به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۱۲۱۶۱
اتاق‌های فکر علیه دولت در تهران، قم و مشهد

نشست انتخاباتی مخفیانه احمدی‌نژاد با روحانیون

گروه سیاسی: یک استاد حوزه علمیه گفت: اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند.
نشست انتخاباتی مخفیانه احمدی‌نژاد با روحانیون
حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد تخریب‌های علیه دولت عنوان کرد: مساله روشن این است که در مملکت ما دو جریان فکری و سیاسی وجود دارد و با هم رقابت می‌کنند؛ یک جریان واپس‌گرای سنتی و خشک و به یک معنا ارتجاعی است؛ جریان دیگر جریان روشنفکری دینی است و عالمانی در آن هستند که با دنیای روز آشنا هستند و با علوم جدید ارتباط دارند و نگاه به آینده داشته و طالب روابط انسانی با جوامع دنیا هستند.

روحانی تحت تاثیر مرحوم بهشتی است
او افزود: این دو جریان در هر مسئله‌ای با هم رقابت دارند؛ هر طیفی از این دو جریان هم چهره‌های شاخصی دارند. آقای روحانی طبیعتا در جریان دوم قرار می‌گیرند چراکه او یک عالم روشنفکر دینی است و اعتقاد دارم مسیر دکتر بهشتی را ادامه می‌دهد. البته روحانی شاگرد این عالم دینی هم بوده است و همان جریان فکری و نگاه را داشته است. این استاد حوزه علمیه یادآور شد: در مقابل عده‌ای از عالمان و روحانیون هم هستند که مخالف دکتر شریعتی و شهید بهشتی بودند و الان هم مقابل روحانی ایستادند و تلاش می‌کنند روحانی نتواند تفکرات خود را پیش ببرد و جریان فکری و سیاسی که به آن اعتقاد دارد موفق شود برای همین به طرق مختلف سنگ‌اندازی می‌کنند.

تلاش می‌کنند همه فعالیت‌های روحانی را به بن‌بست بکشانند
او خاطرنشان کرد: تحلیل من این است که این مخالفت‌ها و و سنگ‌اندازی‌ها از قبل از ریاست جمهوری روحانی آغاز شده بود بعد از پیروزی روحانی در انتخابات هم مدتی از رای مردم بهت‌زده بودند اما بعد از آن شروع کردند به فعالیت و الان هم نهایت تلاش خود را می‌کنند که همه فعالیت‌های روحانی را به بن‌بست بکشانند و متاسفانه در این راه از تهمت و دروغ و تحریف مسایل و اخبار زیاد استفاده می‌کنند و بداخلاقی‌هایی دارند اما از این طرف پایگاه و جایگاه روحانی در بین مردم بسیار بالاست و طیف فکری روحانی که اعتدال است محبوبیت خود را بین مردم دارد، با این وصف پیش‌بینی من این است که روحانی در انتخابات سال آینده همچنان پیشتاز خواهد بود و رای اکثری را خواهد داشت.

پایگاه اتاق‌های فکر علیه دولت در تهران، قم و مشهد است
غرویان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ادعاهای موجود در مورد تک‌دوره‌ای بودن دولت روحانی و فیش‌های حقوقی سازمان‌دهی شده است و ارتباطی به اتاق فکر علیه دولت دارد، گفت: معتقدم یک اتاق فکر علیه دولت وجود ندارد، بلکه چندین اتاق فکر در حال فعالیت هستند که پایگاه‌های آنها در تهران، قم، مشهد و برخی شهرهای دیگر است. این اتاق‌های فکر متعدد است که در آنها رقبای روحانی می‌نشینند و برنامه‌ریزی می‌کنند؛ پول‌های زیادی را برای برهم زدن سخنرانی‌ها و ایجاد موج علیه دولت صرف می‌کنند. او ادامه داد: در مساله فیش‌های حقوقی هم فراموش نمی‌کنیم که این اختلاس‌ها و مفاسد کلان مربوط به این دولت نیست و در دولت قبل آغاز شد و هنوز هم پرونده اختلاس‌های نجومی ادامه دارد اما عده‌ای به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که گویی حقوق چهل میلیونی بیشتر از اختلاس سه هزار میلیاردی است و در زمان آن مفاسد کلان سخنی نمی‌گفتند و الان به یک‌باره دلسوز و حساس شدند.

مصادیق بی‌عدالتی در دولت قبل بسیار متعد و کلان‌تر بود
غرویان با بیان اینکه البته قطعا این حقوق‌های نامتعارف بی‌عدالتی است و باید جلوی آن گرفته شود، تاکید کرد: اما مصادیق بی‌عدالتی در دولت قبل بسیار متعد و کلان‌تر بود ولی برخی تریبون‌ها، افراد و جناح‌ها انصاف ندارند که به صورت یکسان اعتراض کنند که این ناشی از اغراض سیاسی است، اما خدایی هم هست و دل‌های مردم محکمه و دادگاه اصلی است به نظرم حقوق ملت کار خود را خواهد کرد و استیفا خواهد شد. این استاد حوزه عنوان کرد: اهل انصاف هم می‌بیند و می‌داند که در این دولت اگر اشتباهی رخ داده عذرخواهی می‌کند و روحیه پوزش از ملت را بر خلاف دولت قبل دارد امیدواریم دل‌های مردم که پشتوانه اصلی اخلاق و انصاف است، به خواسته خود برسد.

رقیب روحانی در انتخابات آینده
او در پاسخ به این سوال که به نظر شما رقیب روحانی در انتخابات سال نود و شش چه کسی است، یادآور شد: قطعا طیف احمدی‌نژاد از الان وارد عرصه انتخابات سال نود و شش شده‌اند، اما مخفی‌کاری می‌کنند تا به موقع به صورت آشکار وارد صحنه شوند، اما ورود آنها در عرصه انتخابات قطعی است و رقیب اصلی روحانی در انتخابات سال آینده نیز همان جریان فکری است که سعی می‌کند رقیب جریان دوم باشد. آنها تلاش می‌کنند چهره‌ای را مطرح کنند. اگرچه که چهره‌های سوخته‌ای دارند که به نظر من شورای نگهبان آنها را نباید تایید کند و قطعا هم این کار را نخواهد کرد چهره‌هایی مثل احمدی‌نژاد جزو این چهره‌های سوخته هستند که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

احمدی‌نژاد از نظر قوانین محکوم است
غرویان با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد از نظر قوانین محکوم است، گفت: اینها به‌علاوه نزاع‌های سیاسی که در دوره او در کشور اتفاق افتاد باعث می شود که از سوی شورای نگهبان تایید نشود اینها متعارض با شرایط یک رییس جمهور و ضد بینش سیاسی شخصیت‌هایی است که می‌خواهند رییس‌جمهور شوند کشور باید آرامش داشته باشد اگر این طیف دوباره روی کار بیاید، باز هم کشور دچار درگیری و نزاع و تنش‌های شکننده‌تری خواهد شد. معتقدم اگر در آینده باز هم قرار باشد قدرت به دست طیف افراطی بیفتد شاهد تکرار حوادثی مثل کوتای ترکیه در کشورمان خواهیم بود چون کشور دچار درگیری خواهد شد. وظیفه ما این است آرامش را در کشور حفظ کنیم و به آرای مردم احترام بگذاریم و مردم را مبتلا به درگیری‌های سیاسی و کشمکش‌ها نکنیم.

نشست چراغ‌خاموش احمدی‌نژاد با روحانیون برای انتخابات ریاست جمهوری
او با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد سخنرانی‌هایی ‌می‌کند و نشست‌هایی دارد. اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی‌نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند.

ایثارگر8سال دفاع مقدس
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۷:۲۲
بخداقسم حتی اگرایه ازاسمان نازل شود مامردم به احمدی نژادرای نمیدهیم به افرادی تحت عنوان سردار یا نظامی رای نمیدهیم به افرادی که اختیاری ازخود ندارند رای نمیدهیم وبرای ما فرقی نمیکند که شورای نگهبان ایشان را تائید کند یا ردکند چون با رد صلاحیت نوه امام همه چیز برای ما کاملا روشن وشفاف است ما مردم بادرایت خود به پای صندوق رای میرویم وازخداوند چیزی را طلب میکنیم که استحقاق ولیاقت ان را داریم امیدوارهستیم خداوند یاریمان کند (341377)
مظلوم
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۸:۴۴
هموطن عزیز امروز مجال تکرار اشتباه وجود ندارد. مشی دکتر روحانی همان مشی حضرت امام ((ره)) و تفکراتشان همان تفکرات بهشتی" مطهری" خاتمی" هاشمی(البته هاشمی امروز) و... است بیایید از خودمان سوال کنیم اشخاصی همانند خاتمی" روحانی" سید حسن خمینی و ... چرا با این ابعاد مورد هجمه هستند و متهم به غیر انقلابی و... و در مقابل احمدی نژاد علاوه بر ضربات سنگینی که به باورهای دینی و هویت مذهبی وملی این ملت زد با نابودی 800 میلیارد دلار درآمد بی سابقه مملکت مستحق .....است ولی راست راست میگردد و سودای ...؟؟؟!!! (341387)
ساکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۷:۲۶
غارتگر ایران اعدام باید گردد
فقط در ایران است که او میتواند کشور را ویران کند و آزاد بگردد . عدالت در ایران امروز این جور معنایی دارد. (341380)
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۸:۲۲
مملکت را ویران نمودند یک عده ادمهای کوته فکر ولجباز خود را جزء دلسوزا اسلام محمدی میدانند (341385)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۹:۲۳
یک تصویری در بعضی رسانه ها پخش شده که یک نوجوان که هنوز پشت لبش سبز نشده در میتینگ مموتی پلاکاردی را گرفته که رویش نوشته: روحانی رای بیاره زیر ابرو بر میداره! واقعا راست می گویند قافیه که به تنگ آید شاعر به جفنگ آید. هیچ حرفی برای گفتن ندارند و خزعبلات و شعارهای پوچ و توخالی سر می دهند. البته تنها کسانی را که مموتی می تواند گول بزند همین رای اولی های خام و بی تجربه است و گرنه بیشتر مردم دستش را خوانده اند. در همان مراسم یک جانباز حقش را کف دستش گذاشت و گفت: غارتگر بیت المال اعدام باید گردد. (341389)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۹:۲۴
اوضاع خوب نيست. در باطن جامعه باشيم. جوانان سرخورده اند. (341390)
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۲۱:۲۴
به آقای روحانی بگویید توروخدا کمی مردمی تر عمل کند و در بین مردم قرارگیرد.. احمدی نژاد داره سوء استفاده میکنه

میخواهند با بازی با احساس قشر ضعیف روحانی را زمین بزنند
پروژه خود را از ملارد کلید زدند تا سخنرانی مسعودیه و سه راه افسریه و دارند فیلم ضبط میکنند برای انتخابات (341395)
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۲۱:۳۳
طرف پول ملت رو برده دانشگاه ایرانیان زده باهاش حالا ادعای کمک به مستضعفین میکنه!!!!!
آقایان از الان بهتان بگویم مقابله نکنید و با دولت متحد نشید و مردمی تر کار نکنید جوری زمین خواهند زد اصلاحات را که از یاد نبرید (341396)
ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۲۲:۱۲
داداش هنوز عده ای هستن نتونستن اختلاس میلیاردی کنن
بخاطر همین منتظر ظهور صاحب هاله نور هستن
بدبخت ها گناه دارن بزار محمودخان بیاد
اینها بتونن اختلاس میلیاردی کنن
این وسط تنها چیزی که براشون اهمیت نداره مردم و کشور ایرانه (341398)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۲۳:۰۳
یک چیز طبیعی این کار . وقتی بعضی ها اتاق های فکری بر علیه دولت احمدی نژاد تاسیس کردند حالا اینها اتاق های فکر ایجاد کردند چیزی عوض داره گله نداره (341399)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۲۳:۱۲
چقدر دلش برای ریاست جمهوری دوباره له له میزنه ......!!!!!!!
معلوم نیست چه نقشه ای برای ایران و دنیا تو سرش هست..... خدا رحم کنه! (341400)
فتنه
United States
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۲۳:۳۰
تمام افرادي كه از احمدي نزاد حمايت كردن بايد محاكمه شوند ده سال عقبكرد (341401)
فلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۰:۳۴
به سنگ پای قزوین گفته : زکی (341403)
من خاتمی ام....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۱:۳۰
من دیگه هرگز به احمدی نژاد رای نمیدم و رای من قطعا روحانی هست اما...روحانی وعدهای زیادی داده که هنوز اجرایی نشده بود آقای روحانی باید بدونه که اصلاح طلبان ازمحبوبیتشون که دربین مردم دارن و حمایت اونا بود که آقای روحانی عزیز رییس جمهورشد و الان آبروی اصلاح طلبان وبه خصوص رهبراصلاحات درگرو آقای روحانی هست که باید روی اصلاحات رو سفید نگه داره آقای روحانی باید با افراتیها برخورد کنه ورسانه های همسو بادولت روحمایت کنه (341404)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۱:۳۰
شگفتي من در اين است كه اين دار ودسته احمدي نژاد با اين همه خسارت كه كشور زده است خجالت نمي كشندوازادانه اتاق فكر وسخنراني مي كنند ودولت روحاني را كه از همان اغاز كار با تلاش شبانه روزي ويرانه تحويل گرفته را سر وسامان مي بخشد ، متهم به خيانت و ندانم كاري و ٠٠٠٠٠مي كنند !!!!! وشگفتي من از اين است كه از كوچكترين اشتباه اصلاح طلبان نمي گذرند وناباوارانه ترين احكام را در مورد انان صادر مي كند اما اين اين افراد را ازاد گذاشته تا هر يك مساله كوچك را علم كرده وجلو اين دولت مانع ايجاد كنند (341405)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۱:۴۹
سلام،
تاریخ تکرار میشود ! اما ، به این زودی ؟! چقدر این حرفها آشنا است ! 15-16 سالِ پیش بود که همین حرفها زده میشد ! آقای روحانی! بیا و یکبار جلوی تکرار تاریخ بایست و استعفا بده، که تاریخ عینآ و آنهم با این فاصله کم، تکرار نشود و اسم خود را در کتاب گینس ثبت کن! کاری که آقای خاتمی باید میکرد و نکرد، شما بکن! قول میدهیم دفعه بعد هم ، همگی به شما رآی بدهیم! (341406)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۳:۱۰
رقیب روحانی نه محمود است نه کس دیگر رقیب او خودش است اگر درست عمل کند .اولین کوتاهی او بعنوان رییس جمهور و وکیل ملت شکایت نامه ای علیه محمود به اتهام غارت و نابود کردن اموال بیت المال با همکاری دوستانش در 8 سال دولت قبل در این راه از هیچ قدرتی نهراسد و بداند ملت پشتیبان اوست .دوم سر و سامان دادن اقتصاد ،سرمایه گذاری خارجی و کم شدن مشگلات مردم و همینطور روشنگری آحاد جامعه که فریب متقلبین را نخورند . (341408)
بندر دیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۷:۳۸
با سلام به همگی البته بعید میدانم که نظام بار دیگر برای تحفه آرادان بخواهدهزینه بدهد اینها به نظر شخصه این حقیر می خواهند از اقای روحانی بابت حذف این اقا در انتخابات آینده سهم خواهی کنن البته که دیکت روحانی رو خیلی زیرک تر از اینها میبینم (341414)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۷:۵۵
اول فکرکنیدبعدعمل کنیددراین شرایط فقط مردم میتوانند ایران را نجات دهندالا غیر (341415)