به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۰۳۹۰۲

ارتباط حملات بروکسل با موج مهاجران

گروه بين الملل: نخست‌وزیر استرالیا طی سخنانی در موسسه 'لویی' نسبت به استفاده داعش از موقعیت مهاجران و جنگزدگان سوری برای اقدام افراط گرایانه در اروپا هشدار داد.
مالکوم ترنبول گفت: حملات بروکسل یک زنگ خطر تلخ است که نشان می دهد چگونه افراط گرایان به نقطه بحرانی در اروپا رسیده اند. وی در ادامه گفت: دولت ها با یک طوفان همه جانبه از همبستگی مورد اغفال قرار گرفته و یا شکست خورده اند. جنگجویان خارجی بازگشته از عراق و سوریه نیز با مرزهای رخنه پذیر مواجه هستند تا بتواند حوزه خود را گسترش دهند.

نخست‌وزیر استرالیا گفت: برای همه این اهداف و خواسته ها مرز داخلی در اروپا وجود ندارد... و مدیریت مرزهای خارجی نیز مشکل است. ترنبول اعلام کرد \'تازه ترین اطلاعات نشان می دهد گروه تروریستی داعش از بحران پناهجویان برای نفوذ حامیان خود به اروپا استفاده می کند\'. \'بیل شورتن\' رهبر مخالفان دولت استرالیا نیز گفت که با دیدگاه نخست وزیر این کشور در مورد کنترل بیشتر مرزهای استرالیا موافق است. همسو با اظهارات نخست وزیر استرالیا، پلیس فدرال این کشور روز گذشته تدابیر امنیتی را در 9 فرودگاه بین المللی افزایش داد.

در همين حال، لوس بودسون\' سفیر بلژیک در استرالیا در واکشن به این سخنان ترنبول، خواستار احتیاط بیشتر در خصوص ارتباط دادن انفجارهای اخیر بروکسل با موضوع جنگزدگان شد. وی گفت: ارتباط دادن به این دلیل خطرناک است که دقیقا تامین کننده خواسته داعش است... اینکه ما بین تروریسم و مهاجرت و همچنین بین تروریسم و اسلام دچار سردرگمی می شویم. سفیر بلژیک در ادامه گفت: از دیدگاه من کسانی که حملات تروریستی اخیر در پاریس و بروکسل را انجام دادند متولد و بزرگ شده اروپا هستند. شاید اصالتا خارجی باشند، اما آنها اروپایی محسوب می شوند.