به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۹:۴۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۰۱۰۹۶
آمادگی‌ برای عملیات موصل

ارتش عراق: رمادی به طور کامل آزاد شد

گروه بين الملل: همزمان با آزادی کامل شهر رمادی به دست ارتش عراق ، هزاران سرباز عراقی در پایگاه نظامی در شمال کشور برای آمادگی جهت آغاز عملیات موصل مستقر شدند.
ارتش عراق: رمادی به طور کامل آزاد شد
به گزارش اسکای نیوز، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در شهر رمادی با کنترل بر منطقه جویبه در شرق این شهر و چند منطقه دیگر شهر رمادی را به طور کامل آزاد کردند. ارتش عراق و نیروهای مردمی در عملیات‌های چند روز اخیر خود بخش‌هایی از شرق شهر رمادی را در دست گرفته بودند. علی داوود، رئیس شورای شهر "خالدیه" پیشتر از ورود نیروهای مبارزه با تروریسم و ارتش به منطقه حصیبه در شهر رمادی خبر داد. به گفته وی یگان‌های نظامی با کمک نیروهای پلیس الانبار پس از آزاد سازی منطقه جویبه وارد منطقه حصیبه شد.

آمادگی ارتش عراق برای آغاز عملیات موصل
در همین راستا عراق هزاران سرباز را در پایگاه نظامی در نزدیکی شهرستان مخمور برای آغاز عملیات نظامی به سمت موصل مرکز استان نینوا مستقر کرد. هدف نخست از این عملیات قطع مسیرهای امدادرسانی به داعش بین موصل و مناطق کرکوک و حویجه از یک سو و موصل و بیجی در استان صلاح الدین از سوی دیگر است. در حال حاضر تعداد نیروهای عراقی در این پایگاه حضور دارند و قرار است 4500 سرباز دیگر به این پایگاه برسد. همچنین وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش حملات هوایی قوی‌ را علیه تجمع داعش در الانبار،‌سامرا و دجله انجام دادند.
مرجع : ایسنا