به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۳۵
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۱۰۱۹۶۰
علی مطهری در همایش اصلاح‌طلبان:

راه اصلاح و اجرای قانون اساسی از صندوق رای می‌گذرد

گروه سیاسی: اعضای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) نسبت به آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

صبح امروز اعضای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و حضور بر سر مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نسبت به آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند. همچنین اعضای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با حضور بر سر مزار آیت‌الله طالقانی‏، شهید مصطفی چمران و شهید طهرانی مقدم یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.


روز گذشته هم جلسه پیمان وحدت اعضاء لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان برگزار شد.

همایش بزرگ اصلاح طلبان با استقبال گسترده حامیان این گفتمان، عصر امروز در سالن حجاب تهران برگزار شد.

دکتر شکوری‌راد در همایش عصر امروز اصلاح‌طلبان: مردم دیگر تحقیر را نمی‌پذیرند و با رای خود در هفتم اسفند، بذر اصلاحات را کاشته و آینده روشنی ترسیم می کنند. خاتمی اصلاحات را پایه گذاری کرد تا اصیل‌ترین انقلاب بشری،خود دچار انقلاب دیگری نشود.


چکیده اظهارات علی مطهری در همایش اصلاح طلبان:
راه اصلاح و اجرای قانون اساسی از صندوق رای میگذرد/ اگر به دنبال تحقق شعار "رفع حصر" هستید به پای صندوق‌های رای بیایید/نماینده مردم تهران در پاسخ شعار آزادی زندانی سیاسی و رفع حصر گفت:اگر به دنبال تحقق این شعار هستید به پای صندوق‌های رای بیایید/ وی با با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اصلاح طلبان گفت: همه ما به دنبال اجرای قانون اساسی هستیم و معتقدیم راه اصلاح امور از صندوق‌های رای می‌گذرد./ وظیفه نمایندگان راه یافته به مجلس دهم علاوه بر پیگیری مسائل اقتصادی، توجه به فصل سوم قانون اساسی که در آن حقوق مردم تسریع شده است ما نیز باید به مسائل سیاست داخلی توجه داشته باشیم./متاسفانه در چند سال اخیر وحدت سیاسی کشور خدشه‌دار شده است که باید سریعا این مشکل رفع شود./ مطهری در پایان در پاسخ به شعار جمعیت حاضر در سالن حجاب که شعار پیروزی اصلاحات و برابری زن و مرد را خواستار بودند، گفت: شما در انتخابات سال ۹۲ گام اول را به خوبی برداشتید و امیدوارم امسال نیز همه ما بتوانیم گام دوم را با اقتدار برداریم.

الهه کولایی: باید «گام دوم» را برداریم

دکتر الهه کولایی عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان هم در همایش ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان اظهارداشت: ما در راهی قدم گذاشته‌ایم که از یک سو آرمان‌ها و ایده‌های مندرج در قانون اساسی را تحقق بخشیده و از سوی دیگر شیوه اصلاحات و تلاش عقل محور را برای تامین آرمان‌ها تقویت می‌کند.

کولایی ادامه داد: شورای عالی اصلاح طلبان برای ساماندهی فعالیت‌ها مجموعه‌ای از احزاب و چهره‌های شاخص ملی و سیاسی را گرد هم آورد تا با تجربه‌ای ارزشمند در آستانه رویدادی بزرگ بعد از توافق هسته‌ای و برجام گام دیگری برای همراهی با دولت بردارد. این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: ائتلاف اصلاح طلبان شکل گرفت و فهرست واحدی برای معرفی به مردم جهت نمایندگی عرضه کرد و این لیست حاصل تلاش چند ماهه احزاب و جریان‌های اصلاح طلب است.

وی با بیان اینکه ما آماده هستیم تا گام دوم را برای تحقق آرمان‌ها برداریم، افزود: با تلاش یکپارچه در روز 7 اسفند پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم تا مجلسی عقل‌گرا از زنان و مردان شکل دهیم. کولایی تصریح کرد: ما گام دوم را برای ارتقای ایران و تامین منافع ایرانیان بر می‌داریم و با توجه به اینکه در آستانه ایام فاطمیه هستیم باید با هوشیاری از این ایام استفاده و به تحقق آموزه‌های دینی کمک کنیم.

مردم نگذارند مجلسی شکل بگیرد که امثال فرجی‌دانا را استیضاح کند

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: خدا را شکر که به ائتلاف و اجماع ارزشمندی رسیدیم و انشاءالله مردم ایران کمک کنند تا مجلس یاور دولت باشد و مجلسی نباشد که وزیر فرهیخته‌ای همچون فرجی‌دانا را استیضاح کند.

محمدرضا عارف در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: خوشحالم که در اولین روز تبلیغات در این جمع حضور یافتم و خوشحالم که اولین سخنرانی تبلیغاتی من در جمع شماست. او با اشاره به حضور نامزدهای اصلاح‌طلب در صبح پنجشنبه بر سر مزار شهدا و حرم مطهر امام راحل گفت: امیدوارم به برکت این حضور، اصلاح طلبان حضور تاثیرگذاری در انتخابات داشته باشند.

معاون اول دولت اصلاحات به اولویت‌های اصلاح‌طلبان در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که در دانشگاه سهمیه بیش از ۵۰ درصدی به خود اختصاص دادند اما در حوزه اشتغال و مدیریت به حق خود نرسیدند. نامزد اصلاح طلب حوزه تهران با اشاره به اینکه اولویت‌های شغلی این روز‌ها بیشتر به مسائل نرم‌افزاری توجه دارد تا سخت‌افزاری و زنان در مسائل نرم‌افزاری توانمند‌تر هستند، گفت: ارتقای جایگاه زنان یکی از راهبردهای اصلاح طلبان خواهد بود.

عارف رفع تبعیض در استخدام، رفع تبعیض در پذیرش دانشگاه‌ها، بیمه زنان خانه‌دار و تامین امنیت در محیط کار را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اصلاح‌طلبان در حوزه زنان برشمرد و گفت: الگوی ما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: خدا را شکر که به ائتلاف و اجماع ارزشمندی رسیدیم و ان شاءالله مردم ایران کمک کنند مجلس یاور دولت باشد و وزیر فرهیخته‌ای همچون فرجی‌دانا در آن استیضاح نشود.

چکیده اظهارات سخنرانان گردهمایی اصلاح طلبان

شکوری‌راد: امیدواریم حماسه‌ای دیگر بیافرینیم
مطهری: بایستی مجلسی قوی شکل بگیرد که علاوه بر مسائل اقتصادی به مسائل سیاهی هم توجه کند.
حضرتی: نابرجامیان باید در پستوی خانه‌ها زندگی کنند. ما رئیس‌جمهور با تدبیر و خاتمی و هاشمی را پشت سر خود داریم.
عارف: مجلسی می‌خواهیم که شاهد برجام‌های مختلف در امور داخلی کشور باشیم.
کواکبیان: اسفند، ماهِ خانه تکانی است و ما می‌خواهیم در مجلس خانه تکانی کنیم.
شکوری‌راد: نمایندگانی را به مجلس می‌فرستیم که پاسدار قانون اساسی و کرامت انسان‌ها باشند.
کولایی: مجلس عقل گرا تشکیل می دهیم ما در آستانه رویدادی بزرگ پس از توافق هسته‌ای هستیم و گام دیگری برای همراهی با دولت برمی‌داریم.
فاطمه سعیدی: همین جا به دولت و مجلس اصلاحات اعلام می‌کنم که همه ما خواستار شکستن حصر هستیم. من آمده‌ام تا بیرق افتاده خانواده شهیدی را که رد صلاحیت شده است، به دست گیرم.
حجت‌الاسلام احمد مازنی: افتخار می‌کنم که شاگرد شیخ اصلاحات بودم من در سال ۵۷ به زندان رفتم که دیگر زندانی سیاسی نداشته باشیم در سال ۹۲ قطار اعتدال با حضور حسن روحانی سرنوشت کشور را در دست گرفت و امروز این قطار به ایستگاه مجلس رسیده است.
 فریده اولاد قباد: طرح نشاط و شادی ملی یکی از مسائلی است که من به عنوان یک نامزد اصلاح‌طلب انتخابات سعی در اجرایی کردن آن دارم. رفع نابرابری و تبیعض جنسیتی علیه زنان یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مجلس دهم قرار بگیرد.
محمدعلی وکیلی: ما به دنبال مجلسی با رویکرد حقوق ملت هستیم نه مجلسی که چشمانش را نسبت به حقایق بسته است.
طیبه سیاوشی: ما به دنبال جذب حداکثری مطالبات بانوان هستیم و از طرق قانونی، اصلاحات را در بخش‌های فرهنگی جامعه پیگیری کند.
پروانه مافی: مطالبات زنان همواره دغدغه اصلی من بوده است و حتی زمانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که مسئول ستاد زنان میرحسین موسوی بودم به دنبال انتقال این دغدغه‌ها به ایشان بودم.
سید فرید موسوی: ما مجلسی می‌خواهیم که روی کسی سیمان نریزد و هنگامی که فردی از اقدامات غیرقانونی در کشور حرف می‌زند به سوی او حمله‌ور نشوند.
سیده فاطمه حسینی: می‌خواهیم صدای کسانی باشیم که با بی مهری رد صلاحیت شدند من می‌خواهم نماینده نسلی باشم که زندگی و امید را حق مسلم خود می‌داند.

رضا درودگر
United States
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۰:۱۹
اواخر اردیبهشت92 هرکسی گفت چرا برای روحانی تبلیغ میکنی جواب دادم به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل/ که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم. الان بعد از دوسال و نیم خوشحالم که به جز مساله حصر و محدودیت عزیزان در بقیه موارد دکتر روحانی و دولت عملکرد خوبی داشتن
بین واقعیتهای ممکن به بهترین گزینه رای دادیم و حمایت کردیم
حکایت مجلس دهم هم همینه با نشستن ما امثال رسایی بصورت تصاعدی وارد این مجلس میشن (331281)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۲:۰۸
هر سري يك رنگ !!! خسته نميشيد؟ (331335)
ایرانی
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۰:۵۰
خواهشالیست اصلاح طلبان استانها رااعلام کنیدکه بعضی لیستها اعلام می شود که اصلا به هیچ عنوان اصلاح طلب نیستند مثلا تو خوزستان ناصرسودانی یا حبیب آقاجری کجا اصلاح طلب هستند؟؟؟خواهشا تعلل نکنید.اجازه ندهید ایران این شیرخسته ازپا دراید (331282)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۰:۵۷
ما امیدواریم با پیروزی اصلاحات عقلانیت در فضای حاکمیتی پررنگ تر و موثرتر خود را نشان دهد.ودر پرتوی آن مطالبات مردمی با عزمی جدی تر و اراده ای قوی تر پیگیری شود.انشالله (331283)
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۱:۲۹
خدا رو شکر مطهری واس ماست (331284)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۱:۳۸
همه السابقون انقلاب واس ماس و اونایی که شاهو ظل الله میدونستن و جرات اعتراض نداشتن واس اوناس.خخخ (331330)
قلی
Spain
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۲:۵۵
کلش باس ماس اگه در زمینه فرهنگ ماس ماس بود واس ماست بود (331343)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۳:۱۵
تهران نشینان عزیز و با غیرت بسم الله این گوی ، این میدان به یاری خداوند منان و با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری به پای صندوقهای رای گسیل شویم و یک دست لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت را روانه مجلس کنیم تا انشالله راه پیشرفت کشور در ریل اصلی خود ادامه یابد و دیگر شاهد اختلاس و ارتشاء ووووو...نباشیم بدانیم رای ندادن یعنی وضع موجود را بدتر کردند .یا علی مدد (331290)
نعمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۶:۲۱
باور کنید میخواستم رای ندهم اما حتما روز جمعه ابتداء صبح جز اولین کسانی خواهم بود که رای خود به لیست اصلاح طلبان خواهم داد چون انصافا بدی از این طیف ندیدم و هدفشان منافع ملی است (331372)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۳:۳۶
تا یک طرحی به مجلس بیاد و خارج بشه و مجلس نگهبان نظر بده و ریاست جمهوری اجرا کنه هفت پیر مون زیر بار گرانی در اومده یه سر برید بازار رکود رو ببینید با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه کدام مجلس به درد مردم خورده که این بخوره اثار مجلس بلند مدته اونم اگه کاری بکنه که به درد مردم بخوره (331298)
باوری فراتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۲۳:۵۳
کمـــی بازتر نگاه کنیم

کاش بجای یکی از این اشخاص ناشناخته در لیست، "الیـاس نــادران" را قرار میدادند. نــادران کسی بود که در مقابل رحیــمی (معاون اول) توانست شجاعانه بایستد. یادمان که هست. (331300)
رضا
United States
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۴:۴۹
نادران کسی بود که در تصویب قانون امر به معروف و محدودیت ازادی نقش اساسی داشت
نادران کسی بود که در استیضاح فرجی دانا نقش اساسی داشت
و در بسیاری از اقدامات سیاه ترین مجلس تاریخ ایران نقش داشت (331360)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۶:۲۴
شاید آقای نادران تمایل نداشته باشند و قطعا هم اینطور بوده چون از آن دست افرادی است که مخالف اصلاحات میباشند (331373)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۷:۲۸
اگر کمی بازتر نگاه کنیم می فهمیم که هیچ کدوم از نمایندگان اصولگرا در حدی نبوده اند که بر صندلی نمایندگی مردم تکیه کنند جز آقای علی مطهری. (331388)
دکتر م. الف
United States
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۰۱:۳۷
واقعیت این است که تنها راه گذار به سوی دموکراسی، به سوی بهبود شرایط، آزادی بیان، عدم رد صلاحیت بدون دلیل و مدرک، عدم مارک زندانی سیاسی، از دل روند های دموکراتیک سر بر می آورد. فراموش نکنیم در قبال آرای متحد ما، همدلی و روشنگری و اتحاد به سمت اهداف مذکور متبلور میشود..... (331303)
منصور
United States
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۰۲:۲۸
با توکل بر پروردگار و همت مردم قطعا اصلاحات با تمام توان پیروز انتخابات خواهد شد . انتخابات 7 اسفند روز نه گفتن به افراط و تفریط است . (331305)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۰۹:۴۵
تهران نشینان روز 7 اسفند در خانه ننشینید به پای صندوقهای رأی رفته وبه تمام لیست اصلاح طلبان رأی دهید . (331318)
علی
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۱:۳۰
فقط موقع انتخابات استفاده ابزاری از زنان می شود و بعدش حتی استادیوم هم نمی توانند بروند!معاون امور زنان دولت تدبیر در این باره گفته بود: ما به احترام علما سکوت می کنیم!این آقایان بروند مجلس ،آن وقت به احترام علما و نظام و پست و مقام همصدا با اصولگرایان؛ (331328)
حسن
Switzerland
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۲:۲۲
درستکه بعضی از بزرگان اصلاح طلب تائید صلاحیت نشدند ولیکن هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند، بلکه باید باحضور گسترده به لیست 30 نفره اصلاحات برای مجلس و لیست معرفی شده از طرف هاشمی برای خبرگان رای دهیم تا دیگر امثال کوچک زاده و .... به مجلس راه نیابند و همچنین آقایان یزدی و مصباح هم نتوانند به خبرگان راه یابند . (331339)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۶:۲۷
احسن احسن
انشالله ما تهرانی ها حتما یک دست لیست آقای عارف را خواهیم نوشت (331374)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۲:۲۹
رد صلاحیتها هم میتواند نعمتی باشد تا چهره های جدید اصلاحات و شاید توانمندتر از بقیه شناخته شوند. (331340)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۳:۳۲
ملت بزرگوار واگاه ايران وهمه كساني كه به راي خاموش معروفند ان شاء الله اين بار هم همچون سال هاي ٧٦و٩٢ با حضور چشم گير خود در هفتم اسفند ٩٤ پاي صندوق هاي راي حماسه اي شگفت كه خاص ايرانيان غيور مي باشد ، خواهند افريد (331347)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۳:۳۴
علی مطهری حرفهای حق زیاد زد بخصوص در مورد فتنه ی ما!! در دفاع از ما! ولی او ریشه در جایی دیگر دارد. برگ سبزی داشت، لیکن جنسش این نیست! (331349)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۶:۳۲
صرف نظر از خط و خطوط ایشان و ما هم میدانیم اصلاح طلب نیستند اما انصافا به مراتب بیشتر از هر اصلاح طلب و اصولگرا این بار نشان دادند نمایند واقعی ملت هستند ما هر کسی که صادق ، دست پاک ، امین باشد اصلاح طلب میدانیم و بنده اسم ایشان را در صدر فهرست خواهم نوشت (331375)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۴:۰۳
اصلاحطلبان مواظب غضنفرها باشند، مثلا کسیکه در انتخابات ریاست جمهوری های گذشته انقدر کمک مالی به ستاد احمدی نژاد در خوزستان کرد که توسط معاون احمدی نژاد مورد قدردانی ویژه قرار گرفت ، و معروف به تشدید تعصبات قومیتی است و سابقه ...... هم داشته ! ، بعد از رفتن احمدی نژاد حکم معاونت دانشگاه علوم پزشکی می گیرد ! و ظاهرا حتی اکنون اسپانسر یکی از کاندیدهای خوزستان که معاون احمدی نژاد بود میشود، آنکه به ستاد جلیلی کمک مالی میکرد در دولت روحانی ریس سازمان ... میشود (331352)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۴:۲۴
سلام. رای من لیست اصلاح طلبان (331356)
عارفانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۴:۲۷
تو فهرست مطهری عارف نیست اما تو فهرست عارف مطهری هست؟؟؟؟؟ (331357)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۴:۳۳
خاتمی زنده باد -روحانی @ رفسنجانی@ عارف@ اصلاحات پاینده باد....بنده قطعا شرکت میکنم تا دیگه کسایی امسال رسایی و دیگر دوستانشان به مجلس راه پیدا نکنن...... (331358)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۵:۱۲
بزرگترين اشتباه تاريخي گزينش رنگ ابى يا قرمز (331364)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۳۰ ۱۷:۰۰
اگر با مردم صادق باشند و بر سر آرمان ها ایستادگی کنند، حتماً وضع کشور بهتر خواهد شد. (331380)