به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۱۱۶۲۴
حمایت آمریکا از دولت قانونی ترکیه

اوباما: همه از اردوغان حمایت کنند

گروه بین الملل: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمامی طرف ها در ترکیه خواست تا از دولت قانونی اردوغان حمایت کنند.
اوباما: همه از اردوغان حمایت کنند

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (شنبه) با اعلام این خبر افزود: اوباما در بیانیه ای که پس از جلسه با مشاوران امنیت ملی خود صادر کرد، از تمامی طرفها در ترکیه خواست تا شکیبایی به خرج داده و از خشونت و خونریزی پرهیز نمایند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عصر امروز با مولود چاووش اوغلو گفت و گو و بر حمایت مطلق آمریکا از دولت غیرنظامی و قانونی ترکیه و نیز نهادهای دمکراتیک تاکید کردم.

کری در آغاز تحولات ترکیه، اظهار امیدواری کرده بود که ثبات، صلح و انسجام بار دیگر به این کشور باز گردد. این در حالیست که کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای، حمایت آمریکا از دولت قانونی ترکیه را اعلام و بر لزوم خویشتن داری تمام گروه های سیاسی در وضعیت فعلی ترکیه تاکید کرد.

به گزارش تارنمای خبری نیویورک تایمز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا تاکید دارند که تمام گروه های سیاسی باید در حمایت از دولت قانونی ترکیه عمل کنند، از خود خویشتن داری نشان دهند و از خون ریزی و خشونت پرهیز کنند.

در اثر کودتای نافرجام ساعات نخستین بامداد امروز (شنبه) بخشی از ارتش ترکیه، تا کنون دست کم 60 نفر کشته و حدود یک هزار نفر مجروح و 754 نظامی نیز دستگیر شده اند و به نظر می رسد که اوضاع سیاسی ترکیه کم کم به آرامش باز می گردد.

مرجع : ایرنا