به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۹۰۱۱۴
ادله مخالفان مذاکره با آمريكا و غرب چيست؟

از شعاردهي و آتش‌زدن پرچم‌ها تا...!

... بنا بر پاسخ مخالفان مذاکره و تعامل در چارچوب منافع ملی، اساسا برقراری رابطه آمریکا با ویتنام و ژاپن تا هنگامی که خورشید در آسمان مي‌درخشید باید محال مي‌بود!...
از شعاردهي و آتش‌زدن پرچم‌ها تا...!
سهیل فارسی، فعال دانشجویی

گروه سياسي: سوال اصلی از مخالفان مذاکره و تعامل در چارچوب منافع ملی غالبا این بوده است که چرا مذاکره و گفتگوی دولتها را سازش یا ذلت می‌دانید!؟ آیا دلیل شرعی و عقلی هم برای این نظرتان دارید؟ و آنها هم غالبا یک پاسخ مي‌دهند و آن اینکه " آمریکا به ما ظلم کرده است." اين هم در يادمان باشد كه در ايران، طرفداران تعامل و مذاکره در چارچوب منافع ملی، قطعا اگر بیش از مخالفان آن بابت این ظلم‌ها متاسف و متاثر نباشند کمتر نیستند و حتی حرکت‌های غیر شعاری علیه دولت ایالات متحده را آنها (براي مثال دانشجویان پیرو خط امام) انجام داده اند و مخالفان مذاكره و تعامل، بیشتر به چند شعار و آتش زدن پرچم قناعت نموده‌اند!

نگارنده البته در این بخش با مخالفان مذاکره و تعامل موافق است که دولت ایالات متحده در گذشته و حتی حالا بنا به هر دلیلی به دولت و ملت ما ظلم کرده است و آن جمله معروف که "حتی اگر ببخشیم، فراموش نمی کنیم." کمک به کودتا علیه دولت دموکرات و ملی مرحوم مصدق، حمایت از شاه و ساقط کردن عمدی یا غیر عمد هواپیمای مسافربری ایران ایر از آن جمله است اما آیا این پاسخ، دلیلی مي‌شود که دو دولت هیچگونه گفتگو و تعاملی با یکدیگر نداشته باشند و تنها کینه و نفرت در این میان حکمفرما باشد؟ چه کسی ادعا کرده است که داشتن گفتگو و یا مراوده سیاسی دو دولت با هم به معنای این است که گذشته‌ها فراموش و تمام اختلاف نظرها حل و فصل شده است؟ آیا اساسا وقوع چنین دیدگاه صفر و صدی ممکن است؟

رهبر انقلاب در این باره فرمودند که اگر آنها در بحث هسته ای متعهد باشند مي‌توان در برخی موضوعات دیگر هم با 5+1 همکاری داشت. دیدگاه ايشان در این باره بسیار راهگشاست. شرط تعامل و گفتگو از نظر رهبری و ملت منطقا وفای به عهد و پایان دشمنی غربیهاست. به تاریخ معاصر جهان نگاه کنیم، این تاریخ پر است از ظلم دولتها و حتی ملت‌ها به یکدیگر و جنگ و جدالهاي خونین و تاسف آور. حال اگر قرار بود تا بر اساس چنین تاریخی که پر از ظلم و ستم است ، روابط بین دولت‌ها شکل بگیرد و جهان سامانی پذیرد که دیگر "ملل متحدی " تشکیل نمی شد و اساسا "روابط بین الملل " واژه ای خنده آور بود.

همین اروپایی‌هاي متحد امروز، میلیون میلیون نفر از هم آدم کشته اند اما بنا بر پاسخ "آمریکا به ما ظلم کرده است " هیچ وقت نباید " اتحادیه اروپایی " تشکیل میدادند. آلمانی‌ها چند هزار نفر از فرانسوی‌ها را کشته اند و یا ایتالیایی‌ها چند هزار نفر از انگلیسی‌ها را؟ روس‌ها چند میلیون آلمانی را مفقود کرده اند و یا لهستانی‌ها در جنگ جهانی دوم چند هزار نفر کشته داده اند؟

دو کره شمالی و جنوبی علی رغم دشمنی آشکارشان و اختلاف نظرهای عمیق سیاسی و اقتصادی شهرک صنعتی مشترک دارند و مقاماتشان هر چند وقت یکبار با هم دیدار مي‌کنند. ایالات متحده، ژاپن و ویتنام در جنگهاي معروفشان با یکدیگر پای بمب اتم را هم به نبردهای بشری باز کرده‌اند. بزرگترین کشتار در ژاپن توسط آمریکایی‌ها صورت گرفته است و بالاترین کشته در خاک آمریکا را نیروهای ژاپنی رقم زده‌اند و یا آمریکایی‌ها در ویتنام.

بنا بر پاسخ مخالفان مذاکره و تعامل در چارچوب منافع ملی، اساسا برقراری رابطه آمریکا با ویتنام و ژاپن تا هنگامی که خورشید در آسمان مي‌درخشید باید محال مي‌بود! اما امروز این دولت‌ها روابط گرمی با هم دارند که تنها بر اساس "منافع مشترک" است و نه چیز دیگر. ده‌ها مصداق دیگر هم وجود دارد که تاریخ آن به صد سال اخیر باز مي‌گردد و به قرنهاي گذشته تعلق ندارد و جنگ با عراق در گذشته و دوستی و کمک فعلی به این کشور هم مصداق وطنی آن است.

اگر دیدگاه مخالفان مذاکره و تعامل در چارچوب منافع ملی بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حاکم مي‌بود ما نباید پس از حمایتهاي سیاسی و نظامی تمام عیار اعراب از صدام در جنگ علیه ایران تا قیام قیامت با آنها رابطه برقرار مي‌کردیم. کشتار حجاج ایرانی در خاک سعودی و یا کمکهاي امارات به صدام کم از حمایت آمریکا از شاه و یا زدن هواپیمای ایرانی ندارد و دلایل متقنی برای قطع رابطه دائمی با اعراب خلیج فارس است اما آیا چنین امری عقلا ممکن است؟

آیا روسیه با غرب هیچ گونه تنش یا اختلاف نظری ندارد و همه چیز بر اساس احترام است؟ مگر هر آن جنگ میان روسیه و غرب محتمل نیست؟ آیا چین و آمریکا که نیم تریلیون دلار تجارت دارند، اختلاف نظری ندارند؟ مگر نمی بینیم که آمریکا هر چند وقت یکبار گزارش حقوق بشر علیه دولت چین منتشر می‌کند و یا از اپوزیسیون چین حمایت علنی مي‌کند و چین هم اقدامات تلافی جویانه اش را انجام مي‌دهد؟ آیا این مسائل دلیل مي‌شود تا دو کشور بزرگ اما متفاوت رابطه ای بایکدیگر نداشته باشند و سفارتخانه هایشان را ببندند؟

رابطه‌ای که در طی این سی و چند سال بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا وجود داشته است رابطه ای غیر عادی و پر از کینه و نفرت است. دو دولت ممکن است تا قیامت هم نتوانند اختلاف نظرهایشان را حل و فصل کنند اما "دلیل عقلی، شرعی و قانونی" نداشتن حتی یک رابطه مرسوم ديپلماتيك براي گفتگوهای ساده دو دولت براستی چیست؟ آیا دشمنی‌ها با این شرایط کم می‌شود؟ علی ایحال حل این بحران سی و چند ساله نیاز به "عزمی سیاسی" دارد تا در جهت بهبود قرار بگیرد و از این حالت معلق و غیرطبیعی خارج شود.

گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۰۹:۰۳
چرا پرچم مغولستان را آتش نمیزنیم ؟جنایت مغولها بیشتر نبوده؟ همیشه واسم این یک سوال بوده !!!!!!!!! (322254)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۱۷
چرا پرچم عربها و عراق و روسیه را آتش نمی زنیم
آنها که ایران را ویران کردند
.....
(322288)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۶
بنده تصور میکنم ستمهائی که عراق به کشورمان کرده
هیچ دولتی در دوران معاصر انجام نداده
چگونه است که الان با عراق یار غار شده ایم ؟
اونم با وجود اووووون همه جنایت ؟
مگر آمریکا بدترش رو انجام داده ؟ (322302)
شاستلی
Belgium
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۲۸
چرا جوک میگی؟؟
نظام سیاسی عراق با اون وقت یکیه؟؟؟؟ (322311)
ما ببو نیستیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۴:۲۲
تنها توجیه شماها برای اینهمه دروغ همین جمله ست ،چرا با روسیه ؟نظام روسیه فرق کرده،ولی روسیه هرگز بخاطر تجاوزهاش و ظلم هاش از ایران عذرخواهی نکرده و خسارت هم نداده>میگیم چرا عراق که باید به ما خسارت میداد رو آباد میکنین میگین مگه نظام عراق نظام قبلیه؟سفسته کردن تو خونتونه (322333)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۲۳:۵۰
بحث سر نظام فعلی عراق که ملاک نیست!،عراق مستقیما" به ایران حمله نظامی و هزاران کیلومتر از خاک ما را اشغال کرد و از بمب های شیمیایی هم استفاده کرد.حال ما باید برای آن دشمن که هم اکنون هم دوست نما است فرش قرمز پهن کنیم اگر ائمه معصومین و خصوصا" کربلا و نجف نبودند باز هم ما به عراق به همین چشم نگاه میکردیم،بنظر میرسد که افکار خامی داشته باشید و سطحی نگر. (322384)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۴:۱۹
خیلی جالبه ،آقایون برای هسته ای خودشونو کشتن چون منافع خودشون توشه نه مردم سالهاست بخاطر هسته ای از جیب مردم خرج کردن ،مثل روز روشنه ،وگرنه ملت ایران به خیلی علوم نیاز داشت ولی آقایون لال بودن ،چرا عراق که باید به ما خسارت میداد خسارت که نداده هیچ ،ما اونجا آباد هم میکنیم ،حیف که نمیشه خیلی چیزا رو گفت وگرنه ،جوابای خوبی براشون داشتم ،روسیه باید طبق قوانین بین الملی به ایران بخاطر تجاوز جنگ جهانی که ایران اعلام بیطرفی کرد خسارت بده ،چی شد ،شعار نه شرقی نه غربی؟ (322332)
لواسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۲۳:۴۲
چرا پرچم یونان را آتش نمیزنیم مگر اسکندر هخامنشی ها را منقرض نکرد و پرسپولیس را آتش نزد؟؟ مگر هزاران ایرانی را نکشت؟؟ ..... (322382)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۵
مگر ژاپن که اینهمه ضربه از امریکا دید پرچم اتش میزنه با چراغ خاموش حرکت میکنه امریکا رو وابسته به اجناسش کرده انوقت ما با میکروفن ساخت امریکا فریاد میزنیم مرگ بر امریکا با پارچه وارداتی از چین پرچم تولید میکنیم اتش میزنیم یعنی دلار خودمنو اتش میزنیم اینو میگن جهان سومی که همه کشورهای پیش رفته به ریش نداشته ما میخندند (322301)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۹
یا پرچم کشور دوست و برادر چین!
که سالهاست مسلمانان ایغور را بدترین اشکال ازار و اذیت میکنه (322318)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۵:۳۶
اخ مصدق کجایی که ببنینی چی شده (322342)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۷:۱۰
براستی دشمنی با غرب و امریکا تا کی؟؟؟؟؟ (322351)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۰۹:۲۶
انها که پرچم اتش میزنند.گرین کارت درجیب داشته واقامت اهل عیال دربلادشیطان برقرار ........ (322258)
سوته دلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۰۹:۳۹
متاسفانه ملت ما دقیقا میدانند و آگاهند که عده ای قشری و تندرو و افراطی منافع مادی و راه ثروت اندوزی و قدرت طلبی شان از همین مسیر غیر معقول می گذرد و حاضرند در جهت این منافع کشور را و آرزوها و آرمان ملت را به باد بدهند همچنان که بی توجیه و عقلانیت در مجلس قوانینی تصویب می کنند که پا روی اعصاب می گذارند و علم و عمل و اخلاق را به بازی می گیرند و حرفهایی می زنند که در توبره هیچ عطاری خریدار ندارد و مرغ لجاجت و توهینشان یکپا دارد و بر خر مراد شیطان سوارند و علاوه بر همه اینهامصونیت آهنین دارند (322260)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۱۷
امروز داشتم استدلال های آقای کوثری را در سایت میزان مطالعه میکردم که اگر با آمریکا رابطه بر قرار کنیم چنین و چنان خواهد شد در همین حین نگهبان درب کارخانه تماس گرفت که آقا چند جوان که از یکی از کارخانه های مجاور به دلیل تعطیلی بیکار شده اند در خواست کار دارند ، که با کمال شرمندگی به آنان جواب رد دادم و از صبح ذهنم در گیر این موضوع است و به خانواده شان فکر میکنم اگر لحظه ای خودمان را به جای آنها بگذاریم....!!! (مدیر یک کار خانه.) (322308)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۰۹:۴۴
واقعا برات متاسفم که نمی فهمی ایالات متحده هنو.ز همون ایلات متحده ای که کودتابرعیله دولت مصدق انجام داده توسال 88 نمونه اینکارو دیدی هنوز همونکشوریه که حاضره هواپیمای ایرانی رو بزنه که این کارو بصورت تهدید نظامی ایران انجام میده و هزار کار دیگه ای که حاضر انجام بده تا منافعش تامین بشه درسته اگر با عراق دیروز جنگ وامروزرابطه دوستانه داریم بخاطر اینه که دیگه اون نظام سیاسی قبلیش وجود نداره الان هم اگرامریکا سیاست منافع نامعقولشبرمنافع ملت هادر اولویت قرار بده بنظر شما یک روابط دیپلماتیک عادی لازمه (322262)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۱
خسارت روسیه به ایران زیاد بوده یا آمریکا (322299)
روسیه
Belgium
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۲۶
امریکا (322309)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۸
چه ساده جنایات امریکارو بیاد داری
اما جنایات عراق رو خیر!! (322303)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۲۷
خواهش میکنم یک نفر یک جواب منطقی به سوالم بدهد: 1- مگر کودتا علیه دولت مصدق به درخواست محمدرضا پهلوی که طبق قانون اساسی وقت، شخص اول مملکت و شاه کشور بود، صورت نگرفت؟ مگر مصدق شاه قانونی کشور را به گوشه ای نرانده بود؟ اصلا شاه بدترین آدم روی زمین، مگر آن زمان، شاه قانونی مملکت نبود؟ همان مجلسی که به مصدق رای اعتماد داده بود. به محمدرضا پهلوی هم رای داده بود. (322310)
ا ت ش ب ی گ ز اد ه
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۷:۵۷
شسی شما اگر طرفدار مصدق باشید و از کودتای 28 مرداد ناراحت هستید چرا یکی از خیابانهای این کشور بنام مصدق نیست ؟شما چرا از جنایات روسها در اذربایجان و گیلان حرف نمیزنید ؟روسیه همان روسیه نیست بلکه بدتر هم شده .شما که که کشور را دو دستی تقدیم روسیه کردید .شما بهتر است حرف نزنید چون به این کشور گند زدید .من با امریکا دشمن نیستم و حرف دشمنان امریکا در کشور برایم مهم نیست چون با عقل خودم تصمسم میگیرم و مثل شما عقلم دست دیگران نیست (322355)
اصلاه طلب شهرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۰۷
با دوستان مروت با دشمنان مدارا .مگر چقدر از زمانی که روسها در جنگهایی ناجوانمردانه مقدار زیادی از خاک ما را جدا کردند می گذرد. (322267)
کارگر
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۱۸
چقدر منطقی هر انسان فهیمی این رو میدونه مگه اینکه منافع ملت رو به منافع خودش ترجیحیح بده. سود جویان فتنه! (322272)
حسین از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۳
جناب فعال دانشجویی
حضرت استاد
آمریکا تحریم های ظالمانه رو به ایران تحمیل کرده
تحریم ظالمانه یعنی آمریکا ظالمه و دشمن ما
منافع مشترک شما با دشمنتون چیه
حداقل پایبند به گفتمان خودتون باشید و اینقدر دم از دوستی (نوکری)آمریکا نزنید (322274)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۱۷
حسین‏ ‏جان‏ ‏از‏ ‏اهواز‏ ‏اگه‏ ‏بنا‏ ‏به‏ ‏گفته‏ ‏شما ‏باشه‏ ‏پس‏ ‏ظلمهایی‏ ‏که‏ ‏روس‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏حق‏ ‏ملت‏ ‏مظلوم‏ ‏ما‏ ‏شده‏ ‏باید‏ ‏تا‏ ‏ابد‏ ‏رابطه‏ ‏برقرار‏ ‏نمیکردیم‏ ‏قرارداد‏ ‏های‏ ‏ننگین‏ ‏قتل‏ ‏عام‏ ‏مردم‏ ‏اذربایجان‏ ‏سرکو‏ب‏ ‏مردم‏ ‏شمال‏ ‏و‏ ‏تقسیم‏ ‏دریای‏ ‏مازندران‏ ‏‏ ‏که‏ ‏کمترین‏ ‏سهم‏ ‏واسه‏ ‏ما‏ ‏قایل‏ ‏شدن‏ ‏و‏ ‏همین‏ ‏الان‏ ‏جاسوسی‏ ‏از‏ ‏کشورمون‏ ‏و‏ ‏خیلی‏ ‏چیزهای‏ ‏دیگه‏ ‏پس‏ ‏چرا‏ ‏با‏ ‏روس‏ ‏ها‏ ‏رابطه‏ ‏برقرار‏ ‏کردیم‏ ‏؟ (322287)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۳:۴۲
تحریم های ظالمانه را شما دلواپسان به این ملت تحمیل کردید با حمایت از ان مرد رفته کشور را به خاک سیاه نشاندید (322327)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۴
اين ها با مردم وإصلاح طلبان مخالفند وتنها مشكل شان با مردمي است كه به أنان پشت كرده أند وگرنه با أمريكا هيچ مشكلي ندارند اگر همين توافق هسته اي را دولت هاي مورد تأييد أنان به سر انجام مي رساندند هيچ مشكلي با أمريكا نداشتند خدا أنان را به راه راست هدايت كند (322275)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۶
اصلا" در نداشتن رابطه با امریکا هیچ منطقی از نظر بنده متصور نیست، و تنها منافع اقتصادی گروهی، بر تهییج این دشمنی در افکار عمومی موثر می باشد. (322276)
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۳۶
تعامل مدبرانه با جهان و خروج از انزوای فراگیری که دستاورد دولت پاکدستان! به شمار می رود؛ نوید دهنده ی امیدی تازه برای ما مردم خسته از تحریم و گرانی و شعارهای پوچ و دشمن سازی های توهمی است.

آقایان و بانوان دلواپس، روی دیگر سکه ی نارضایتی ملت، آشوب و هرج و مرج است.

دلواپسان و پاکدستان، شما به درآمد مکفی و منصب خود دلگرمید، مردم به چه دلگرم باشند؟؟؟

گرانی و بیکاری و بی اخلاقی و بی دینی و اختلاس و رباخواری، کمر ما ملت را شکست. (322277)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۰:۳۶
دریغ است ایران که ویران شود..... (322278)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۰۱
با سلام اگر طرفین اصل حاکمیت یکدیگر را پذیرفته باشند روابط هیچ اشکالی ندارد همانطور که ما الان با روسیه جنایتکار و انگلیس خبیث رابطه داریم اما اگر حکومتی ،یک حکومت دیگر را قبول نداشته باشد اساسا ارتباط معنی ندارد.مثلا وقتی می گوییم اسراییل از بین برود و یا آمریکایی ها صراحتا اعلام می کنند جمهوری اسلامی باید سرنگون شود در این صورت رابطه بی معناست.
(از این ها که بگذریم من با آتش زدن پرچم آمریکا مخالفم پرچم نماد یک ملت است نه نماد دولت) (322284)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۳۷
اولا آمریکا هرگز نگفته حکومت ایران باید سرنگون شود با اینکه در ایران عده ای هر روز مرگ ب کشورر آمریکا می گویند ، بعدش اینکه سیاست ایران باید در قبال اسراییل باید تایید سیاست مردم فلسطین در اینمورد باشد و افراطی تر نباشد ما وکیل فلسطینیها نیستیم ، تازه خود فلسطینیها در جنگ عراق با ایران طرفدار عراق بودند . (322295)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۴:۲۲
سطح نگاه شما به مساله روابط ایران و آمریکا بسیار بچگانه است به عنوان نمونه نگاه کنید به (درواقع تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، عملکرد رژیم شاه، ایران را به یک کشور وابسته به امریکا تبدیل کرده بود. این وابستگی به اندازه‌ای بود که برخی محققان همچون گازیوروسکی حکومت ایران را حکومت دست­ نشانده امریکا معرفی کرده‌اند. (گازیوروسکی، 1371، ص 52).البته با محدودیت های این سایت جای این بحث اینجا نیست اگرخواستید ایمیل بدهید تا با هم بحث کنیم (322334)
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۲۱
رقیبان تاریخی منطقه ای ایران مثل ترکیه و عربستان و روسیه و حتی کشورکهای خلیج فارس وگروههای ضد انقلاب و اسراییل بزرگترین سود را از تیرگی روابط ایران و غرب می برند (322290)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۲۲
زنده باد ایران زنده باد صلح و آرامش و امنیت برای کل بلاد کره زمین (322292)
ميهن پرست1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۳۸
آقايون م ميگن با روسيه روابط استراتژيك دارن!!!!حداقل بگيد ديگه تو كتابهاي تاريخ ننويسن كي وسط تهران، مجلسمونو به توپ بست. (322296)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۳:۰۴
راه دور نرو دوست عزیز 5تا کاغذپاره! مدیریت جهانی از شورای امنیت ارمغان اورد روسها یکیشو وتو نکردن دلواپسان دلخوش باشن (322319)
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۰
آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت ،با دشمنان مدارا (322298)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۳
ظلمی که روسها در حق این خاک کردند ، یک صدمش رو آمریکاییا نکردند. (322300)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۳۳
یعنی روسیه و انگلیس و فرانسه (حتی عراق و افغانستان) در گذشته هم به ایران ظلمی نکردن که الان باهاشون در ارتباطیم... آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و... همه ارث پدری روسیه بود! (322312)
آرتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۳۸
تند روها به یک دشمن فرضی نیاز دارند برای تهیج افکار طرفدارانشان حالا هرچی این
دشمن قویتر باشه انها بیشتر احساس قدرت میکنند و چی بهتر از آمریکا والا تجربه این بیست سی سال نشان داده هر جا منافع گروهی این طیف ایجاد کرده با آمریکا
مذاکره ودادوستدو ... کردند (322313)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۳۹
روزی که پیامبر مکه رافتح کرد به مشرکان فرمود:هرکس به خانه ابوسفیان بروددرامان است درصورتی که ابوسفیان باتمام ظلمی که درحق پیامبر کرده بود به دامان پناه برد (322314)
فاطما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۱
آتش زدن پرچم یک ملت و مرگ بر.......دلیل ضعف آن کشور است از دستش کاری بر نمی آید فحش میدهد پرجم آتش میزتد خودرا آرام کند (322315)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۴:۲۵
اگر ایران ضعیف بود 6 کشور ابرقدرت پای میز مذاکره با او نمی نشستند .ساده انگاری است اگر ایران را ضعیف بدانید. (322335)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۳
روس ها وقت كش و منبع ما ا هدر دادند و جنس و قطعات بنجل دادند. اما آمريكا را ببين . دستگاه مخابرات شهر ما 18 سال است كار مي كند و امريكايي است. وقتي مهندس نصبش كرد تمام برچسب آمريكايي ان را جدا كرد. اما تمام عالم و ادم مي دانند امريكايي است و هنوز از بقيه دستگاه ها بهتر كار مي كند. تا كي بايد واقعيت را كتمان كنيم. (322316)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۶
چندتا مشکل مانع برقرای ارتباط ما با آمریکا میشه .
1- اگر ما با آمریکا رابطه داشته باشیم روز 22بهمن بگیم مرگ بر کجا؟
2- روز 13 آبانماه هرسال به چی افتخار بکنیم و مردم رو به خیابان بیاریم ؟
3- عامل همه مشکلات اجتماعی ،اقتصادی و.. . کی معرفی بکنیم ؟
4-..... (322317)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۵:۳۰
با حذف مرگ بر.... و ارتباط سالم با دنيا و آمريكا ، ديگه خيلي از سخنرانان حرفي براي گفتن نخواهند داشت !
در ضمن مشكلات جامعه كه از روي بي كفايتي اتفاق مي افتد را ديگر به گردن كجا و كي مي توان انداخت!!!!!!! (322341)
ميهن پرست1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۱
خدايي زدي تو خال (322357)
خاکسار تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۲۳:۴۶
اینهمه پست و مقام و ثروت اندوخته شده آنهم بخاطر این شعار و این آتش زدن ها و اینهمه را شما میخواهید یک شبه از دست بدهند . زهی خیال باطل . از این دکان و سوپر و ایران مال بهتر کجا یافت میشود . (322383)
دخو جون
Germany
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۴:۲۶
یکم.در حال حاضر روسیه از آمریکا بیشتر تشابهه رفتاری با ما دار.دوم عراق با مجوز پاول وزیر دفاع وقت آمریکا به ایران حمله کرد.سوم آمریکا با حمایت از منافقین زمینه کشته شدن هفده هزار ایرانی رو فراهم کرده.چهارم آواکس های آمریکا در خدمت صدام بودند.پنجم ترکیه .اسراییل.عربستان.داعش .بحرین.جبهه النصره .با حمایت آمریکا در حال انواع جنایت هستند.شیشم آمریکا باعث سقوط چند هواپیمای جنگی و مسافری ما شده.طرفداران روابط دیپلماتیک با آمریکا بازم بگم مشکل آمریکا چیه یا کافی......؟ (322337)
دکاندارفتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۵:۲۳
آقا می خواهید نون مارو آجرکنید.ما تنورفتنه رو روشن نگه داشتیم برای اسفن د94.فتنه ومرگ بر آمریکا .نوندونی ماست .خواهشا توفق نکنید.ما بازارمون کسادمیشه. (322339)
ترسو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۸:۲۴
چطور با روسیه که هنوز چند تا از شهرهای شمالی ما در اشغالش است رابطه ی حسنه داریم ؟ تا قیام قیامت که نمیشه دشمنی کرد یه جایی باید رابطه برقرار کرد که امروز روزشه ! (322356)
----
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۴
دروددددددددددددددددددبرروحانی وخاتمی (322358)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۱۸:۴۲
اتش زدن نماد یک کشور کاری است که فقط در ایران وافغانستان وبعضی کشورهای جهان سومی صورت میگیرد وگرنه در کشورهای متمدن اینطور نیست مثل این است که با کسی دشمنی داشته باشی انوقت اسمش را روی کاغذ بنویسی وپاره کنی (322359)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۲۰:۴۶
بیشتر از 90درصد مردم خواهان روابط مثبت با تمام دنیا هستند.میگی نه یه رفراندوم بزارین معلوم میشه کی راست میگه.روابط ما با غربیها ضمن حل مشکلات طرفین جلوی باج خواهی روسیه وچین و... رو بگیره .فعلا همه دارن از اختلاف ما سود میبرن وما هر روز از غافله پیشرفت عقب میافتیم.فساد وفحشا وناهنجاری اجتماعی مولود فقری که با دور شدن از واقعیتهای بین الملل وشعارزدگی خودمون ایجاد کردیم ا... (322369)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ۲۱:۴۹
هزاربارگفتم بازم میگم.ازتعامل وتفاهم بادنیابیشترماسودومنفعت می بریم.همانطوری که درتخاصم ودشمنی بادنیابیشترماضررکردیم. (322375)