما هو هستهاینیست چرا که بدون شک این مساله وبزرگتر از این مسایل ارز ش بمشقت افتادن مردم نداره بلکه مساله ایستادن در مقابل زور گویی و گرفتن حق تصمیم گیری و استقلال از یک ملت که اگر انسان مسلمان در این راه جونشم فدا کند مانند 8 سال دفاع ویا بقول شما ها جنگ بی فایده می ارزد (295942)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۲:۵۹
مشکل این نیست که بگیم انرژی هسته ای حکم ناموس رو داره
مشکل اینه که ما روی هرچه دست گذاشتیم، غربی ها میگن ....نه! شما قصد بدی دارید....
از ساخت موشک گرفته تا پرتاب ماهواره و غیره....(چیزی که خیلی از کشورهای بزرگ دارن)
قضیه اینه که چرا باید همیشه طبق میل غربی ها عمل کنیم. پس حق ما چه میشه؟ چرا باید آمریکا و همپیمانانش انرژی هسته ای و حتی بمب هسته ای داشته باشن ولی حالا که ما هم میخواهیم از مزایای هسته ای استفاده کنیم ..میگن نه!
به نظر شما اگه انرژی هسته ای متوقف بشه.با ما مهربون میشن؟؟؟؟؟ (295943)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۳:۴۳
چه ایرادی دارد هم انرژی هسته ای داشته باشیم هم رفاه خوب در ضمن اگر تسلیم شویم رفاهتون خوب می شود؟ آیا کشور های صاحب هسته ای رفاهشون کم شده ؟به ما هم معرفی کنید؟ بدانید رفاه شما در مدیریت صحیح و رفع فساد است نه با گره زدن به تحریم ها ؟ (295949)
خ
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۴:۱۰
جهان سی ام... (295955)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۵:۲۵
انرژی هسته ای خوبه فقط در کشاورزی وپزشکی ودارویی ولی درتولیدبرق اصلا به صرفه نیست. (295966)
صد روزه
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۶:۰۸
پس هنوز صد روز نشده؟؟؟عجب (295969)
دکتر چیت‌چیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۶:۵۶
به نظر من استفاده از انرژی خورشیدی و تولید و توسعه انرژی خورشیدی باید به جای هسته ای قرار گیرد و انرژی خورشیدی حق مسلم ما بشود ژاپن نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرد و حال ما به دنبال انرژی هسته‌ای و نیروگاه هستیم کویر لوت ایران گرمترین نقطه جهان است و می‌توان از انرژی خورشیدی آن هزاران مگاوات برق تولید کرد چرا کسی به دنبال انرژی پاک خورشیدی نیست و از دولت نمی‌خواد به جای سرمایه‌گذاری در انرژی هسته‌ای در انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کنه و فناوری‌های آن را بومی کنه (295976)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۱۸:۰۸
در واقع در این سال ها احتساب هزینه فایده ملی به کنار گذاشته شده و گروه های سیاسی و باندهای حکومتی محاسبات مربوط به خودشان را ملی به حساب می آورند (295983)
A R A M I S
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۲۱:۰۶
الان دیگه تو همه کشورهای پیشرفته نیروگاههای هسته ای دارن تعطیل میشن و جای خودشون رو به نیروگاههای بادی و خورشیدی که کاملا پاک هستن میدن شما ببینید تو کشور ما چه پتانسیل بزرگی تو کویر هست... جوری که میشه همه ایران رو ساپورت کرد ولی یه عده عمدا تو آفساد قرار میگیرن چون منافع خودشون رو به هر قیمتی باید تامین کنن (296024)
mohammadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ۲۳:۳۱
بفرض اینکه مصالح ملی را ذیل منافع ملی تعریف نمائیم تامین منافع ملی رامی توان به دو صورت مدت دار وکوتاه مدت تقسیم بندی نمود ونیز در مراحل ابتدائی با اولویت بندی واهم واحسن نمودن ان موارد ومصادیق به نوعی تعادل بخشی درونی ومنطقی که متضمن تامین تمامی ضروریات نسبی جامعه باشد دست یافت و درادامه فرایند به صورت عمل گرایانه در ایجاد توازن وتعادل منافع ملی ومتقابل باسایر اجزای بیرونی اقدام نمود چه در مورد منافع مشترک وچه غیر مشترک اما در اینکه چگونه نمی توان منافع ملی را با کاربرد نگاه ایدئولوژیکی ومقدس ... (296093)