به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۰۰۷۲۴
دی‌ میستورا:

مردم‌سوریه‌از نشست‌های‌ما‌خسته‌‌شده‌اند

گروه بین الملل: فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد: مردم سوریه از شنیدن نشست‌ها و اظهارات ما خسته شده‌اند و خواهان شنیدن واقعیت هستند.
مردم‌سوریه‌از نشست‌های‌ما‌خسته‌‌شده‌اند
استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم گفتن واقعیت است. مردم سوریه از شنیدن نشست‌ها و اظهارات ما خسته شده‌اند و خواهان شنیدن واقعیت هستند. منظور از واقعیت لغو محاصره، توقف بمباران و باز کردن گذرگاه‌هایی برای رساندن کمک‌های غذایی است و اینکه با سوری‌ها درباره آینده‌شان یعنی تدوین قانون اساسی و روند انتقالی برای تشکیل دولت جدید و انتخابات صحبت شود.وی افزود: اگر ما و مردم سوریه شاهد هیچ کدام از این‌ها نبودیم پس هیچ نیازی به مذاکره درباره مذاکره نیست. من هیچ کشوری را محکوم نمی‌کنم بلکه می‌گویم کسی که به تسریع در عملیات نظامی می‌پردازد باید بداند که این یک اشتباه بزرگ است. زمانی که از مذاکرات صلح صحبت می‌کنیم و آنچه که در زمان کنونی خواهان آن هستیم این است که دو طرف اعلام کنند که جدی و خواهان برگزاری مذاکرات جدی هستند.

دی میستورا درباره عدم اعلام شکست مذاکرات گفت: امکان این وجود دارد که مذاکرات را میان افرادی برگزار کنیم که نمی‌خواهند با هم حرف بزنند. زمانی که ما با آن‌ها صحبت می‌کنیم و پیام خود را ارسال می‌کنیم و می‌خواهیم با یک زمینه مشترک از مذاکرات خارج شویم و این را ابتکار می‌دانیم. نباید حتما روی همان میز بنشینیم می‌توانیم در اتاقی بنشینیم و با طرفی به گفتگو بپردازیم بعد با طرف دیگر در اتاق دیگر گفتگو کنیم.وی درباره نشست مجدد طرف‌های سوری در اواخر فوریه گفت: باید منتظر نشست مونیخ باشیم تا ببینیم که کشورهای تأثیرگذاری مثل آمریکا، روسیه، عربستان، ایران، ترکیه و قطر چه خواهند کرد تا با این حقیقت مواجه شوند که این مذاکرات می‌تواند جدی باشد.

مرجع : ایسنا