به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۹۱۴۲۰
مقاله وارده

برد «انسانی»آلمان بعد از جام جهانی فوتبال

برد «انسانی»آلمان بعد از جام جهانی فوتبال
امیر رضا علی پور هشتلی آملی

گروه مقالات: صادق زیبا کلام برای من فقط یک استاد و انسان دوست داشتنی نیست او برای من یک ایسم است. وقتی مي‌گفت دوست دارد ایران در همان مقدماتی جام جهانی اوت شود خیلی ها به او ناسزا گفتند اما او به آن چه که مي‌دانست درست است پایبند ماند و درست را از نظر خودش گفت. او معتقد بود برای کشوری مثل ایران که وضع نامطلوب توسعه دارد فوتبال فقط سبب انحراف اذهان عمومی است.

مي‌گفت فوتبال برای آلمان و فرانسه و انگلیس است نه برای ما. این داستان مهاجرین به اروپا صدق حرف او را ثابت کرد. مثل حرفهای درستش درکتاب گفتگو بدون روتوش با هاشمی رفسنجانی. براستی که آلمان ها بعد از جام جهانی جام انسانی را هم بردند وآلمانی که با نیچه به هیتلر رسید امروز دارد از کانت به مرکل مي‌رسد و چقدر امروز بشریت لازم است سر تعظیم در برابر ملت و دولت آلمان فرود آورد. این حادثه نوید دهنده خیز بلند آلمانی ها برای هژمونیک شدن در سطح جهان است.

فرانسوی ها هم البته از این قافله عقب نمانده اند و سیاهی باز برای محافظه کاران باقی ماند. این بار در انگلستان خانم مرکل برای استقلال، آزادی و کرامت انسانی مهاجرین سخن از آموزش و کار آنان به میان آورده و اينكه «اگر اینان به کرامت برسند که رسیدنش حق هر انسانی است هم در اروپا مي‌توانند مفید باشند و هم مي‌توانند در فرصت مناسب با بازگشت به سرزمین خود سبب ساز خدمات خیره کننده باشند». سیل این همه مهاجر مسلمان اما بی شک یک سبب دارد و آن هم تداوم تفکر خوارجی است چنان که امیر مومنان در خطبه 60 بدان اشاره کرده اند. تداوم خوارج البته دردناک است. کدام انسانی است که سیاهکاری داعشیان خوارج مسلک امروز را ببیند و برای انسانیت تاسف نخورد اما دردناک تر از تداوم خوارج، نبود حس بشردوستانه در بین مسلمانان است.

چرا سوری و افغانی ها جنگ زده به سمت عربستان، قطر، اندونزی، مالزی و قس علیهذا نمی روند. چرا ترک ها و ایرانی ها، اعراب و آسیای جنوب شرقی ها نمی روند به سوری‌هاي جنگ زده خسته، بگویند حاضرند از آنها در خانه ی خودشان مراقبت کنند؟ چرا این کار را آلمانی موبور چشم آبی دارد مي‌کند؟ آیا این تصدیق حرف سید جمال نیست که مي‌گفت به اروپا رفتم مسلمان ندیدم ولی مسلمانی دیدم در این بلاد اسلامی اما مسلمان زیاد دیدم اما مسلمانی ندیدم. یعنی جان این مسلمان ها اندازه یک آهو هم ارزش ندارد که اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی بخواهد برایشان جلسه فوق العاده بگذارد و بودجه های فوری و فوتی برایشان تصویب کند؟

ظاهرا باید گفت نه آنان چنان غرق در جنگ قدرت با هم هستند که چیزی دیگر به نظرشان نمی آید همین قدرکه بتوانند بمب و موشک بر سر هم بریزند کافی است. گویا برایشان لازم نیست به فکر همسایه گرسنه خود باشند و این قید در عصر جدید از مسلمانیشان برداشته شده و توپ و تانک آمریکایی، روسی و چینی شده نماد اسلامیتشان. نه حرکت علمی -انسانی امام صادق ها، بوعلی ها، رازی‌ها و....؟

پیمان
۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ۱۴:۴۹
به خدا قسم همیشه دوست داشتم فوتبال ایران شکست بخورد چون با یک پیروزی چنان اذهان مردم را منحرف میکنند که انگار هیچ مشکلی داخل ایران وجود ندارد. بعضی مواقع یک برد را به نماز خواندن بازیکنان ارتباط می دهند. به نظر من فلسفه وجود برنامه ای به نام نود هم منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات اصلی به فوتبالی است که نبودنش بر بودنش ارجح است. حال که میبینم استادی مثل دکتر زیباکلام هم با من هم عقیده بوده بیسار خوشحال شدم. (323349)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۶
ترک ها از شروع جنگ آغوششان به روی جنگ زده ها بازه عزیز! (323353)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ۱۸:۳۷
مگه فقط اینهاست ایران را به دخالت در امور کشور ها عربی میکنند ولی خودشان میلیاردها دلار در اروپا و امریکا سرمایه گذاری کردنند و حاضر به هیچ سرمایه گذاری در این کشورها نیستند اینها فقط حامل خرابی برای منطقه هستند جالب انجاست که تقریبا هیچ کشور اسلامی حتی جز کشورهای جهان دوم نیست و همه جهان سومی هستند ولی دم از نفوذ میزنند (323366)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ۱۹:۲۷
عباس جان اون هم برای استفاده سیاسی درهارو
باز کرد بعد در شهرهایی مثل گازی انتپ،بورسا،ادیرنه،
دیدیم که چه بلایی سر سوریهای بینوا اوردن،من خودم
یه ترکمن هستم ولی سواستفاده از درماندگیه انسانهاجز بیشرمی
نامی دیگر ندارد.سپاس (323367)
REZA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۴
بمیرم مرکل چه ادم خوبیه :-) (323381)