به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۰۵۴۵۸

استیضاح وزیر کشور منتفی می‌شود اگر...

گروه سیاسی: نماینده مجلس نهم گفت: اگر وزیر کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر نکند، استیضاح به جریان می‌افتد.
استیضاح وزیر کشور منتفی می‌شود اگر...
علی مطهری در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری استیضاح وزیر کشور به دلیل عدم صدور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: همچنان منتظریم ببینیم که وزارت کشور در این رابطه چگونه رفتار می‌کند. اگر وزارت کشور اعتبارنامه را صادر کند، طبیعتا استیضاح وزیر کشور منتفی می‌شود. او ادامه داد: هنوز مشخص نیست وزارت کشور اعتبارنامه این فرد برگزیده را صادر کند یا خیر. ما با دوستان در وزارت کشور کماکان در ارتباط هستیم.

مطهری خاطرنشان کرد: ‌با این حال در صورت عدم صدور اعتبارنامه خانم خالقی، استیضاح به جریان خواهد افتاد و هم‌اکنون هم من با چند تن از نمایندگان در این‌خصوص صحبت کردم که همگی موافقتشان را برای امضای استیضاح وزیر کشور اعلام کرده‌اند. نماینده تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر کشور در مجلس فعلی انجام خواهد شد اظهار داشت: بنا داریم این موضوع را در همین مجلس پیگیری کنیم و بنابر قانون در صورتی که استیضاح را به هیئت رئیسه تحویل دهیم، باید ظرف ۱۰ روز در دستور کار مجلس قرار بگیرد. طبیعتا تلاش می‌کنیم این کار را در مجلس نهم به انجام برسانیم، اما اگر به نتیجه نرسیدم قطعا در مجلس دهم پیگیر آن خواهیم بود.

او گفت: در حال حاضر ابتدا باید مطمئن شویم که وزارت کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر نمی‌کند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در تشریح عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان در این رابطه اعلام کرد: ممکن است وزارت کشور بگوید که باتوجه به اینکه هیئت نظارت اعتبارنامه را امضا نکرده، نمی‌تواند این اعتبارنامه را صادر کند اما به نظر من اگر هیئت نظارت بر خلاف قانون از امضای اعتبارنامه سر باز بزند، وزیر حق اعتراض دارد و می‌تواند بگوید که اعتبارنامه را به مجلس می‌فرستم تا نمایندگان تصمیم بگیرند. مطهری در پایان اعلام کرد: این اقدام شورای نگهبان حتما باید هزینه داشته باشد. نظرم را به وزارت کشور اعلام کرده‌ام و آن‌ها با بنده هم‌نظر هستند و می‌گویند که کماکان در تلاش برای حل این مشکل با شورای نگهبان هستند و شورای نگهبان باید بداند که این کار‌ها پرهزینه است و تکرار آن آسان نخواهد بود.
مرجع : ایلنا

عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۱۵:۳۷
واقعا باید به حال این کشور خون گریست که از 80 میلیون فقط یک نفر به بی عدالتی صدایش در می اید و حتی اصلاح طلبان و نمایندهای اصلاح طلب لیست امید حتی اقای عارف در مقابل رد صلاحیت غیر قانونی و ناعالانه مینو خالقی سکوت کرده اند....در حالی که همه می دانند مینو خالقی را به بهانه واهی رد صلاحیت کردند تا احمد سالک عضو پایداری بتواند وارد مجلس شود... (334900)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۲۰:۱۱
چه جالب گفتید هموطن انصافا این ملت یک نماینده در حاکمیت دارد آن هم آقای علی مطهری است که خدا حافظش باشد تا حالا که ما فقط اینو دیدیم از حقوق ملت دفاع کرده از رای که به این آقای مطهری دادم به خود میبالم (334947)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۲۰:۱۳
زنده و پاینده باد فرزند برومند ملت ایران آقای مطهری ، فقط آقای علی مطهری (334948)
aomidia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۱۵:۵۶
درود بر مطهری فرزند رشید اسلام استاد دکتر مطهری (334902)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۱۷:۳۵
مطهری اولین کسی بود که در 88 موضع خود را اعلام کرد وگفت همه باید محاکمه شونداز جمله احمدی نژاد (334915)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۱۷:۴۸
درود برنماینده واقعی و شجاع مردم (334920)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۱۸:۵۴
آقای مطهری نمونه واقعی یک اصلاح طلب اصولگرا است. ای کاش وزیر کشور یک دهم شجاعت ایشان را داشت. (334933)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۱۹:۲۵
آقای مطهری خدا نگهدار شما باد ای کاش ده نفر نماینده مانند شما در مجلس بودند تا چنین از حقوق از دست رفته ملت دفاع میکرند (334940)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۱
اگر تمامی نمایندگان مجلس،مانند جناب مطهری شجاعت سخن گفتن و عمل در راه حق را داشتند،وضع مملکت و ملت،بهتر از اینها بود!!! (334959)
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۱ ۰۷:۱۶
خوب عزیزم اگه نمایندگان اظهار شجاعت و سخن گفتن کنن که میشه مجلس ششم000ما مجلسی می خایم که فقط بله قربان گو باشه (334996)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۱ ۰۲:۲۱
تازمانی که بعضی دوستان در شورای نگهبان هستن وضع همینه البته بعضی!!! (334985)