به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۰۹۵۷۴

استعفای سومین وزیر دولت موقت برزیل

گروه بین الملل: وزیر گردشگری برزیل، یکی از نزدیک‌ترین متحدان میشل تامر، رییس جمهوری موقت، به دلیل اتهامات فساد استعفا داد.
استعفای سومین وزیر دولت موقت برزیل
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنریک ادواردو آلوز، سومین وزیر دولت موقت برزیل است که در این ماه از سمت خود کناره گیری کرده است. وی به دلیل فساد گسترده انجام شده در شرکت دولتی "پتروبراس" تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارد. دفتر ریاست جمهوری دلیل استعفای آلوز را اعلام نکرده است. اما وی یک روز پس از انتشار اظهارات یک شاهد عینی استعفا داد، این شاهد عینی او را به گرفتن بیش از 400 هزار دلار از شرکت نفتی پتروبراس متهم کرده است. بر اساس این شهادت، سرژیو ماچادو، رئیس سابق شرکت "ترنس پترو" یکی از شرکت‌های تابع شرکت نفت پتروبراس در یک اقرار مصلحتی که روز چهارشنبه علنی شد، گفت: 400 هزار دلار از بودجه این شرکت در سال 2012 میلادی به عنوان رشوه پرداخت شده است.

آلوز این اتهامات را رد و اعلام کرد: من استعفا دادم چون نمی‌خواهم مشکلی برای دولت برزیل به وجود آید. دادگاه عالی فدرال برزیل روز چهارشنبه این اقرار مصلحتی را علنی کرد. ماچادو در این مدارک بیش از 20 سیاستمدار از احزاب مختلف از جمله میشل تامر، رییس جمهور موقت این کشور را به فساد متهم کرده است. تامر در بیانیه‌ای اتهامات ماچادو را کاملا بی‌اساس خواند. شرکت ترنس پترو یکی از شرکت‌های تابع پتروبراس است که در قلب بحران سیاسی قرار دارد که منجر به استیضاح روسف شده است. ماچادو از سال 2003 تا 2015 میلادی ریاست این کمپانی را به عهده داشت.
مرجع : ایسنا